Muskampen 2025: Segraren korad!

Hur man blir av med det fula gränssnittet i Windows 8.x

Permalänk
Medlem

Hur man blir av med det fula gränssnittet i Windows 8.x

Här en länk till en artikel som beskriver hur man blir av med det fula gränssnittet i Windows 8.x. Har ni fler länkar eller beskrivningar posta dem gärna här.

http://www.pcworld.com/article/2054422/five-tools-to-bring-th...

EDIT: Insåg nu att tråden i princip är samma som http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1157210... och därför inte fyller någon särskilt annorlunda funktion.

Fast fult är det, gränssnittet.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Tycker det är kul med trådar som denna med tanke på att Windows 7 och 8 ser likadant ut förutom en ny startmeny.

Jag tycker det är kul med folk som inte kan köra bilar med manuell växellåda med tanke på att spaken sitter på samma ställe som på automatiska växellådor förutom att du har ny pedal.

Permalänk
Medlem

Så var visst pajkastningen igång ännu en gång.

Hur som helst så är det väl tur att det finns alternativ för de som vill ha det.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

O Aero inte funkar likadant som Win7..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Tycker det är kul med trådar som denna med tanke på att Windows 7 och 8 ser likadant ut förutom en ny startmeny.

Jag skulle tycka att det vore kul om Windows 7 och Windows 8 såg likadana ut förutom förutom en ny startmeny.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Jag tycker det är kul med folk som inte kan köra bilar med manuell växellåda med tanke på att spaken sitter på samma ställe som på automatiska växellådor förutom att du har ny pedal.

Prova att lära dem köra med benen i kors. Det kan gå.

http://www.youtube.com/watch?v=u-vDf7hTXo0

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ja, för Windows 7 och Windows 8 är så pass olikt.

Dålig poäng.

Ja för Aero är ju verkligen något som man köper ett nytt Windows för xD.

Näe, Men o säga att de ser likadant ut är fel..

Win8 e snyggt, tycker jag, Men skulle gärna vilja ha genomskinligheten som finns i Win7..

Visa signatur

| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ja, för Windows 7 och Windows 8 är så pass olikt.

Dålig poäng.

Jag påstod väl inte heller att det var olikt? Precis som att bilar med manuella och automatiska växellådor är väldigt lika.

Hur man ANVÄNDER de två olika innebär ganska fundamentala skillnader... Just detta faktum verkar väldigt många har svårt att särskilja. Konstigt nog förespråkar nästan alla dessa Win8. Man skulle nästan kunna tro att de utgår från att alla gör som en själv med den sortens resonemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Men det ser ju likadant ut om man bortser från startmenyn.

Allt som finns i Windows 7 finns även i Windows 8 på precis samma ställe.

Eller är det något jag missat.

Aero finns inte längre, De går o lägga till, Men blir inte samma sak.. Jag vill ha aktivitetsfältet helt genomskinligt, Utan att de ska skuggas nån färg över..

Visa signatur

| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

För jag menar, kan man navigera Windows 7 så kan man ju utan problem navigera Windows 8 för att.. allt är på samma ställe som innan.

Har du ens använt Windows 8?

Edit:

Skrivet av SweFox*:

Men det ser ju likadant ut om man bortser från startmenyn.

Allt som finns i Windows 7 finns även i Windows 8 på precis samma ställe.

Eller är det något jag missat.

Förstod kanske inte ditt inlägg.

Jag tycker det är stor skillnad på automatiskt och manuellt. Windows 7 och Windows 8 är det däremot ingen skillnad på samma vis. Man använder ju knappast Windows 8 på ett nytt sätt som man gör med automat.

Och ALLT ser ju likadant ut förutom den tredje pedalen i min liknelse. Vad är problemet med att köra manuell då?

En relativt liten skillnad kan ha ytterst stor inverkan på hur något används.

Det är uppenbart att du tror att det bara finns ett sätt att använda windows 7 och att det är på samma sätt som du har använt det.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många miljarder mantimmar som "båda sidor" nu lagt på att debattera startmenyns vara eller icke vara. Tänk så smidigt det hade varit för alla om Microsoft själva erbjudit oss att välja om vi vill ha startmeny/modern UI/aero/klassiskt tema och så vidare, precis så som de gjort i varenda tidigare utgåva. Av Windows. Det har varit en hörnsten att man kunnat få tillbaka borttagen funktonalitet om man så önskar. Men av någon anledning skall detta tydligen inte gälla längre, och folk idiotförklarar varandra för att man inte är överens om vilket gränssnitt som är bäst för alla, och det är Microsofts fel.

Jag kan ge er en ledtråd: Rätt svar på frågan är att det inte finns något gränssnitt som är rätt för alla. En del gillar startmenyn, andra gillar Modern UI, aero/classicläget och så vidare. Det är poänglöst att bråka med varandra, och vi borde istället vända spjuten mot Microsoft och kräva att de låter oss välja, så att alla blir nöjda.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Vilken tur för dig att det gör det då ;).

För jag menar, kan man navigera Windows 7 så kan man ju utan problem navigera Windows 8 för att.. allt är på samma ställe som innan.

Vilken tur för dig då att du tror att utseende och interface är samma sak.

Ja, man klickar på saker för att navigera i båda operativen, nej, det betyder inte att dom ser likadana ut.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Det har kanske vart det optimala.

Så alla får njuta av det bättre OS kallat Windows 8.

Ja, för om man tar bort modern UI och appar ur ekvationen så är det ganska få klagomål på operativet i övrigt, och jag tror det är därför folk är så upprörda.

Om en majoritet hade tyckt att operativet i stort hade varit skit så hade ingen brytt sig om startmenyn var borta, för ingen hade velat använda det, men nu finns det en massa andra optimeringar som är helt orelaterade till Modern UI och appar, men sålänge avsaknaden av en "native" startmeny är en dealbreaker för folk så spelar inget annat någon roll, vilket är tråkigt både för Microsoft och användaren, så jag tror absolut det hade varit bäst för alla att Microsoft lät folk välja. Man får helt enkelt inte folk att gilla något bara för att man gör det till enda alternativet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

I stora drag gör det ju dock det vilket gör att jag tycker folk som ignorerar Windows 8 är löjliga.

Kan bara hålla med.

Fast nu handlar det ju inte om att Ignorera Windows 8. Nu handlar det om att åtgärda oönskade visuella element, så att man man slippa ignorera det.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Fast nu handlar det ju inte om att Ignorera Windows 8. Nu handlar det om att åtgärda oönskade visuella element, så att man man slippa ignorera det.

Tog bort inläggen då jag insåg att det var en otrolig onödig kommentar och diskussion.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sAAb:

EDIT: Insåg nu att tråden i princip är samma som http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1157210... och därför inte fyller någon särskilt annorlunda funktion.

*** tråd låst ***

Jag har därför låst tråden för att göra det enklare för andra att hitta informationen och hålla diskussionen till den länkade.

Mvh
/KimTjik