Jag fick ett ryck och formaterade min dator (med Win XP), gjorde då även en liten partition med FAT 32 filsystem för att kunna köra Win 98 och köra gamla spel som t.ex. Red Alert 1 (som vägrar i XP trotts kompabilitetsinställningar (fattas nån .dll-fil). Hursomhelst, jag la först in XP på c: disken, fixade allting där så det fungerade. sen la jag in Win 98 på FAT 32 disken (g:). Win 98 gjorde då min g: disk till c: (låter väl vettigt tyckte jag) men problemet kom när det visade sig att Win 98 helr rörde ihop XP:s drive-letters. WP:s c: disk heter nu e: och XP finns inte i systemet längre. jag hade väntat min en bootmeny där man valde vilket windows man ville starta (som när man har 2st olika XP-installationer) men datorn bootade bara Win 98. jag formaterade min FAT 32 disk när jag inte kom in i XP, men nu när jag bootar så hittar inte datorn nån systemdisk.
Jag vet hur jag får fart på Win XP igen (men det är ett rejält jobb). Men är det nån som vet hur man gör för att köra XP på NTFS diskar och ett 98 på en FAT 32 disk så att man kan välja OS inär man startar datorn?
Tacksam för all hjälp!