Min 75gxp ska på semster till Holland - hur ska jag paketera den?

Permalänk
Medlem

Min 75gxp ska på semster till Holland - hur ska jag paketera den?

Hur ska man tolka det här: http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma251h.jsp

Finns det några andra här som har skickat sina IBM (eller numera hitachi...) diskar till Holland på garanti? Vad använda ni för paketering (och godkände IBM/Hitachi den)?

/David

Permalänk
Medlem

Att få tag på en ESD-påse är ju inga större problem, men vad ska man använda för skumgummigrejs för att IBM ska bli nöjda?

Permalänk
Medlem

skummgummi runt om skär till bitar o lägg i botten på sidorna o över. står ju hur tydligt som hellst

Permalänk
Medlem

Tror ni dom blir glada om jag packar ner min i såna där vita "chips" som man får från db?

Nåt måste dom ju va bra till

och förresten: det är 3 års garanti på 60GPX va?

Permalänk
Medlem

inte frigolit iaf. Bör stå på deras hemsida hur du skall packa. Gjort det iaf när jag gjort RMA med Western Digital/Seagate/Maxtor.

Disken skall ligga stilla i lådan i ett material som kan absorbera stödar. Typ skumgummit. Maxtor/WD anvädner sig av typ plastkassetter när dom skickar tillbaka diskarna. Bra och spara dom Kommer alltid till användning

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Medlem

Jag skicka min 60gxp till Holland i början av december... Börjar undrar var den har tagit vägen... Kanske iinte följde anvisningarna, kommer inte ihåg...

Skulle kanske ha läst noggrannare, men de borde väll höra av sig eller??

Visa signatur

En gång i tiden levde jag på detta forum, då klockade jag PIII:or och celerons på BE6-II-moderkort :) dock verkar dessa inlägg försvunnit från min historik när jag nu letar...

Permalänk

14 arbetsdagar..

jag skickade min disk till ibm i holland den 31 dec, den kom fram den 7 jan 2003 till Hitachi i holland.. det bytet verkar gått bra.
igår den 28 jan skickade de ut en ny disk till mig.

Det står på deras sida att de skickar en ny disk inom 14 dagar OM den finns i lager. annars så kan det ta längre tid. Jag antar att 16 dagar som i mitt fall får var godkänt.

Jag mailade förövrig och frågade igår när de skulle skicka den och fick precis för 10 min sen svar att de hade skickat den igår..
typiskt.. så de verkar svara på mail iallafall

/r.

Visa signatur

If there's a hell below, were all gonna go..

Permalänk
Medlem

Re: Min 75gxp ska på semster till Holland - hur ska jag paketera den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daavid
Hur ska man tolka det här: http://www.hgst.com/warranty/jsp/arma251h.jsp

Finns det några andra här som har skickat sina IBM (eller numera hitachi...) diskar till Holland på garanti? Vad använda ni för paketering (och godkände IBM/Hitachi den)?

/David

Gick till Överskottsbolaget och köpte 4st bil-tvättsvampar, 3,50kr st, skar dem och paketaerade med dem i en låda, de vart godkänt. Se bara till att du inte köper svampar som har shampoo i sig !

Står på deras hemsida att man _INTE_ ska packa med såna där chips, så låt bli det.

Förövrigt kan jag säga att för mig tog det ca 2månader innan jag fick tillbaka en ny disk.

Permalänk
Medlem

Re: 14 arbetsdagar..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuzzysOul
jag skickade min disk till ibm i holland den 31 dec, den kom fram den 7 jan 2003 till Hitachi i holland.. det bytet verkar gått bra.
igår den 28 jan skickade de ut en ny disk till mig.

Det står på deras sida att de skickar en ny disk inom 14 dagar OM den finns i lager. annars så kan det ta längre tid. Jag antar att 16 dagar som i mitt fall får var godkänt.

Jag mailade förövrig och frågade igår när de skulle skicka den och fick precis för 10 min sen svar att de hade skickat den igår..
typiskt.. så de verkar svara på mail iallafall

/r.

vad var det för adress du mailade??

Visa signatur

En gång i tiden levde jag på detta forum, då klockade jag PIII:or och celerons på BE6-II-moderkort :) dock verkar dessa inlägg försvunnit från min historik när jag nu letar...