Blev scamad av en här på sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananfiS:

"dencoolasnubben" påstår nu att han har tagit kontakt med "ägaren" av steamkontot.

Fick detta skickat i ett PM:
"Jag har nu pratat med ägaren och enligt mig är det helt omöjligt att det var han. Jag säger inte du scamar mig men jag tror att någon keylogger har snattat lösenordet. men Jag bad honom och han kommer att skicka ett mail till steam idag och förhoppningsvis kan vi bevisa att han är den riktiga ägaren och få tillbaka kontot. som vi sedan kan registrera till dig igen. men oavsätt vad som händer måste jag få mitt spel eftersom du lovade. "

Det stämmer inte riktigt överrens med vad jag tror.

Vad jag ser framför mig: "dencoolasnubben" är den riktiga ägaren. Han tog tillbaka kontot och planerar att ge tillbaka det till mig, efter att han gjort det och fått sin BF4 nyckel så kan han ta tillbaka steamkontot igen. Alltså det finns ingen annan ägare, det är "dencoolasnubben" som ägde steamkontot.

Så den enda som har något att förlora är jag..

behåll ditt bf4 men jag vill ha mitt konto du tog den, jag vill få den!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bananfiS:

"dencoolasnubben" påstår nu att han har tagit kontakt med "ägaren" av steamkontot.

Fick detta skickat i ett PM:
"Jag har nu pratat med ägaren och enligt mig är det helt omöjligt att det var han. Jag säger inte du scamar mig men jag tror att någon keylogger har snattat lösenordet. men Jag bad honom och han kommer att skicka ett mail till steam idag och förhoppningsvis kan vi bevisa att han är den riktiga ägaren och få tillbaka kontot. som vi sedan kan registrera till dig igen. men oavsätt vad som händer måste jag få mitt spel eftersom du lovade. "

Det stämmer inte riktigt överrens med vad jag tror.

Vad jag ser framför mig: "dencoolasnubben" är den riktiga ägaren. Han tog tillbaka kontot och planerar att ge tillbaka det till mig, efter att han gjort det och fått sin BF4 nyckel så kan han ta tillbaka steamkontot igen. Alltså det finns ingen annan ägare, det är "dencoolasnubben" som ägde steamkontot.

Så den enda som har något att förlora är jag..

Läst igenom tråden lite grann, och jag håller med dig. I mina ögon verkar det som antingen han, eller den "riktiga ägaren" till steam kontot försöker köra en blåsning.

Behåll du BF4 nyckeln, du har inte scammat någon.

Vad gäller "dencoolasnubben" han kan fixa tillbaka "sitt" steam konto (har troligtvis redan gjort det). Så ingen har scammat någon här, endast han som försöker få en BF4 nyckel gratis.

- Det är inte din uppgift att "fixa" tillbaka hans gamla steam konto, han kan göra det själv.

My 5 cents.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Tack för uppbackning.
Känns inte som det är någon idé att försöka få tillbaka steamkontot nu..

Fick ett gäng med nya PM:

"Fafan, det är inte mitt jobb att göra den. Du lovade att ta hand om att som skulle hända med kontot, jag lovar att det inte var jag. Du måste ge mig spelet då den har blivit hackad. ingen har tagit tillbaka den. Den har blivit hackad! eller så är det du som scamar. ge mig ditt mobilnummer! det funkar inte med pm.
Du får lösa det hur du vill. Antingen ska jag få tillbaka kontot eller så ska jag få spelet"

"en snabb fråga, har du skrivit till steam? gör inte det då du kommer att störa processen! den riktiga ägaren har också skrivit!"

"Jävla idiot!
Jag ska försöka få tillbaka kontot och då behåller jag den!!!
Lyckas jag inte med det så bannar jag accet! "

Permalänk
Medlem

det är klart att du får ett sånt pm när du skriver:
"Men lägg ner din snorunge.
Hur gammal är du?
Du kan inte ens stava.

Har du inte läst tråden du själv skapade. Du inser att mer folk är på MIN sida än din.
Det är du som gjort bort dig.

Du sa nyss att du kontaktat ägaren, vänta då tills han hör av sig och återställer kontot om detta nu stämmer.

Varför vill du ha tillbaka ditt konto? Är det så att du ångrade dig och tänkte blåsa mig på BF4 och behålla kontot?

OBS!!!! detta är det sista meddelandet jag skriver till dig innan du återkommer med steamkontot."

Permalänk
Medlem

Stor Varning for honom! jag skiter i mitt acc nu, jag kommer att blocka den men han är antingen en scamer eller en löngnare!

Permalänk
Medlem

en till grej: han tvingade mig att byta eftersom han redan hade köpt bf4 för 500kr, på sidan han länkade mig stog det 350 kr....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vilket är ännu mer emot Steams tos.

Som tidigare nämnts, take it as a man, det finns ingenting du kan göra utom att bråka med han du bytte med. Om du kontaktar Steam support kommer de bara stänga av kontot om det finns tillräckligt med bevis för att kontot sålts.

Säg vad coolingen på Sweclockers heter också så att inga fler blir blåsta av honom.

bananfiS heter han. han har mitt konto. gör aldrig en deal med honom, en riktig scamer!

Permalänk
Medlem

Han kanske talar sanning, första ägaren kanske tagit tillbaka kontot.

Skrivet av Bakgrund:

Vilket är ännu mer emot Steams tos.

Att ljuga eller att få sitt konto stulet?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dencoolasnubben:

Stor Varning for honom! jag skiter i mitt acc nu, jag kommer att blocka den men han är antingen en scamer eller en löngnare!

Liten fråga bara.... hur hade du tänkt Blocka steam kontot när du inte ens ha det som du skriver?

Varför är du så upprörd över detta när "den riktiga ägaren" som har samma namn som dig... redan har dragit iväg ett mail till steam? du kommer ju få tillbaka kontot i vilket fall då..?!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Geeks
SweClockers

Herregud, gör upp i godo eller anmäl. Att tjafsa publikt i forumet gör ingen glad.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)