Permalänk

Teamspeak 3 mikro samt ljud problem.

Tjena,

Till en början vill jag be om ursäkt om detta är fel ställe. Hittade ingen "Voice Program" / liknande.
Iallafall, köpte ny burk igår, installerade Teamspeak 3 som vanligt osv.

Problemet uppkommer, såfort min mic bli aktiverad ( Push To Talk / Voice Activation Detection ) så sänks alla andra som snackar. Så jag får inte snacka i mun på någon annan för då sänks personen såpass att jag inte hör vad som sägs.
Headsetet har funkat tidigare, funderar på om ljudkortets drivrutiner är sega?

Realtek High Defination Audio.

Teknisk spec:

Moderkort: MSi 870-C45
Minne: 4GB A-data gaming series 1333MHz
Läsare: Sony optiarc 7620 CD/DVD
Processor: AMD Phenom x4 955 3,2GHz
Hårddisk: Samsung spinpoint F3 1TB 32mb
Nätaggregat: Fractal Design Tesla 550w 80 plus
Chassi: Cooler Master HAF 912

Tacksam för svar och Gott slut och Gott nytt på er!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Automatiskt när windows upptäcker att du använder någon form av program som använder en mic teamspeak/skype etc. Så sänker den det inkommande ljudet.
Gör så här: Högerklicka på ljudsymbolen i aktivitetsfältet -> Välj "ljud" -> Välj fliken "Kommunikation" Sen finns det ett antal alternativ där du prickar för "Gör ingenting"

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk

Har provat, funkade inte. "/

Däremot fick jag det nyss funka.

Jag högerklickade på "Ljud" -> Inspelningscenter -> Högerklickade på Mikrofonen och valde "Egenskaper" ->
Förbättringar.

Avbockade:
Inaktivera Ljudeffekter.
Direkt Läge
Samt " DC Offset Annullering "

Bockade:
Minskning av störningar
Aukustiskt Eko Av

Thanks anyway!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Har samma problem fast hittar inte "Förbättringar" vid mitt ljud... Har även testat att bocka "Gör ingenting" men det hjälpte inte.

När jag trycker "Egenskaper" på min Mic så kommer endast detta fram: Allmänt, Lyssna, Nivåer, Avancerat. Hittar heller inga av dom där grejerna du bockade av/bockade.

Snälla hjälp!

GnagarN^

Permalänk
Medlem
Skrivet av GnagarN^:

Har samma problem fast hittar inte "Förbättringar" vid mitt ljud... Har även testat att bocka "Gör ingenting" men det hjälpte inte.

När jag trycker "Egenskaper" på min Mic så kommer endast detta fram: Allmänt, Lyssna, Nivåer, Avancerat. Hittar heller inga av dom där grejerna du bockade av/bockade.

Snälla hjälp!

GnagarN^

Tja du jag har exagt samma problem som dig vet inte vad det kan vara för igår funkade det gallant