Permalänk
Medlem

häftigt ! 5p!

Visa signatur

CPU: AMD AM3+ FX-6300 Black RAM: HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz

MB: ASUS M5A97 R2.0 GPU: XFX Radeon RX 470 4GB RS

Steam: stormtro0perN

Permalänk
Medlem

Snyggt ;D (avis)...men har alltid undrat hur blir värmebildningen?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Snyggt ;D (avis)...men har alltid undrat hur blir värmebildningen?

Eftersom jag använder pumpar och en radiator som kyler oljan, så har jag inga problem med värmeutvecklingen.

Om jag startar datorn efter en arbetsdags vila (så att den når rumstemperatur) så börjar den på ca 22c, och stiger över en timme ungefär till 30c sträcket. Där stannar den väldigt stabilt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anumeon:

Eftersom jag använder pumpar och en radiator som kyler oljan, så har jag inga problem med värmeutvecklingen.

Om jag startar datorn efter en arbetsdags vila (så att den når rumstemperatur) så börjar den på ca 22c, och stiger över en timme ungefär till 30c sträcket. Där stannar den väldigt stabilt..

Okej tack , bra jobbat btw!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Okej tack , bra jobbat btw!

Tackar tackar,

måste erkänna att jag tänker skaffa hjälp med bygget av nästa låda dock. Min hemmasnickarförmåga är inte den bästa.. :S

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt bygge! Ska nog någon gång i framtiden också testa att köra i olja! Men det lär nog ta några år

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wipen96:

Riktigt trevligt bygge! Ska nog någon gång i framtiden också testa att köra i olja! Men det lär nog ta några år

Man tackar..

Jag får önska dig lycka till när du väl kommer igång..

Permalänk

Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

Nä vadå, har du dränkt komponenterna i olja??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av friskybob:

Nä vadå, har du dränkt komponenterna i olja??

Jepp, blev för några år sedan inspirerad av ett youtubeklipp. Tänkte att, kan de så kan jag.

Och så blev det.. Så nu är jag uppe i min femte ombyggnad. En lång och dyr läroprocess..

Permalänk
Medlem

Vatten ?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raiiier:

Vatten ?!

Nej, datorn är nedsänkt i olja.

Permalänk
Medlem

Fan vad nice bygge. Jag ligger i planeringsfas för att bygga en HTPC dränkt i paraffinolja. Såg att du byggt tidigare system och tänkte höra om du sett någon form av nedbrytning av plats, lim eller liknande på grund av parrafinoljan? Fläktarna fungerade fortfarande efter längre tid i oljan? Samt, vad får du för temps på CPUn vid oljetemperatur på 45 grader?