Har nu installerat en live-version av Debian på ett USB-minne och kör på det för tillfället. Har dock upptäckt något bessynerligt: Den hårddisken som satt i servern från början går inte att hitta i det grafiska interfacet.. Jag kan dock hitta två äldre hårddiskar, en annan på 250 och en på 80 GB. Någon som har samma problem? Hade tänkt att pröva med att stoppa in den hårddisken i min vanliga dator när jag kommer hem från jobbet, för att kolla om den ens fungerar..
Om inte bör väl detta vara ett garantiärende?
På min ena N54L dog medföljande hårddisken efter mindre än ett dygns användande. Inte orkat göra något åt det än eftersom jag ändå inte skulle använda den disken till något... Om din disk visar sig vara paj och blir garantiärende, rapportera gärna om de byter ut den trasiga disken eller om man är tvungen att skicka tillbaka hela åbäket.
Jag hade personligen tänkt montera en disk i en 5.25 till 3.5 adapter som har heatpipes både tyst och kyler disken samt tillåter montering av en disk. Hade tänkt stoppa esxi på den och sen i de fyra slottarna köra mina data stores. Hoppas den gillar esxi för det för jag. Ska köpa kommande vecka!
Det finns en USB-kontakt internt som är väldigt lämplig att boota ESXi från, om du inte har behov att faktiskt ha installationen på just en hårddisk. Tystare, strömsnålare, billigare och svalare. Kan vara värt ett övervägande i alla fall.