Dags att uppgradera datorn lite, råd och tips tack!

Permalänk

Dags att uppgradera datorn lite, råd och tips tack!

Tjena Sweclockers!

Ja nu var man tillbaka här vid burken efter ett långt uppehåll och man insåg då hur seg burken blivit och att den inte riktigt hängt med utvecklingen.. Och vi står ju inför en grym spelhöst där man bara måste hänga med! Så till min lilla fråga då, om ni läser min setup är det något man kan använda sig av och bara uppgradera vissa saker eller är det helt enkelt dax för en ny låda!

Setup, Datorn köpt 2010
Moderkort: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3
Grafikkort: XFX Radeon HD 5750 1GB GDDR5
Processor: AMS Athlon(tm) II X2 250
RAM: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 (4GB totalt)
Nätaggrregat: Silver Power 400W
Hårddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
DVD: Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

Man har ju tänkt att spela spel som, Call of Duty Ghost, Battlefield 4, Watch dogs. Sen de gamla hederliga cs osv.
Sen måste man ju ha en budget med, men tänker mig att 4-5000kr måste räcka för att bara uppgradera sig lite.
Men måste man slå på stort och en helt ny dator så får vi väl gå upp på någonstans runt 9000kr.

Tack på förhand!
Mvh
Sebastian

Visa signatur

SETUP!
Grafikkort: ATI Radeon HD 5750 1GB | Moderkort: MSI 770-C45
Processor: AMS Athlon(tm) II X2 250 | RAM: 4gb

Permalänk
Medlem

Din dator börjar bli ganska åldersdigen, grafikkortet du har är 4 generationer äldre än nuvarande modeller från AMD, samma med processor mm.
Jag kan inte direkt se någon mening med en uppgradering för då skapar du sannolikt bara en massa flaskhalsar. Livslängden på nätaggregat är inte oändlig, det måste nog också bytas vid en uppgradering. Jag skulle rekommendera att du köper nytt:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4065259/2013-10-27
Hamnat några hundralappar över budget, det finns ställen att kapa på men detta är ett ganska välbalanserat bygge i min mening.
Tyvärr har du 32-bitars version av windows 7, den är begränsad till 3,3 Gb ram vilket är i minsta laget idag. Jag har därför lagt till nytt OS så att datorn kan använda alla 8 Gb ram.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3