Muskampen 2025: Segraren korad!

Är det värt att köpa bf4? ( klarar min dator av det på max i 1920x1080)

Permalänk

jag har lurkat länge här. Den här tråden fick mig att bli medlem. Visst har du rätt, och jag tycker att sweclockers fortfarande är ett det ställe som är snällast och hjälpsammast på nätet. Det här tråden är skapad av et troll eller någon som vill visa sin e-penis. ingen tvekan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisHjalp:

Tror att du ska kolla upp skillnaden mellan resolution och bildkvalite.

Motståndarna blir inte mindre på en skärm med större resolution.
På en 21" skärm kommer motståndarna vara lika stora på en 1080p skärm som en 4k skärm.

Permalänk
Skrivet av krushy:

Vad i helvete har hänt med Sweclockers? Förmodligen har föräldrarna glömt bort detta med att barn ska vara ute och leka istället för att få en dator när dom är 3 år. Ni får fan skärpa er! På SweClockers ska vi hjälpa varandra! Inte vara några jäkla strumptomtar som attackerar en person för att hen är mindre kunnig och vill ha hjälp!

Nej, det var bättre förr när barn var barn och personer på SweClockers hjälpte varandra istället för att attackera personen som frågar något.

Undrar också vad fan det är som händer?! Är inte detta forum till för att få svar på sina frågor samt hjälpa varandra? Ta inte alla för troll bara för att de köper dyra grejer utan att ha kunskapen för dessa. Ibland undrar man om det är Flashback man blivit medlem på, eller om detta forum bara innehåller en massa arga 15-åringar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenålders:

jag har lurkat länge här. Den här tråden fick mig att bli medlem. Visst har du rätt, och jag tycker att sweclockers fortfarande är ett det ställe som är snällast och hjälpsammast på nätet. Det här tråden är skapad av et troll eller någon som vill visa sin e-penis. ingen tvekan

Du hade gärna kunnat låta bli att skapa ett konto om du bara är här för att sprida dynga. Du säger själv att forumet är "snällast och hjälpsammast på nätet" och ändå uppför du dig som raka motsatsen.

Blir helt vansinnig på hur folk uppför sig i den här tråden, hade aldrig kunnat tänka mig uppleva så många anklagelser på så kort tid på det här forumet. Ingenting i TS agerande uppvisar tecken på trollande. Datorn som CDON sålde var orimligt lågt prissatt och var man ute efter en speldator fanns det ingenting bättre att köpa för det priset. Så det är absolut inga konstigheter att någon som inte är allt för insatt i datorer gick och köpte den. Bara grafikkorten i datorn kostade lika mycket som hela datorn såldes för.

Permalänk

Min laptop klarar spela bf4 beta på ultra går knappt att röra sig men iallafall då ska väl din dator kunna lira bf4 på ultra, Så det är bara att köpa

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Skrivet av ChrisHjalp:

Datorn kostade 19500kr. Om din lön är så låg så tycker jag synd om dig men tack ändå.

Du skryter om din dator och din lön. Tror du har lite storhetsvansinne. Dum fråga får dumt svar.

"Hej jag vann en miljard på på hästar, tror ni att jag har råd att köpa en kamel?"

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jaramillo:

Du skryter om din dator och din lön. Tror du har lite storhetsvansinne. Dum fråga får dumt svar.

Han skryter väl inget alls, det låter mersom om folk i tråden är väldigt avundsjuka och hatiga idag. Sen vet inte jag om en måndaslön på under 20k skulle vara något att skryta över, vad motsvarar det? 90 kronor timmen, inte imponerande i mina ögon iaf.

Jag tycker det är en vettig fråga som förtjänar ett vettigt svar:

Datorn kommer klara av BF4 på högsta inställningarna, inga konstigheter Kan dock vara så att det laggar till ibland när man spawnar och grafikkortet måste flytta runt i minnet då det "bara" har 2 GB minne. Har själv samma kort (fast 1) och det flyter mjukt, men när man respawnar och förflyttas snabbt kan det hacka till då minnet byts ut.

Permalänk
Medlem

Wait, what? 690 quad SLI?

Edit:
Jag måste sluta posta klockan tio på morgonen. Alldeles för mycket hjärnkapacitet har lagts på att skriva om klimatområden och celler.

JA, op. Din dator kommer rulla BF4 finfint.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisHjalp:

Taskig attityd , nja kanske lite men. Jag sitter inte o säger att deras datorer är urkassa och att dem är fattiga för att dem inte har sin drömdator. Jag har min men jag var orolig huruvida 2gig minne räcker och om det skulle funka bra. Jag väntade inte riktigt mig ett helt ös med onödiga kommentarer. Jag valde att betala körkort själv och att betala halva min dator och få resten som 18årspresent. Kanske jag skulle tillägga innan folk började skrika på mig som en bortskämd nolla men jag ville inte göra det till en "snälla säg att min dator är bra tråd". + Man måste börja någonstans. Ifall man inte vet något så tycker jag att man ska få ett bra svar direkt och inte svaret "troll". Är det inte meningen med Sweclockers? Att får svar på frågor?.

Den kommer klara High och ultra utan problem på 1920x1080, men om du ökar upplösningen till tex 1440p så kommer du få slut på minne och kanske drabbas av fps drop. En Skärm och Vanlig HD upplösning kommer dock fungera fint. Skulle dock kanske försöka sälja grafikkorten och köpa två Titans eller 3 780s istället om du vill gå på en mer högupplöst skärm.

Sakerna blir inte mindre på en högupplöst skärm, bara skarpare (Du kan dock göra saker mindre och bibehålla skärpan som en 1080 skärm ger)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ChrisHjalp:

Tillbaks till frågan då?
Det där med 3gig minne på grafikkorten. Spelar det någon roll?. 690 har 4 gig men delar det på två så det blir 2 gig

Kan möjligtvis göra det på Ultra i lite högre upplösning, men då räcker det att sänka lite på tex AA, AA tar nämligen ganska mycket videominne.
Så svaret är att det kommer gå galant.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

(Off topic)Om du är den jag tror du är kan du höra av dig på Facebook nästa gång du har något på hjärtat istället för att skämma bort dig mer på Sweclockers!
(on topic) Ja, du kommer kunna maxa det utan några större problem! Om du fortfarande är tveksam finns det ett utmärkt test här(fortfarande beta!):
http://www.sweclockers.com/artikel/17679-grafikprestanda-i-ba...

Permalänk
Medlem

Kan vi inte göra såhär?
Enligt de 3 sidor jag läst så _JA_ din dator kommer klara BF4 galant.

Lås tråden nu!

Permalänk
Medlem

lite trist att se hur folk attackerar TS. Jag tycker samtidigt att trådstarten var lite märklig. Men det är väl skitsamma, hjälp eller låt bli liksom. När ni blir arga, titta på min avatar

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Hej jag ville också passa på att ställa en viktig fråga i den här kloka tråden om BF4:

Min dator har följande specs:
* Intel Core i7 950
* Nvidia GTX460 SLI
* 6Gb minne

Nu undrar jag:
Jag vill kunna ändra inställningarna i config-filen till BF4 med min dator.
Så vilken FPS tror ni att jag kommer att kunna få i anteckningar / notepad med min dator ?

Permalänk

Herregud vad folk hoppar på varandra i den här tråden utan någon som helst anledning.
Känns som den behöver ett hänglås.. :/

Skärpning pojkar!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Du klarar knappt minimumkraven med 2gb vram

Skrivet av Oldskool:

Hej jag ville också passa på att ställa en viktig fråga i den här kloka tråden om BF4:

Min dator har följande specs:
* Intel Core i7 950
* Nvidia GTX460 SLI
* 6Gb minne

Nu undrar jag:
Jag vill kunna ändra inställningarna i config-filen till BF4 med min dator.
Så vilken FPS tror ni att jag kommer att kunna få i anteckningar / notepad med min dator ?

Helt omöjligt att förutspå. Det är ett jävla lotteri med tanke på att skitbra datorer i vissa fall ligger på typ 40 fps på lägsta.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Hur många sådana här trådar behövs det egentligen? Lite tråkigt när varannan tråd handlar om huruvida datorn kommer att fungera bra i BF4 eller inte. Vänta in spelet och testa, svårare än så är det inte.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Du klarar knappt minimumkraven med 2gb vram

Helt omöjligt att förutspå. Det är ett jävla lotteri med tanke på att skitbra datorer i vissa fall ligger på typ 40 fps på lägsta.

Wow, hade inte en aning om att notepad kräver 2gb vram !

Permalänk
Medlem

Off topic: Blir bara för****d att vissa vräker ur sig troll obeskaffat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skärpning för bövelen!!!!!!!!!

1) Så vill man ju ha info om datorn TS undrar över eller hur!?
2) Ibland kan man ha skit tur att köpa nåt billigt=du behöver ju inte vara ett troll pga. det!!

On topic: Den klarar BF4 på din skärm storlek (1920*1080) utan problem dock kanske inte på ultra då vram sätter stopp!

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Wow, hade inte en aning om att notepad kräver 2gb vram !

notepad?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisHjalp:

Hade jag frågat då?

Bli inte förvänad om folk undrar. Att köpa den typen av hårdvara och sedan inte ens vara insatt nog i vad den klarar av låter rätt osannolikt. Det är lite som att köpa en motorcyckel och sedan fråga om den klarar uppförsbackar

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Nej,

frågan är ju faktiskt inte helt självklar. Enligt deras egna rekommendationer ska grafikkortet ha tillgång till 3 GB minne/GPU, hans har (förmodligen?) bara 2 (eller?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Vad gällde frågan ?
Det framgår för övrigt av mitt inlägg exakt varför jag talar om notepad.
Hörrni grabbar skall vi inte ta och dumpa den här tråden, alla kan ju se hurpass seriös den är...

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst en i mitt tycke märklig tråd, men utan att behöva fundera på det kan jag låsa den av det enkla skälet att forumet redan innehåller nog information för TS att själv analysera.

Citat:

§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Ett förslag på en tråd med prestandasiffror: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1241339

Just nu hinner jag inte läsa igenom allt och radera det som bryter mot forumets trivselregler.

/KimTjik