Permalänk
Medlem

Xbox 360 till datorskärm.

Har ett litet problem jag inte riktigt vet hur jag ska lösa (om det går). Ska koppla mitt xbox 360 till min datorskärm med HDMI, men datorskärmen har inga högtalare, finns det något annat sätt att få ut ljud på? Tacksam för snabba svar! Skärmen har inget 3.5 mm uttag.

Permalänk

1. läs manualen.

2. google.

Permalänk
Medlem

Har skärmen 3.5mm uttag så är det bara och koppla in högtalare eller headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny91:

Har skärmen 3.5mm uttag så är det bara och koppla in högtalare eller headset.

Inget 3,5mm uttat. Lite det som är problemet.

Permalänk
Medlem

T ex;

Eller optisk på baksidan xboxet om det gäller nyare variater.
Eller som sagt kolla skärm eller kör med hörlurar från handkontrollen, bara att välja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Inget 3,5mm uttat. Lite det som är problemet.

Vart vill du få ljudet? Headset, förstärkare osv? Om du har en förstärkare så kan du koppla optisk kabel, om du har headset så finns det vet väl någon adaptersom du kan koppla in i xboxet?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Vart vill du få ljudet? Headset, förstärkare osv? Om du har en förstärkare så kan du koppla optisk kabel, om du har headset så finns det vet väl någon adaptersom du kan koppla in i xboxet?

Helst ha ljudet i headset. Tror ni en vanlig 3,5 till usb adapter skulle funka? Alltså att man kopplar in med USB i xboxet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Helst ha ljudet i headset. Tror ni en vanlig 3,5 till usb adapter skulle funka? Alltså att man kopplar in med USB i xboxet.

du kan koppla in hörlurar i handkontrollen?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Carebeer:

Japp det kan du men då får du bara ut chatten

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carebeer:

Då får man inte ut ljudet från spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Då får man inte ut ljudet från spelet

juste det ja tänkte jag inte på

Men om du har hörlurar som går digitalt som optisk så bara plugga in i xboxet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carebeer:

juste det ja tänkte jag inte på

Men om du har hörlurar som går digitalt som optisk så bara plugga in i xboxet?

Det skulle nog funka, finns det någon slags adapter så att man koppla in en 3,5 kontakt i en optisk?