ERROR Could not communicate with BF4. Please use the Task Manager to close it down.

Permalänk
Medlem

ERROR Could not communicate with BF4. Please use the Task Manager to close it down.

Jag kan inte starta bf4, får detta problem..
Finns inget process igång, installera om bf4 hjälper ej, starta om datorn hjälper ej..

Permalänk
Inaktiv

Har samma problem... Finns det någon lösning för detta?:)

Permalänk
Medlem

Lösning?

Avsluta processen Bf4.exe i aktivitetshanteraren och försök igen. Det löste mina problem.

Permalänk
Medlem

Du kan testa kommadot "TASKKILL /f /im bf4.exe"

Men för mig får jag access denied, även fast cmd:n är i admin mode. Du kan ju testa iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

Du kan testa kommadot "TASKKILL /f /im bf4.exe"

Men för mig får jag access denied, även fast cmd:n är i admin mode. Du kan ju testa iaf.

Har själv samma problem. Hittar BF4 i aktivitetshanteraren under "information", när jag försöker avsluta BF4 så säger den "Det gick inte utföra återgärden", även testat via CMD.
Drivrutiner och allt sånt är uppdaterat, även testat starta om datorn ett flertal gånger. Fungerat någon enstaka gång.

Är det bara att vänta på att de släpper en patch? Börjar kännas löjligt att alltid ha problem så fort ett nytt Battlefield-spel släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

Har själv samma problem. Hittar BF4 i aktivitetshanteraren under "information", när jag försöker avsluta BF4 så säger den "Det gick inte utföra återgärden", även testat via CMD.
Drivrutiner och allt sånt är uppdaterat, även testat starta om datorn ett flertal gånger. Fungerat någon enstaka gång.

Är det bara att vänta på att de släpper en patch? Börjar kännas löjligt att alltid ha problem så fort ett nytt Battlefield-spel släpps.

själv så sänkte jag klocken på grafikkortet och uppdaterade PB från hemsidan. Samt fräscha directx drivrutiner.

Då funka det liute bättre och jag hade ingen krasch på cirka 2 timmar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

själv så sänkte jag klocken på grafikkortet och uppdaterade PB från hemsidan. Samt fräscha directx drivrutiner.

Då funka det liute bättre och jag hade ingen krasch på cirka 2 timmar.

Okej, vad bra! Har dock inte klockat grafikkortet. Ska kontrollera så jag har senaste versionen på DirectX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

Okej, vad bra! Har dock inte klockat grafikkortet. Ska kontrollera så jag har senaste versionen på DirectX.

Du kan ju testa att klocka ner endå?

Bf4 kan vara inhumant ibland mot grafikkort.

Permalänk
Medlem

lösningen är att döda ESN sonar grejen, iaf för mig... bara högerklicka på den nere i högra hörnet o exit, fick sådär oxå då¨win 8 skickar crashrapport till microsoft så avbröt det så funkade det.. mvh

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

Du kan ju testa att klocka ner endå?

Bf4 kan vara inhumant ibland mot grafikkort.

Fick det att fungera nu, dock vet jag inte vad det var då jag installerade om mycket.

Permalänk
Medlem

Avsluta processen i taskmanager och vid behov starta om origin/webbrowsern/datorn