Shit vad dåligt SingelPlayer läget var i BF4

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att Dice inte utnyttjar alla element i deras egna spel (tänker på fordon), jag vill ha någon bana där man ska flyga flygplan, en annan där man flyger helikopter osv. Nu var det bara medelmåttigt pangpang rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Till er som tycker att folk är ''lite dumma'' och ''inte vet bättre'' etc. om de trodde att Single Player skulle vara bra - Så tycker jag att DICE är ''lite dumma'' och ''inte vet bättre'' än att ge sjutton i att göra Single Player/Campaign-läge då de på kommentarerna här att döma verkar vara helt oförmögna till att utveckla den delen.
''Jo men alla vet att Battlefield är bäst på Multiplayer'' - Ja, men varför har man ens ett Campaign-läge då?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

NerdCubed spelar igenom kampanjen:

Håller med om varje sak.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag att kampanj var kul och fröjd för ögonen att beskåda. Men imponerande berättelse var de ju inte. Inte i närheten av BC

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar kampanjen att köra igenom? Vill ha M249 men det känns trist att slösa en hel kväll på singleplayer istället för multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Hur lång tid tar kampanjen att köra igenom? Vill ha M249 men det känns trist att slösa en hel kväll på singleplayer istället för multiplayer.

Tror det tog mig 3-4 timmar för att få alla tre sluten. Jag är dock en ytterst medioker single-player spelare och hade några krascher inkastade i det hela.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Tror det tog mig 3-4 timmar för att få alla tre sluten. Jag är dock en ytterst medioker single-player spelare och hade några krascher inkastade i det hela.

Okej, inte så farligt alltså, behöver man spela om mycket för att få varje slut?

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag det var en bra story. Jag blev väldigt rörd på slutet, nästan lite ledsen. Jag gav C4 till killen.. och musiken och allt gjorde det så dramatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Tror mer att Battlefield har singleplayer för att visa Frostbites kraft. Samma sak som Crysis shows off Cryengine.

BF4 MP grafik kommer inte i närheten utav SP.

Näh fast det har ju sin naturliga förklaring. Går inte att ha den grafiken med MP och 64 spelare. Hade förmodligen mest liknat en slideshow då.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Okej, inte så farligt alltså, behöver man spela om mycket för att få varje slut?

Nope det är ganska lite arbete inblandat för att få de olika sluten, desto mer "filmtittande" dock med en bunt scriptade event.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Näh fast det har ju sin naturliga förklaring. Går inte att ha den grafiken med MP och 64 spelare. Hade förmodligen mest liknat en slideshow då.

Precis. Så de behöver ett sätt att visa sin motors kraft. Tror inte att dem har lagt ner all den tid på motorn för att sedan inte kunna utnyttja den till fullo.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Själv plågade jag mig igenom den igår bara för att få vapnen, och så skippar jag credits på slutet och då sparar den inte min progress. FAN vad jag ville strypa en DICE anställd

Ladda ner en save som någon annan här hade gjort.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det var kasst. Men grafiskt snyggt.
Knappt några fordon. Bara båt och tank.
Men bryr mig inte. BF är multiplayerspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Håller med om varje sak.

Så du klarar alltså av att se hela klippet? Men en så rekordjobbig människa?

Permalänk
Medlem

Aja, Battlefield är inte känt för att ha en bra SP kampanj. (Om man bortser från Bad Company serien.)

Så länge de håller BF3/BF4 SP utvecklarna låååååååångt borta när de gör Bad Company 3 så är jag nöjd.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

Och ingen coop, vafan..

Permalänk

Finns det Single Player? Se på fan

Permalänk

Jag satt och väntade på att spelet verkligen skulle komma igång, sen så kom eftertexterna...

Permalänk
Medlem

Tyckte storyn var helt OK, mycket bättre än trean men alldeles för kort. Istället för 3-4H så borde det vara tio gånger mer för en värd spelupplevelse som sitter kvar. Jag gillar SP spel mer än vissa MP spel pga innehållet, t.ex. i Stalker spelen eller Fallout 3/NV. Du kan lägga flera hundra timmar utan att riktigt tjäna något men är fortfarande underhållande och givande att spela.

Tycker det är synd att spelförlag endast väljer att lägga mest fokus på antingen eller men aldrig båda. Finns nog inget spel där ute som lägger lika mycket tid på SP kampanj som MP läget(Borderlands räknas ej). Ursäkta språket, men EA, Ubisoft och Blizzard är största pengahororna i spelvärden. Blir lite av problemet när spelförlag vänder sig 100% kommersiellt istället för att lägga mest fokus på kunderna och vad de vill. Kanske var lite off-topic men måste sägas.

Saker som kunde ha förbättrats i SP läget.

• Attachments

• Smartare AI

• Vapen som sparas efter varje level och inte "nollställs" varpå ny nivå

• Ta bort osynliga väggar(så att man kan trilla ner, ger lite mer realism)

Permalänk

Vem valde ni? Tjejen eller killen att dö i slutet av SP.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JesperOlsson:

Irish fick dö, dryg jävel i början men mer in i spelet förstår man varför^^
Kan ju inte ta livet av en brud;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Har nu lirat klart campgnen i singelplayer läget. Det var de sämsta på länge. Dels var det kort sen var det inte lika gripande som BF3. Eller vad tycker ni ? Tycker det inte var lika välgjort och iderikt som 3an. Kanske bara jag som hade för höga förväntningar ?

jag tyckte om den, den var absolut spelvärd. Lite kort och absolut, brevid tex bc2 så var den inte så bra.. men BC2 är fan en liga för sig själv, så det är inte ens värt att jämföra känns det som.
allt som allt var sp i BF4 bra, men skulle absolut föredra om den var lika bra som BC2
tycker fortfarande den var bättre än alla cod jag spelat (alla innan blackops, då jag "gav upp" på deras sp då...), och dom säger ju alla ska vara så himla bra

Permalänk
Medlem

Singleplayer i BC2 var "ok".
Singleplayer i BF3 gav jag en chans men orkade inte spela igenon mer än 75% typ. Satt bara och längtade efter att banorna skulle ta slut...
Singleplayer i BF4 kommer jag kanske att testa bara för att låsa upp vapnen.

Permalänk
Medlem

Spelade precis klart SP läget. HAHA ja vad ska man säga? sämsta SP campanjen jag spelat tror jag. Storyn var helt värdelös, man slängdfes in utan att veta någonting... jaja jag gjorde den för Achivements endå men den sög som sagt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tyckte det var ganska bra för att vara Battlefield...

Permalänk
Medlem

VXUERB2fxN4

Håller med om varje sak.

hahaha den va skön, tack för länken och den stämmer verkligen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperOlsson:

Tjejen fick dö, Irish var ju pappa till tre Men jag spelade om sista delen för att låsa upp alla vapen i MP så de fick alla dö nån gång

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk
Hedersmedlem

Göra ETT moraliskt val i hela spelet bara för att? Väldigt malplacerat och onödigt enligt mig. Påtvingad dramatik är sällan bra dramatik.

Kampanjen i BF3 tycker jag helt klart var bättre, mer variation och åtminstone någon typ av handling som kändes någorlunda logisk.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Eye Candy... Typ

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

VXUERB2fxN4

Håller med om varje sak.

Killen som gjort videon förstår ju inte ens hur en skåpbil kan fastna mellan två väggar. Han trodde man var tvungen att parkera bilen själv för att den skulle hamna sådär. När han utvecklar ett bättre spel själv så kan vi prata. Så jävla jobbig att lyssna på.

2 ord: Complete Moron

Visa signatur