Hur byter jag sidan som visas i en ny tab i google chrome?

Permalänk
Medlem

Hur byter jag sidan som visas i en ny tab i google chrome?

Hej, har just formaterat min dator, instalerade alla nödvändiga program inkluderat google chrome.
Nu kommer det irriterande! När jag öppnar en ny flik så kommer jag automanisk till Bing sökmotor! Vill inte ha något med bing att göra, den är värdelös!

Har ändrat startsida i inställnignarna men det hjälper inte, har inte hittat något ställe där man ändrar sidan som visas i ny tab.
Kan det vara något diablolisk microsoft har intfört i 8.1? Hade ej detta problem innan jag satte in windows 8.1.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skrivet av azezl:

Hej, har just formaterat min dator, instalerade alla nödvändiga program inkluderat google chrome.
Nu kommer det irriterande! När jag öppnar en ny flik så kommer jag automanisk till Bing sökmotor! Vill inte ha något med bing att göra, den är värdelös!

Har ändrat startsida i inställnignarna men det hjälper inte, har inte hittat något ställe där man ändrar sidan som visas i ny tab.
Kan det vara något diablolisk microsoft har intfört i 8.1? Hade ej detta problem innan jag satte in windows 8.1.

Ta bort den som sökmotor i Inställningar, kolla i tillägg om du fått med nåt Bing tillägg.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Om du kollar längst ner till vänster på din startsida (den med bing) så kommer du antagligen se något med namnet Conduit. Det ska även finnas en restore-knapp där. Klicka på den så ska det förhoppningsvis lösa sig. Om du inte hittar knappen, kolla igenom alla dina filer, och ta bort allt med conduit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North Grafikkort: Radeon 9070 XT Red Devil CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: Seasonic Focus GX 850

Permalänk
Medlem
Skrivet av slickipinn:

Om du kollar längst ner till vänster på din startsida (den med bing) så kommer du antagligen se något med namnet Conduit. Det ska även finnas en restore-knapp där. Klicka på den så ska det förhoppningsvis lösa sig. Om du inte hittar knappen, kolla igenom alla dina filer, och ta bort allt med conduit.

Hittade conduit, såg att jag inte hade instalerat mbam än så slänge in det och jo men visst.. hade slinkit ner några maleware ;Z Men nu är att borttaget och skit bing är borta Tack för hjälpen.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!