Vad gör ni in-game nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Vad gör ni in-game nuförtiden?

Tjena! Jag har inte spelat d3 sen dom announcade expansionen och månader innan det så loggade jag mest in och startade ett game för att snabbt mötas av en uttråkningskänsla i stort sett direkt.

Jag har spelat igenom hela spelet med alla klasser. Normal nightmare hell inferno... Alltså varvat allt 20 gånger. Har en barbar som klarar av mp10, wiz som klarar mp 10, etc... Man börjar ju bli ganska less på att göra samma saker, sen när man vet att alla ens saker kommer bli skit när exp släppts så blir man ju inte direkt mer sugen på att göra något nu. Så jag undrar, ni som spelar fortfarande, vad gör ni för något i spelet? Grindar paragon-levels? Så sjukt obelönande enligt mej. Men alla är ju olika.

Ha det gött!

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Så alla dina karaktärer ligger på ca 200-300k dps? Med tanke på att du kör allt i mp10. Jävlar vad du måste hittat grejjer eller kanske köpt..

Permalänk
Medlem

Barb ligger på nånstans 220k o Wiz på 180k har jag för mig. Dom andra är inte lika bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Barb ligger på nånstans 220k o Wiz på 180k har jag för mig. Dom andra är inte lika bra.

Åfan imponerande! Antar du hittat alla items till dessa karaktärer?

Men jag vet inte, antar vi alla spelar ^^ Just nu är det väl bara att grinda grinda grinda tills du hittar något så spektakulärt att man kan sälja det för skithög profit och ändå ha råd att köpa massvis att bra items till resten av gubben.

Permalänk
Medlem

Så fort dom släppte info att en expansion är runt hörnet försvann allt intresse av att levla och grinda för mig. Allt gear kommer va värdelöst vid expansionen och alla dina "biljoner" gold kommer va värt 2 öre. Har en Wizzard med 300K dps som är paragon 96 och orkar inte äns bry mig att dra den till 100..

samt att EU servers just nu lider av något mysko mega lagg som dom inte vet vad det beror på än så varför äns starta det i dagsläget.. Var helt ospelbart igår när jag testa och inget nytt från blizzard än.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Har spelat andra spel, tänkte ta paragon 100 före exp men får se. Blir ju att spela ladder i exp så känns ovärt att ta paragon100 bara för att.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Kört vidare med nästa barb, ligger på ~230k med ruthless och weapon mastery med soj och hellfire. Inga fler upgrades på gång.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Så fort dom släppte info att en expansion är runt hörnet försvann allt intresse av att levla och grinda för mig. Allt gear kommer va värdelöst vid expansionen och alla dina "biljoner" gold kommer va värt 2 öre. Har en Wizzard med 300K dps som är paragon 96 och orkar inte äns bry mig att dra den till 100..

samt att EU servers just nu lider av något mysko mega lagg som dom inte vet vad det beror på än så varför äns starta det i dagsläget.. Var helt ospelbart igår när jag testa och inget nytt från blizzard än.

Jasså visste inte att det var en sån situation som att dom inte visste vad det var som orsaka lagg. Har suttit och klagat som en snorunge i ett halvår snart nu om att lagget är oacceptabelt..

Du har inte lust o skicka länk som styrker det du säger? Har några vänner som också lirar som nog skulle tycka det är väldigt intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Jasså visste inte att det var en sån situation som att dom inte visste vad det var som orsaka lagg. Har suttit och klagat som en snorunge i ett halvår snart nu om att lagget är oacceptabelt..

Du har inte lust o skicka länk som styrker det du säger? Har några vänner som också lirar som nog skulle tycka det är väldigt intressant

Kollar man på deras forum så är det några sidor om lagg, dock har det bara varit så i 1-2 veckor. Har du laggat i ett halvår så är det på din sida.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Du kanske borde börja spela ett nytt spel där svårighetsgraden är avsevärt högre? Dvs där man inte slåss mot bots? RTS kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kollar man på deras forum så är det några sidor om lagg, dock har det bara varit så i 1-2 veckor. Har du laggat i ett halvår så är det på din sida.

Ja kanske överdrev lite i stundens hetta när jag skrev. Blev lite upprörd över alla games man försökt spela med lagg.

Men det har varit lagg iallafall 1 månad.

Tror ni det laggar extra mycket om man lirar D3 över trådlöst? Enda grejjen jag kan tänka mig går snett hos mig. Har ominstallerat D3, kollar Brandväggen så den öppnar upp för spelet ett flertal ggr. Samma grejj har jag kollat på mina säkerhets program.

Jag lirar på en D-Link 655 med Stadsnät på 10/10. Är helt solo på det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Ja kanske överdrev lite i stundens hetta när jag skrev. Blev lite upprörd över alla games man försökt spela med lagg.

Tror ni det laggar extra mycket om man lirar D3 över trådlöst? Enda grejjen jag kan tänka mig går snett hos mig. Har ominstallerat D3, kollar Brandväggen så den öppnar upp för spelet ett flertal ggr. Samma grejj har jag kollat på mina säkerhets program.

Jag har då aldrig varit med om att trådlöst duger till spel.
Har du stadig ping?
Det är inte rubberbanding du har problem med? Går att unvika hyffsat genom att ändra spelstilen lite (har för mig att du hade problem med det när vi spelade).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jag har då aldrig varit med om att trådlöst duger till spel.
Har du stadig ping?
Det är inte rubberbanding du har problem med? Går att unvika hyffsat genom att ändra spelstilen lite (har för mig att du hade problem med det när vi spelade).

Precis jag kör Bf4, Payday 2 och LoL och massa annat online och inget av det laggar.

Min ping är stadig men såklart flukturerar det ibland. Men det är dom gångerna jag märker att det laggar för alla andra också.
Jag har rubberbanding men den märks nästan bara av när det i princip laggar.

Enklaste sättet att märka mitt lagg är när jag startar ett public game. Såfort det blir fullt game och vi står mitt på Misery of Fields med en hel mobhög så kan det börja lagga något så fruktansvärt. Och alla i gamet säger samma sak varje gång. Nästan som om min lina används till att hålla uppe gamet. För går jag in i ett public game så märks inte lagget på samma sätt alltid. Men ibland så kan det lagga något fruktansvärt där med.

Vet inte riktigt vad jag ska göra åt problemet. Blir nog att vänta ut tills alla rubberbanding problem är lösta och det där med EU laggar också som Karjix sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Precis jag kör Bf4, Payday 2 och LoL och massa annat online och inget av det laggar.

Min ping är stadig men såklart flukturerar det ibland. Men det är dom gångerna jag märker att det laggar för alla andra också.
Jag har rubberbanding men den märks nästan bara av när det i princip laggar.

Enklaste sättet att märka mitt lagg är när jag startar ett public game. Såfort det blir fullt game och vi står mitt på Misery of Fields med en hel mobhög så kan det börja lagga något så fruktansvärt. Och alla i gamet säger samma sak varje gång. Nästan som om min lina används till att hålla uppe gamet. För går jag in i ett public game så märks inte lagget på samma sätt alltid. Men ibland så kan det lagga något fruktansvärt där med.

Vet inte riktigt vad jag ska göra åt problemet. Blir nog att vänta ut tills alla rubberbanding problem är lösta och det där med EU laggar också som Karjix sa.

Kk.
Nå jag kan dca folk från mina games med min wizzard, drar igång macrot(trycka 1,2,3,4 var 50ms) och antingen dör mobsen eller så laggar folk fast
http://www.youtube.com/watch?v=-NbRj7w6Mus& tar man mer och jag inte dör håller lagget mycket längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kk.
Nå jag kan dca folk från mina games med min wizzard, drar igång macrot(trycka 1,2,3,4 var 50ms) och antingen dör mobsen eller så laggar folk fast
http://www.youtube.com/watch?v=-NbRj7w6Mus& tar man mer och jag inte dör håller lagget mycket längre.

Aadu detdär ser ju värre ut än vad det gör för mig.. Kanske inte ska klaga så mycket =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Aadu detdär ser ju värre ut än vad det gör för mig.. Kanske inte ska klaga så mycket =D

Blir så för hela gamet
Använder det inte på stora grupper som du kanske kan förstå =D

Så länge jag klickar för hand händer inget. Menar vad hinner man själv, 8 knappar i sekunden?
Macrot drar 80 skills i sekunden (eller försöker iaf)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Blir så för hela gamet
Använder det inte på stora grupper som du kanske kan förstå =D

Så länge jag klickar för hand händer inget. Menar vad hinner man själv, 8 knappar i sekunden?
Macrot drar 80 skills i sekunden (eller försöker iaf)

Hur ställer man in macrot? Skulle vara intressant för ska göra mig en CM Wiz snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Hur ställer man in macrot? Skulle vara intressant för ska göra mig en CM Wiz snart

Programmet till mitt tangentbord (n52te).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ett macro som inte laggar sönder spelet men som är vad jag upplever som snabbare än vanliga keyspam macron. Jag löser det genom att söka bilder på skärmen och så att det trycker ner knapparna så fort som en cd är borta. Kan skicka över detta via PM om någon är intresserad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Tjena! Jag har inte spelat d3 sen dom announcade expansionen och månader innan det så loggade jag mest in och startade ett game för att snabbt mötas av en uttråkningskänsla i stort sett direkt.

Jag har spelat igenom hela spelet med alla klasser. Normal nightmare hell inferno... Alltså varvat allt 20 gånger. Har en barbar som klarar av mp10, wiz som klarar mp 10, etc... Man börjar ju bli ganska less på att göra samma saker, sen när man vet att alla ens saker kommer bli skit när exp släppts så blir man ju inte direkt mer sugen på att göra något nu. Så jag undrar, ni som spelar fortfarande, vad gör ni för något i spelet? Grindar paragon-levels? Så sjukt obelönande enligt mej. Men alla är ju olika.

Ha det gött!

Jag håller på att levla upp min 6e p100. Hehe just nu min andra WD. Ganska underhållande enligt mig.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Programmet till mitt tangentbord (n52te).

Ah okej Får se om det finns något jag kan fixa till mitt tangentbord. Blir nog lite svårt på en bärbar ^^

Skrivet av thom.g:

Jag har ett macro som inte laggar sönder spelet men som är vad jag upplever som snabbare än vanliga keyspam macron. Jag löser det genom att söka bilder på skärmen och så att det trycker ner knapparna så fort som en cd är borta. Kan skicka över detta via PM om någon är intresserad.

Ja, jag tar jättegärna emot tips på macro

EDIT: Det är inte emot Blizzards regler att använda macron?

Dubbel EDIT: Hur fungerar dessa med en WW/hotA barb? Tänkte på att den kan väl inte sitta o spamma WW hela tiden skulle bli riktigt söligt ^^

Permalänk
Sötast
Skrivet av thom.g:

Ha det gött!

Jag och en polare gick in på våra bnet konton, tömde våra chests, handlade upp allt guld och slängde allt på marken och tog bort varenda en karaktär, både HC och normal

När de patchat spelet så kanske det är värt sin tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Ah okej Får se om det finns något jag kan fixa till mitt tangentbord. Blir nog lite svårt på en bärbar ^^

Ja, jag tar jättegärna emot tips på macro

EDIT: Det är inte emot Blizzards regler att använda macron?

Dubbel EDIT: Hur fungerar dessa med en WW/hotA barb? Tänkte på att den kan väl inte sitta o spamma WW hela tiden skulle bli riktigt söligt ^^

Vad jag vet så har dom en officiell d3-mus som har macron inbyggt i sig.. så vore konstigt om dom bannade folk för macros.

Macrot jag pratade om är för en cm ww wiz.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Vad jag vet så har dom en officiell d3-mus som har macron inbyggt i sig.. så vore konstigt om dom bannade folk för macros.

Macrot jag pratade om är för en cm ww wiz.

Tror inte man får använda macron, går dock inte att märka.
Orkar dock inte söka fram en bluepost, afaik så ska ett tryck = ett tryck i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också läst en bluepost om det. Och det är nog som du säger. Var inte meningen att försöka få folk att "fuska" eller liknande. Ville bara vara snäll o dela med mig för att spara på folks finger-spammande

Visa signatur

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hardcore är fortfarande ganska kul. Man kan ju inte bara köra på skada som i SC, för då dör man
Inte spelat det innan, men tycker det är mycket roligare än SC iallafall. Priserna på AH är högre med, så man får nått för sakerna man hittar. Synd att de laggar för mycket nu bara. Får bli SC tills de fixat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Trådlöst ja du skrev det själv:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Trådlöst ja du skrev det själv:))

Jo men grejjen är att jag lirar t.ex Bf4 trådlöst, Payday 2 LoL m.m Massvis av online spel jag lirar om dagarna där jag inte ens märker av något lagg överhuvudtaget.

Så tror inte det gäller det trådlösa iallafall..

Permalänk
Avstängd

Jag levlar samtliga klasser till lvl 60 för att ha bästa möjliga utgångsläge i Reaper of Souls.

När detta är klart ska jag ta itu med kvarliggande Achievements

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Försöker lvla min Barb till 100 (93 atm), samt få alla klasser till 60. sen blir det Achivment farmning