Steam OS och vad har Valve i kikaren egentligen?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att detta är början av slutet för Windows som dominerande OS. Microsoft har börjat ta det för givet, och folk börjar söka efter nya grejer. Om hela grejen med SteamOS slår igenom (det hoppas jag verkligen att det gör) kommer fler spel komma till Linux, vilket betyder fler Linux-användare, som i sin tur betyder mer frihet för konsumenter.

Tyvärr kan man aldrig vara säker.

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Vart är SteamOS-tråden?

Permalänk
Skrivet av dammskog:

Vart är SteamOS-tråden?

Här kan du skriva om steam os och de andra två sakerna valve presenterar under veckan. Så du har kommit rätt, de här en av steam os trådarna

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådrubrik redigerad enligt begäran (samt stavning fixad)*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

24 timmar

Nu är det bara 24 timmar/ ett dygn kvar tills Valve utannonserar nummer två

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Permalänk
Medlem

Nästa utannosering blir sannolikt Steam Box. Den sista utannnonseringen är den jag är mest nyfiken på.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Vation:

Jag hoppas verkligen att detta är början av slutet för Windows som dominerande OS. Microsoft har börjat ta det för givet, och folk börjar söka efter nya grejer. Om hela grejen med SteamOS slår igenom (det hoppas jag verkligen att det gör) kommer fler spel komma till Linux, vilket betyder fler Linux-användare, som i sin tur betyder mer frihet för konsumenter.

Tyvärr kan man aldrig vara säker.

Du är inte den enda som hoppas på det. Även notch är glad över vad valve har presenterat.

https://twitter.com/notch/status/382192790454534144

https://twitter.com/notch/status/382193454010204160

Skrivet av fantomsmurfen:

Nästa utannosering blir sannolikt Steam Box. Den sista utannnonseringen är den jag är mest nyfiken på.

Jag hoppas på att det är Source 2.0 plus ett nytt spel att presentera motorn på. Förhoppningsvis Half life 3 men det kan lika gärna bli Portal 3 eller en helt ny spelserie. Det enda som tyder på att det är Half- Life 3 är detta utdrag från Valves hemsida

Citat:

Since then, we’ve shipped a few (but not enough) Half-Life sequels

Notera But not enought. Valve tycker alltså själva att de inte tillräckligt många uppföljare. Det är intressant.

Permalänk
Avstängd

Hoppas de vänta med släppet av HL 3. Håller på att spela om Ep1 nu med Rift och kommer bli omspel av Ep2 sedan.

Måste dock tyvärr säga att Half Life lider av tidens rand. Många utvecklare har tagit bitar från spelet och utvecklat det. Risken är att HL 3 blir lika tröttsamt som fortsättningen på F.E.A.R.

Men om Valve hittar på något helt nytt och inte fortsätter i gamla spår, kan det bli bra.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Jag vill inte "förstöra" några förhoppningar men detta var skrivet 1 månad sen (augusti 2013)

http://www.pcgamer.com/2013/08/19/audiosurf-2-coming-to-steam...

Audiosurf 2

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem

Dom behöver en ny grafikmotor om dom skall hänga med i spelutvecklingen.
Och bygger dom en nya grafikmotor så bygger dom den troligtvis samtidigt som dom bygger ett spel.

Gissat på SteamBox är dagens nyhet.
Morgondagens nyhet är half-life 3 som använder en ny grafikmotor för SteamBox, ett bra dragplåster för SteamBox och SteamOS.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Jag vill inte "förstöra" några förhoppningar men detta var skrivet 1 månad sen (augusti 2013)

http://www.pcgamer.com/2013/08/19/audiosurf-2-coming-to-steam...

Audiosurf 2

Vad har detta med något i denna tråden att göra?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Vad har detta med något i denna tråden att göra?

Det kan bli en annonsering...

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Det kan bli en annonsering...

Då skjuter dem sig själva i foten och jag ser det som fruktansvärt osannolikt att detta är en av de tre annonseringarna.

Men, den som lever får se.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Då skjuter dem sig själva i foten och jag ser det som fruktansvärt osannolikt att detta är en av de tre annonseringarna.

Men, den som lever får se.

Kom igen, du fattar väl att han skämtar?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Kom igen, du fattar väl att han skämtar?

Väldigt dålig på att förmedla ironi isf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Ja, det saknas lite kroppspråk

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Skrivet av hersses:

Ja, det saknas lite kroppspråk

Sorry, jag trodde av någon anledning valve hade gjort audiosurf... var lite noob

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen var på tiden att de avslöjade Half Life 3 men det blir på fredag i så fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kan de inte fixa Steam klienten ist för att göra massa nya saker? Värre än Spotify.

Runt 1 timme kvar till Nr2 nu.

Permalänk
Medlem

Steam Machines! Kommer det då komma nya modeller varje år eftersom PC-utvecklingen går framåt hela tiden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

måste jag fixa en jävla gamepad för att kunna ansöka till betan? går inte det att fejka på något sätt? hur känner steam av att jag använder en gamepad?

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem

Känns som Steam vill regera på PC-spel marknaden. Eget OS, egen hårdvara och bli distributör av alla spel. Nu fattas det bara att att AMDs grafikkort kommer att användas i dessa maskiner så kommer jag att få en liten tår i mitt Nvidia fan-boy öga.

Visa signatur

Permalänk

Är det bara jag som funderar kring den lysande sfären på sidan där?! Är ju något som döljer sig där och vet inte men jag tycker då fasen att det ser ut som en förvrängd HL3 logga.

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Är det bara jag som funderar kring den lysande sfären på sidan där?! Är ju något som döljer sig där och vet inte men jag tycker då fasen att det ser ut som en förvrängd HL3 logga.

Där sa du något, symbolen i mitten blir allt tydligare för varje gång valve utannonserar något. Det är något valve vill få sagt med symbolen.

Visa signatur

Permalänk

Den sista nyheten är ju definitivt Source 2 men inget säger ju att bilden inte behöver vara en hint om något alla väntat på. Visar det sig vara det på fredag så ska jag baka en orange tårta att trycka ner nyllet i under helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Den sista nyheten är ju definitivt Source 2 men inget säger ju att bilden inte behöver vara en hint om något alla väntat på. Visar det sig vara det på fredag så ska jag baka en orange tårta att trycka ner nyllet i under helgen!

Kollar man symbolerna så borde sista vara två mjukvaror.
O = mjukvara(steamOS)
[O] = Hårdvara som innehåller mjukvara
O+O = två mjukvaror, source+hl3?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

O = mjukvara(steamOS)

Jag tror mer på O+O = SteamOS + Source 2 = HL3 i bilden där uppe.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Jag tror mer på O+O = SteamOS + Source 2 = HL3 i bilden där uppe.

Skrivet av HugSeal:

O = mjukvara(steamOS)

Skrivet av Potrovski:

Skrivet av GladiumMiles:

Där sa du något, symbolen i mitten blir allt tydligare för varje gång valve utannonserar något. Det är något valve vill få sagt med symbolen.

Skrivet av Potrovski:

Skrivet av Zaion:

Bilden är faktist riktigt lik half life loggan, kan äntligen spelet vi väntat på så länge utannonseras?

Permalänk

Sitter och pluggar och läser: "Maintain an adequate stock of the basic popular
items while having sufficient inventory dollars to
capitalize on unforeseen opportunities."

Gissa vad jag läste på de två sista orden...

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *