Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Tänkte förnya SL-kortet, men efter att betalningen var klar (1540kr) så fick jag "Köpet kunde inte genomföras". Pengarna behöll dom iallafall...

Edit: SL svarade på mitt mail 30 minuter efter att jag skickade det, klockan 21.30! Var tydligen inget problem, biljetten finns att ladda på. Imponerande service måste jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag känner mej nere.
Känner mej varken omtyckt av mina vänner eller här
Jag är väldigt trött på att alla alltid ska bevisa sej som bäst genom att trycka ner andra.

You must be new here, welcome to the internet

Varfor kanner du dig inte omtyckt av dina vanner?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

You must be new here, welcome to the internet

Varfor kanner du dig inte omtyckt av dina vanner?

Haha ja det är omöjligt att känns sej om tyckt på internet ^^.

Jag vill inte börja klaga i ett öppet forum även om det är relativt stängt i det här subforumet. Men ibland så känner man sej bara mer utanför än annars och jag är kanske inte jätteglad alltid.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skitsur >:| , körde inferno på GO , sista man kvar 14-14 , har enbart nova tar ner 4 stycken , en kvar! hör han komma banan tar fram ak, kommer morsan in tar av mig hörlurarna knuffar lite på mitt tangetbord så det slår ut vart jag har min mus i princip , tappar aimet helt o sprejar galet....det här är absolut inte min första ace, men för i helvete den skulle ju vara så fin!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Happ, slut på deltidsdagar på A-kassan då. Kul. Fortsätta jobba (och inte ha en aning om hur många timmar/månad man får) eller bara stämpla står det mellan då. Fy fan, vilket jävla system...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av N_Micke:

Happ, slut på deltidsdagar på A-kassan då. Kul. Fortsätta jobba (och inte ha en aning om hur många timmar/månad man får) eller bara stämpla står det mellan då. Fy fan, vilket jävla system...

Nej men det är skitbra.. Not.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nej men det är skitbra.. Not.

Det är ett jävla vansinne.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller går det inte spela onlinespel längre? Så jävla mycket otrevligt folk, dumma kommentarer och folk som ska trycka ner andra.

Gaming-communityn är nog den mest omogna och vidriga samling människor som finns. (generellt så klart)

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Är det bara jag, eller går det inte spela onlinespel längre? Så jävla mycket otrevligt folk, dumma kommentarer och folk som ska trycka ner andra.

Gaming-communityn är nog den mest omogna och vidriga samling människor som finns. (generellt så klart)

Något speciellt spel du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Något speciellt spel du tänker på?

Ja WoW och Battlefield är ganska "utsatt". Inte så konstigt egentligen.

Permalänk
Medlem

Less jag blir...

Jag bokade ett gäng tågbiljetter för ett tag sedan åt mig och åt dom jag reser med. Priset var 466kr/biljett för dom två men jag får min billigare i och med att jag har privatresekort (som jag dock betalat en redig slant för). Jag kollade på biljetterna den fjärde oktober men då en person i gruppen inte var närvarande så bestämde jag och den tredje gruppmedlemmen att vi väntar med att boka tills att den icke-närvarande har fått säga sitt. Vi väntade i fem dagar och biljettpriserna steg och vi fick inget svar på den frågan trots att personen hade internetåtkomst och hade kommunicerat med oss angående andra icke-relevanta saker. Den nionde oktober, alltså fem dagar senare, bokar jag biljetterna för att dom inte ska stiga ännu mer. För mig spelar det ingen roll för jag har fast pris men jag ville vara snäll med dom så att priserna inte steg ännu mer.

Nu sisådär en månad senare så har dom kollat på alternativa resesätt, nämligen buss. Det visar sig att detta är ungefär 200kr billigare än tåget men då det rör sig om en sträcka på flera timmar så får man även ha det i åtanke, samt att bussen kommer fram nästan mitt i natten och tåget kommer tidigare på kvällen. Han säger att han inte har råd att betala dom där 200kr extra och att jag är en jävla idiot för att jag inte bokade biljetter eller frågade honom innan jag bokade tågbiljetterna (vilket jag ju gjorde och har visat honom chatthistoriken). Det han inte inser dock är att han har lagt ut närmare 5000kr åt mig så så länge han inte betalar tågbiljetten så kan han glömma att se sina 5000kr. Det är ord mot ord och jag har övertaget. Dessutom hade jag erbjudit dom boende första helgen i stan, helt gratis, transport till dit vi ska sen (10 mil) helt gratis, en helg i en av Sveriges största skidorter med gratis boende, mat, resa och lån av snöskoter. Men beter han sig som en sån här fullkomlig idiot och är så otrevlig mot mig så kan jag lika väl skita i det och spara lite pengar själv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hade ju inte direkt turen att vinna Note 3'an på Samsung och Cafés event i Stockholm, skit också!

Permalänk

Jag är lite

idag.. nej inte bakis, bara lite febrig.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Ja WoW och Battlefield är ganska "utsatt". Inte så konstigt egentligen.

Jag vet vad du menar!

Det enda spelet som har någerlunda community som jag har varit med om var typ Warhammer Online eller LoL om du har spelat upp dig en riktigt bra bit. (Över guld så förstår folk att det inte hjälper någon med att ha taskig attityd, så det blir markant mindre sådant.)

Permalänk
Medlem

Nu javlar grabbar, ikvall ska det bara eller brinna for nu kommer 0 gradigt! Ska ha MINST 60 fps i dayz innan jag ar klart :D(ska overklocka min laptop, med hjalp av mitt fonster och kall luft, 2x120 noctual flaktar, 220mm chassi flakt, allt ihop smallt i en egenbyggd kylplatta, gjord av en IKEA pappershallare. DYI ftw swag)

Sedan ar jag jaavligt lack pa min kollega som gick ifran varat rum med ACn pa 35C. Nar jag var pa lunch 2 timmar. For att hon fros. Javligt skont att sitta har och svettas nu nar hon har gatt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Så var det definitivt, får ingen arbetsprövnings/-tränings plats på det företag jag var intresserad av och detta beror enbart på en konflikt mellan mig och min tidigare arbetsgivare. Nu återstår nästan bara att sopa golv eller något dylikt och sedan bli långtidsarbetslös eller hoppas på att man får permanent sjukpension.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Nu javlar grabbar, ikvall ska det bara eller brinna for nu kommer 0 gradigt! Ska ha MINST 60 fps i dayz innan jag ar klart :D(ska overklocka min laptop, med hjalp av mitt fonster och kall luft, 2x120 noctual flaktar, 220mm chassi flakt, allt ihop smallt i en egenbyggd kylplatta, gjord av en IKEA pappershallare. DYI ftw swag)

Sedan ar jag jaavligt lack pa min kollega som gick ifran varat rum med ACn pa 35C. Nar jag var pa lunch 2 timmar. For att hon fros. Javligt skont att sitta har och svettas nu nar hon har gatt.

Vad har hänt med dina å ä ö?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av N_Micke:

Det är ett jävla vansinne.

Skoja ej, System failure deluxe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Vad har hänt med dina å ä ö?

Ren lathet, bor och jobbar utomland och använder aldrig åäö i jobbet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Ska bli så jävla skönt att konsumera lite alkohol i kväll efter denna otroligt jobbiga vecka. Bara glömma allt som varit och slippa undan verkligheten några timmar. Ha en trevlig helg, Sweclockers.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Nu javlar grabbar, ikvall ska det bara eller brinna for nu kommer 0 gradigt! Ska ha MINST 60 fps i dayz innan jag ar klart :D(ska overklocka min laptop, med hjalp av mitt fonster och kall luft, 2x120 noctual flaktar, 220mm chassi flakt, allt ihop smallt i en egenbyggd kylplatta, gjord av en IKEA pappershallare. DYI ftw swag)

Sedan ar jag jaavligt lack pa min kollega som gick ifran varat rum med ACn pa 35C. Nar jag var pa lunch 2 timmar. For att hon fros. Javligt skont att sitta har och svettas nu nar hon har gatt.

Så där grappar:
Temps

Setup

från 672mhz stock till 830mhz (GT630). Ifall nakednakedguy orkar, så ska vi nog få upp den över 900!

Ser för jävligt ut, men det fungerar:D så jag är jävligt glad just nu!
Edit: insåg att jag posta en bild på datorn/ skruvat upp core mer än vad bilden visar! Och 17C på kallaste CPU core!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

dax för vinterdäcksbyte. men det blev innan man själv planerat..(fortfarande 5-10+ här) sätter mig i bilen..kör några meter bakåt ut från parkeringen o märker att den är inte som den ska..går ut o tittar..jomenvisst. punktering på framhjulet..SUCK...hoppas inte gummit o fälgen tagit skada av det man körde.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

känner mig fruktansvärt ensam ibland :/ vem skall man prata med? väldigt få intressen har jag med? ibland önskar man att man var yngre tyckte det var enklare då mindre krav och man kunde lattja med datorn eller i skogen eller vad fan som helst... :/.... nu skall allt vara perfekt se ut på ett vistt sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av donic1989:

känner mig fruktansvärt ensam ibland :/ vem skall man prata med? väldigt få intressen har jag med? ibland önskar man att man var yngre tyckte det var enklare då mindre krav och man kunde lattja med datorn eller i skogen eller vad fan som helst... :/.... nu skall allt vara perfekt se ut på ett vistt sätt...

Upp till var och en att bedöma vad som är det perfekta. Är ju mest en illusion var och en bygger upp själv vad man förväntar sig av livet Har själv en "illusion" som jag strävar mot, känns som det går mot en ibland, o ibland flyter det på. Kändes lättare förr helt klart, mer vänner, mer underhållning, mindre ansvar osv.
Social behöver man inte vara "IRL", man kan ha sina vänner online, eller var det nu passar en själv också. Känns det ensamt så finns det ju ställen att gå, krogen, bio, affären, vart som helst egentligen

Har själv inget direkt socialt utanför jobbet, mer än med fästmön då såklart. Men tycker det är skönt. Slappa vid datorn och fotografera, gäller att hitta vad man trivs med o köra planen utefter det

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

När man blir äldre så börjar man sålla bort nötterna från kompis kretsen.

Mitt exempel är att när jag flyttade 35mil till nuvarande frugan, då lämnade man alla kompisarna där, visst höll man kontakt osv.
men snabbt insåg man vilka som var ens riktigt kompisar.

Nu kan jag räkna upp alla dom på en hand.
några av dom träffar man 1-6 ggr per år, å då känns det som om det var nyss man sågs.
vi hör inte av varandra jämnt, men man skickar ett sms, mail, lyfter telen titt som tätt.

Har fått några få bra bekanta genom jobbet, men det är ändå inte sådär super tajt folk utan, man vet vart man har dom, kan gå å ta en burgare efter jobbet eller en kaffe.

Jag själv är oerhört nöjd med det, jag har min familj, jag vet vart jag har mina bästa vänner trots att man själv inte umgås konstant.
Sen vad som är rätt eller fel är upp till var och en.

Frugan har inte heller många utav sina gamla kompisar kvar sen hon började tacka nej till att supa skallen av sig varje helg, men kollar man vart dom står nu, så är det att dom lever fortfarande krog-livet vilket vi inte gör längre, vi prioriterar annat och dom slutade höra av sig när vi gjorde våra val.

Är du nöjd med livet du lever, keep it going, finns inget rätt eller fel.
saker å ting faller på plats med åren då man automatiskt hittar nya saker eller hittar vart man själv vill vara.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Du ä itte dömm du! Som farfar hade sagt

Skrivet av Toivo83:

När man blir äldre så börjar man sålla bort nötterna från kompis kretsen.

Mitt exempel är att när jag flyttade 35mil till nuvarande frugan, då lämnade man alla kompisarna där, visst höll man kontakt osv.
men snabbt insåg man vilka som var ens riktigt kompisar.

Nu kan jag räkna upp alla dom på en hand.
några av dom träffar man 1-6 ggr per år, å då känns det som om det var nyss man sågs.
vi hör inte av varandra jämnt, men man skickar ett sms, mail, lyfter telen titt som tätt.

Har fått några få bra bekanta genom jobbet, men det är ändå inte sådär super tajt folk utan, man vet vart man har dom, kan gå å ta en burgare efter jobbet eller en kaffe.

Jag själv är oerhört nöjd med det, jag har min familj, jag vet vart jag har mina bästa vänner trots att man själv inte umgås konstant.
Sen vad som är rätt eller fel är upp till var och en.

Frugan har inte heller många utav sina gamla kompisar kvar sen hon började tacka nej till att supa skallen av sig varje helg, men kollar man vart dom står nu, så är det att dom lever fortfarande krog-livet vilket vi inte gör längre, vi prioriterar annat och dom slutade höra av sig när vi gjorde våra val.

Är du nöjd med livet du lever, keep it going, finns inget rätt eller fel.
saker å ting faller på plats med åren då man automatiskt hittar nya saker eller hittar vart man själv vill vara.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

tackar känns bättre nu :). försöker alltid vara positiv men det går väl i vågor hela tiden :P... utsikterna goda man har ju jobb o egen lya nu trivs med det jag gör och det jag har tids nog träffar man väl någon lika sinnad...

Permalänk
Medlem

Jag önskar att jag fick permanent sjukpension. Det vore kanske det bästa och det räcker till om man inte har familj och inte har så stora krav när det gäller boende och bil etc.. Min största rädsla är att bli långtidsarbetslös igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag önskar att jag fick permanent sjukpension. Det vore kanske det bästa och det räcker till om man inte har familj och inte har så stora krav när det gäller boende och bil etc.. Min största rädsla är att bli långtidsarbetslös igen.

well det är väl allas värsta dröm att bli av med jobb å aldrig få något.
Så att gå på sjukpenning kan inte vara en dröm att se fram emot heller...hua.

Hellre "normal" lön och sen kunna knega lite extra om man behöver mer i plånboken än att pimpla sjukpengar bara för att slippa jobba eller kunna bli av med jobbet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

well det är väl allas värsta dröm att bli av med jobb å aldrig få något.
Så att gå på sjukpenning kan inte vara en dröm att se fram emot heller...hua.

Hellre "normal" lön och sen kunna knega lite extra om man behöver mer i plånboken än att pimpla sjukpengar bara för att slippa jobba eller kunna bli av med jobbet.

Problemet är att jag inte har några möjligheter alls att få ett jobb som det ser ut trots en civilingenjörsexamen. Jag har gjort allt för att hitta en arbetsprövnings/-tränings plats utan att få något även om det innebär att jag skulle jobba helt gratis i ett år. Detta beror troligtvis på en konflikt mellan mig och min tidigare arbetsgivare som urartat och bl.a. blivit polisärende. För några år sedan sökte jag ett ett halvtidsjobb som paketerare på ett bageri och jag var den enda sökande som verkligen var intresserad av jobbet. Det slutatde med att ingen fick jobbet. Så just nu är jag rätt nöjd med att i alla fall ha sjukpension och slippa leva på socialen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p