Program som ger samma ip adress till två datorer.?

Permalänk

Program som ger samma ip adress till två datorer.?

hej!

En snabb fråga till dom dator kunniga.
Jag och far min köpte ett abonnemang på en sida som heter csports.se, för att kunna se hockey och la liga osv.
men nu ska jag vara borta ett par månader, och jag är inte så intresserad att följa varje match. men vi håller på samma lag och han kollar alltid på de matcherna så då kan inte jag logga in och kolla till min fråga, vet inte hur jag ska formulera den men finns de något sätt som gör att vi kan vara inloggade samtidigt. typ som gör att vi får samma ip adress osv. lura hemsidan ? känner inte för att köpa ett eget abonnemang för dom få matcherna jag kollar.

tack för svar//

Permalänk
Medlem

Torde bryta mot §8 är jag rädd

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att sidan i fråga håller koll på vilken dator som är inloggad via cookies, sitter ni i samma hushåll har ni med stor sannolikhet samma ip men det kommer fortfarande inte gå att logga in på 2 olika datorer samtidigt.

Edit: läste mer noggrant och såg att du inte skulle vara hemma, men svaret är ändå nej. Du får betala för dig själv om du nu vill kunna se på matcherna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar att det inte är ett lagbrott att försöka få två datorer att se ut som en. Möjligtvis ett avtalsbrott.

Jag har en fiberuppkoppling hemma och har satt upp en VPN server där för att kunna komma åt mina saker säkert. Jag kan bara konstatera att när jag kopplar upp mig till min VPN och sedan öppnar en webläsare så ser websidor jag besöker mig med det IP som min router där hemma har och tror då följaktligen att jag är på samma plats som övriga datorer hemma hos mig. Eftersom allt sitter bakom en router så är det samma IP, routerns WAN IP, som visas för alla sidor som besöks.

Nu tror jag inte att det är så enkelt att lösa ditt problem, men det besvarar din fråga så långt det är möjligt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

okej tack för svar iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag antar att det inte är ett lagbrott att försöka få två datorer att se ut som en. Möjligtvis ett avtalsbrott.

Jag har en fiberuppkoppling hemma och har satt upp en VPN server där för att kunna komma åt mina saker säkert. Jag kan bara konstatera att när jag kopplar upp mig till min VPN och sedan öppnar en webläsare så ser websidor jag besöker mig med det IP som min router där hemma har och tror då följaktligen att jag är på samma plats som övriga datorer hemma hos mig. Eftersom allt sitter bakom en router så är det samma IP, routerns WAN IP, som visas för alla sidor som besöks.

Nu tror jag inte att det är så enkelt att lösa ditt problem, men det besvarar din fråga så långt det är möjligt.

Om det ändå vore så lätt.... Jag har en köpt stream som jag ibland vill ha flera fönster med och då gärna med olika webbläsare för att kunna hantera det separat från mobilen via appar. Detta går dock inte. Jag kan dra flera streams från min sida med FF men 1 på FF o en på Chrome/IE blir jag utloggad direkt :/ En fin lösning på detta hade vart uppskattat men jag förstår om mod tycker att det går mot piratkopiering eller kan användas i det syftet...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Dethär är väl kanske inte riktitg olämpligt, men helt klart mot alla regler som du sa "jag förstår och lovar att inte bryta mot reglerna" när du startade din betalning. Så att detta skulle vara ok eller lämpligt är helt otänkbart.

Känns rimligare att helt enkelt hacka ett konto eller på annat vis "sno hela kakan" istället för det fuskande du vill göra. Inget jag propagerar för, men ja.. betala om du vill se såntdär trams helt enkelt