Hur spärrar man skräppost från TELIA (gmail)

Permalänk
Medlem

Hur spärrar man skräppost från TELIA (gmail)

Jag brukar stå ut med Nyhetsbrev från olika företag, under förutsättning att man kan avprenumerera tjänsten, dvs avboka direkt när det dyker upp på skärmen.

I de flesta fall är det nyhetsbrev som dyker upp efter beställningar. Schyst om det då går att avboka direkt då. (går ej)

Hur blir man av med TELIA? inget sätt att avboka dravlet..... spärra avsändaren...?

Måste man ringa kundtjänst. Min enda kontakt med TELIA är att jag köpt TELIA Refill därifrån.

Får dom ostraffat hålla på och skicka skit till folk bara för att Telia har en kundrelation? kan dom utöka till tex. 30 epostmeddelanden om dagen (teoretiskt)?

Hur blir jag av med dom?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Hedersmedlem

Yes. De får skicka massa skräp till dig tror jag
Märkligt att man inte får något val för unsubscribe i mailet. Kanske går att avbeställa om du loggar in på deras site.
lägg mailet som skräppost så kommer framtida mail hamna där också.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

Hej! Hade också det här problemet faktiskt. Jag ringde TELIA & löste det.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du markerar mailen som spam i Gmails gränssnitt ett par gånger så kommer mailen automatiskt slussas till spamkorgen framöver.

EDIT: Det var väl exakt vad Söderbäck skrev också när jag tänker efter.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Det har funnits förut iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohannaWinback:

Hej! Hade också det här problemet faktiskt. Jag ringde TELIA & löste det.

Tack för all respons. Jag kontaktade TELIA och efter att agerat spårhund så hittade vi orsaken. Felet var till stor del mitt eget.

Fick bra service!

Ärendet överspelat- klart och löst!
EDIT
Felet var lite långsökt- jag hade använt min egen epostadress när jag gjort ett inköp åt en annan person ( för aviseringens skull). Dom skickade alltså reklam till en annan person på min emailadress.

På mitt eget konto- "mina sidor" hade jag däremot kryssat i att jag inte önskade nyhetsbrev och reklam... så det var lite rörigt en stund.

För er som inte vill ha reklam från TELIA så rekommenderar jag att skapa " mina sidor" och där kryssa i rutan att ni inte vill ha...

(eller ringa TELIA kundtjänst så fixar dom det)

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk

Du kan ta emailen som skickar ut det och lägga till ett filter i gmail som raderat mail ifrån den användaren så fort du får det. Detta gör du genom att trycka på kugghjulet, sen på Inställningar och sedan på filter.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.