Nybörjar tips angående välja karaktär. Någon?

Permalänk
Medlem

Nybörjar tips angående välja karaktär. Någon?

40 årig "gubbe" med två barn har precis köpt D3 till PS3. Som ni säkert förstår har jag inte jättemycket tid att spela så de gäller att välja rätt från början när jag ska spela ikväll efter alla somnat in.. Ge mig lite tips vilken karaktär jag ska välja å varför. Spelade för 100 år sedan lite WoW och gillade då Elf Warrior & Dwarf Mage. Skriv å tipsa mig.

Permalänk
Avstängd

Ingen koll på WoW karaktärer men du kan ju levla alla till typ 20 o se vad du gillar mest?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

De va ju det dära med tiden...

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sen men hade väldigt roligt med min barbar när det begav sig. Tålde en hel del stryk och hade sjyssta cc-skills. Har också testat Demon Hunter som jag tyckte var på tok för mycket glaskannon för min smak men som också hade tillgång till en del cc men på mindre direkta sätt än barbaren.

Har inte spelat wow men warriors är tanks? Kan tänka mig att barbar är det närmaste du kommer en tank i D3. Gillar du magi finns ju Magiker men har inte testat den så kan inte säga så mycket

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Finns väl inget rätt och fel när det gäller val av karaktär. Du får helt enkelt välja en som ser intressant ut och köra på det.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Det "lättaste" är nog att spela munk eller barbar. Du kan ju välja antingen tanka eller dpsa som båda. Jag lirar just nu upp en barbar från att ha spelat både wizard och munk till 60 och det är helt underbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagan:

40 årig "gubbe" med två barn har precis köpt D3 till PS3. Som ni säkert förstår har jag inte jättemycket tid att spela så de gäller att välja rätt från början när jag ska spela ikväll efter alla somnat in.. Ge mig lite tips vilken karaktär jag ska välja å varför. Spelade för 100 år sedan lite WoW och gillade då Elf Warrior & Dwarf Mage. Skriv å tipsa mig.

Som jag har förstått det skall Monk vara lättast att börja med. Melee caster typ.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Barb är bäst. Lättast att farma med när man har dålig gear. 2a skulle jag sätta WD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagan:

De va ju det dära med tiden...

Alla klasser till 20 går bra mycket snabbare än 1 klass till 60 så nog kan det vara värt att testa på alla så du inte sitter där sen med en level 60 som du kommer på i efterhand att du inte tycker är kul.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Alla klasser till 20 går bra mycket snabbare än 1 klass till 60 så nog kan det vara värt att testa på alla så du inte sitter där sen med en level 60 som du kommer på i efterhand att du inte tycker är kul.

Är väl ändå vägen till lvl60 som ska vara rolig, eller sitter man och sliter och kämpar för att bli 60 och sen eventuellt ha kul?

Mitt tips är att läsa på lite om karaktärerna och eventuellt spana in dom på youtube/stream en snabbis innan du väljer.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Är väl ändå vägen till lvl60 som ska vara rolig, eller sitter man och sliter och kämpar för att bli 60 och sen eventuellt ha kul?

Mitt tips är att läsa på lite om karaktärerna och eventuellt spana in dom på youtube/stream en snabbis innan du väljer.

Beror väl på egna preferenser, för min del så är 1-60 en väldigt liten del av spelet och det kommer igång när man väl är 60.
Därför jag håller med mr_svahn om att han ska köra upp alla klasser till 20 och välja den han trivs bäst med så när han väl nått 60 spelar han den som han tycker är roligast.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Beror väl på egna preferenser, för min del så är 1-60 en väldigt liten del av spelet och det kommer igång när man väl är 60.
Därför jag håller med mr_svahn om att han ska köra upp alla klasser till 20 och välja den han trivs bäst med så när han väl nått 60 spelar han den som han tycker är roligast.

Antar att du sänkt hundratals timmar i spelet och det passar långt ifrån alla.
Om jag får gissa så vill nog trådskaparen bara döda lite tid och testa något nytt, typ spela igenom det för storyn.
Men tycker du seriöst det är kul att farma i diablo3? : o

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

kort svar:

Barb.. Likt warr i wow.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren.Är som 20kr skrev att jag bara ska köra igenom storyen,tyvärr inte tid för mer än så.Vem vet,man kanske blir sjukskriven så kan man spela igenom par gubbar:-)

Permalänk
Medlem

Barbar är lätt roligast av alla klasser tycker jag. Har kört alla till 60. Sen tröttnar man på endgame ganska fort med barbar för att en build är så sjukt mycket bättre än alla andra. Jag gillar att kunna köra olika builds men i nuläget är det helt enkelt whirlwild och sprint med run like the wind sjukt mycket bättre än alla andra builds.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Har börjat med en munk och tycker den är riktigt kul!

Fast favoriten är Demon Hunter, lagt ner mest timmar på den.
Är själv 40 och har 2 barn, det gäller att prioritera...

Permalänk
Medlem

Klarade av spelet igår (Normal/easy) och hade kål på Diablo.Min fråga är, vad händer nu? Har 32 i lvl,är de bara PVP som gäller nu eller spela om samma kampanj igen för att komma högre i lvl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagan:

Klarade av spelet igår (Normal/easy) och hade kål på Diablo.Min fråga är, vad händer nu? Har 32 i lvl,är de bara PVP som gäller nu eller spela om samma kampanj igen för att komma högre i lvl?

Nu är det bara att spela om på nightmare, bättre drops å du fortsätter levla.
När du är klar med nightmare blir det samma sak igen, hell.
När du är klar med hell blir det högsta nivån, inferno.

Sen när du börjar få gear på inferno så kan du börja köra spelet på monster power (master1-5 på konsol).

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

lättaste klasserna skulle jag säga är barbar eller munk för dom tål mera , kan du spelet bra eller lär dej fort så är wizard väldigt start som melee perma frost , men detta är då i inferno monster power + , annars skulle jag nog säga wizard demonhunter eller witch doctor , dps är alltid lättast i början med mycket aoe attacker och liknande men får problem i inferno

Visa signatur

CPU:Intel i9 10900KF ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

Lånar tråden i stället för att starta en ny!

Har börjar kika på Diablo serien efter att envetet ha vägrat spela den, men nu är jag nyfiken på att börja spela Diablo. Måste jag börja med Diablo 1 om jag ska börja eller kan jag börja med trean ?

/Wiggy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggy:

Har börjar kika på Diablo serien efter att envetet ha vägrat spela den, men nu är jag nyfiken på att börja spela Diablo. Måste jag börja med Diablo 1 om jag ska börja eller kan jag börja med trean ?

/Wiggy

Tja, det är en bra fråga.

Se på det ungefär så här: du ska rekommendera Star Wars till någon som aldrig sett filmerna. Att rekommendera att du går direkt på 3:an är lite som att skippa episod 4-6. De nya filmerna är rätt fristående så för storyns skull spelar det ingen större roll. Sen finns det ett stort antal människor som anser att föregångarna är bättre. Samma här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiggy:

/Wiggy

Hej Wiggy. Vad kul att du äntligen bestämt dig för att ta dig an tiderna bästa ARPG-spel Låt oss säga såhär. Om du vill sätta dig in i storyn bör du antingen spela igenom hela serien eller lyssna på någon av de otaliga sammanfattningar som cirkulerar på YouTube. Om du bara är ute efter ren spelglädje är Diablo 3 en alldeles utmärkt utgångspunkt. Oavsett vilket, stort lycka till.

Visa signatur