Permalänk
Medlem

scsi dvd

Finns det inte någon SCSI DVD spelare mer än Pioneers 305S ? Vill inte ha någon slot-in dvd i min burk ... Tycker det är den enda man ser på marknaden om o om o om igen ...

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du inte vill ha slot-in? Det är ju klart bättre än tray, imo.

Permalänk
Medlem

Får jag bara fråga varför du vill ha en SCSI-DVD?

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

q: Varför jag inte vill ha Slot-in?
a: det ser fult ut, funkar inte att stealtha den och det ser som sagt förjävligt ut.

q: varför jag vill ha en scsi dvd?
a: därför att alla mina enheter är scsi enheter, hårddiskar, cd, cdr osv ... vill inte ha några ide enheter ... iofs så skulle man ju kunna trycka in en ide dvd men det känns b när allt annat är scsi.

utav svaren gissar man då som sagt att det verkar vara dåligt med andra scsi dvd enheter.

Permalänk
Medlem

Coolt att ha allt i SCSI. Det ska nog jag också börja med.
SCSI rular tycker jag.... oj vad nördig man lät nudå, men det är allvar. SCSI är bra och kommer att vara bra.

Du kan ju kolla de stora märkena, de borde ha.
SONY, Panasonic, Hitachi mm mm

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

coolt men lite dyrt ... men bra. man får ju dock vad man betalar för. skillnaden blir ju att man inte har hundratals GB med diskutrymme osv ... utan istället betydligt blygsammare mängder (i mitt fall 16+16+4+4 spritt över fyra diskar, duh!).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flexo
coolt men lite dyrt ... men bra. man får ju dock vad man betalar för. skillnaden blir ju att man inte har hundratals GB med diskutrymme osv ... utan istället betydligt blygsammare mängder (i mitt fall 16+16+4+4 spritt över fyra diskar, duh!).

Men å andra sidan får du en snabb burk, och i vissa fall, hörselproblem. Min ena scsi-disk (atlas3, 18gb), låter som en skenande skördetröska, och scsi-brännaren har någon inbyggd 25mm fläkt som skriker utav bara helvete. Menmen, snabbt är det

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Har inte det problemet (eller så är jag redan lite döv kanske). Däremot har jag problem med en av 4Gb diskarna som är lite gammal ... Den är ungefär dubbel så hög som en normal ny disk. Den låter rätt fränt och den är ibland anledningen till att maskinen vägrar boota då den inte verkar få sin beskärda del utav strömmen .... har funderat på att plocka bort den ganska många gånger men tja det blir liksom aldrig riktigt av ...

Men precis, snabbt o bra utan problem om man vill läsa och skriva hej villt över hela systemet samtidigt som man bränner en skiva och läser lite från floppyn samtidgt ... lungna puckar ...

Permalänk
Medlem

Har du hittat nån SCSI-DVD? Är också nyfiken på en sådan

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Yamaha har en IDE > SCSI-converter till sin CDRW-F1. Borde funka med vilken IDE-grej (CD/DVD-enhet iallfall) som helt på marknadet tycker man. Såg att den fanns nånstans.. Kan ha varait Dustin.. inte säker.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Nej har inte kollat så mycket ännu faktiskt. Varit lite upptagen med det så kallade "livet".

IDE>SCSI converter. En ide. Problemet är ju följande. Det är fortfarande en IDE enhet. Bara att du bytt koppling på den. Men visst det är ju en möjlighet. Enda skillnaden vore ju anslutningen.

Permalänk
Medlem

Toshiba har iaf haft SCSI-DVD läsare...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Men grejen du vill slippa med SCSI är väl i huvudask belastningen på systemet - att det segar när CD'n läser. I och med att du kopplar CD'n till SCSI-kortet sköter det i princip allting?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB