[BF4] Video när en fuskare spelar in sig själv

Permalänk
Medlem

[BF4] Video när en fuskare spelar in sig själv

Hittade det här på battlelog. Kan det bli mer uppenbart aimbot? Ett par minuter in i filmen och kanske framförallt från 5:30 eller något ser man hur siktet alltid låser sig på huvudet på ett onaturligt sätt.
http://www.youtube.com/watch?v=F5WyToB27m0&feature=youtu.be
Edit: nu har snubben förmodligen själv insett hur tydligt han skyltar med sitt fusk.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...
Tragiskt och skrämmande att se så många förneka att det faktiskt är något fusk inblandat.

När jag ser det här så blir jag rätt less på spelet. Har ofta haft en konstig känsla men för det mesta acceptera att folk kan vara jäkligt duktiga. Det här får mig att undra om det är värt att spela...

Permalänk

Ja, visst är det aimkey det där.
Vid 5:02 då han siktar in sig mot en spelare men hamnar på en annan i närheten pga aimkeyn är ju bara för härligt, detta lär väl få honom bannad inom kort får man hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Vid 5:02 då han siktar in sig mot en spelare men hamnar på en annan i närheten pga aimkeyn är ju bara för härligt, detta lär väl få honom bannad inom kort får man hoppas.

Han är bannad nu!
http://www.pbbans.com/mbi-viewban-1e4cab0f-vb325335.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Varför spelar man in en video på sig själv när man fuskar och postar på utube om det inte är för att visa upp fusket?

Skrivet av Tjodd:

När jag ser det här så blir jag rätt less på spelet. Har ofta haft en konstig känsla men för det mesta acceptera att folk kan vara jäkligt duktiga. Det här får mig att undra om det är värt att spela...

Varför det? Det är inga problem att hitta fusk, problemet är att man i princip alltid blir bannad.

Om man ska fuska så har jag aldrig hajjat varför man kör med aimbot heller, det tar ju helt ut meningen med spelet. Hajjar att folk vill lira med no-recoil, anti-flash och grejer men aimbot känns så jävla meningslöst.

vid 5:45 så var det för övrigt super obvious aimbot eftersom att hans sikte med pistolen på en millisekund följde fiendens huvud ner till marken när han dog.

Skrivet av flygaresset:

Den hamnar ju på den han siktar på?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Det där är väl för BF3 ändå?

Skrivet av deadich:

Han siktar ju på en vid "lådan" till höger, sen när han zoomar in hamnar han på snubbe på vänster sida där det finns en likadan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Varför spelar man in en video på sig själv när man fuskar och postar på utube om det inte är för att visa upp fusket?

Varför det? Det är inga problem att hitta fusk, problemet är att man i princip alltid blir bannad.

Om man ska fuska så har jag aldrig hajjat varför man kör med aimbot heller, det tar ju helt ut meningen med spelet. Hajjar att folk vill lira med no-recoil, anti-flash och grejer men aimbot känns så jävla meningslöst.

vid 5:45 så var det för övrigt super obvious aimbot eftersom att hans sikte med pistolen på en millisekund följde fiendens huvud ner till marken när han dog.

Hur vet man att alla som fuskar åker dit? Jag vet, efter sett den videon, att jag har mött den typen av spelare flertalet gånger. Både i BF3 och nu i BF4. De flesta som blir bannade blir vad jag vet det efter analys av statistik.

Permalänk
Medlem

han e inte alls bannad http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/LaS1T/stats/8836...

Permalänk
Medlem

Han var ju tragiskt dålig trots användandet av aimbot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hur vet man att alla som fuskar åker dit? Jag vet, efter sett den videon, att jag har mött den typen av spelare flertalet gånger. Både i BF3 och nu i BF4. De flesta som blir bannade blir vad jag vet det efter analys av statistik.

Dom flesta som blir bannade blir det när deras anti-cheat blir patchat och hacket blir detected. Då blir varenda jävel som kör hacket bannade.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Det är tragist att folk inte inser att detta är fusk! Dock så tror nog många att spelet är så pass "nytt" att fusk in är utsprit längre! Allt för många gånger har man sprintar runt ett hört för att bli headshottad av en sniper! Ibland är det nog tur eller skicklighet, dock skulle jag nog gissa på att den överhängande mängden av gånger så är det fusk!

Så länge man spelar mot andra man inte känner så kommer fusk att vara utsprit. Tollererar ni inte att spela mot fuskare så får man helt enkelt sluta spela online eller börja spela på konsol!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Det är tragist att folk inte inser att detta är fusk! Dock så tror nog många att spelet är så pass "nytt" att fusk in är utsprit längre! Allt för många gånger har man sprintar runt ett hört för att bli headshottad av en sniper! Ibland är det nog tur eller skicklighet, dock skulle jag nog gissa på att den överhängande mängden av gånger så är det fusk!

Så länge man spelar mot andra man inte känner så kommer fusk att vara utsprit. Tollererar ni inte att spela mot fuskare så får man helt enkelt sluta spela online eller börja spela på konsol!

Det tror jag inte, det är bl.a. mycket få servrar i BFBC2 där det sitter någon aimbotter, har hänt några enstaka gånger.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Det tror jag inte, det är bl.a. mycket få servrar i BFBC2 där det sitter någon aimbotter, har hänt några enstaka gånger.

Aldrig spelat BFBC2 så kan ej utala mig om det spelet.. därimot har jag spelat DayZ och där fans det fuskare till höger och vänster! Visst DayZ är lätt att fuska i.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så trodde jag att det inte fanns fusk ute till BF4 än. Nu börjar man ju verkligen undra över alla de där gångerna som man sprungit på en sniper på Operation Locker och blivit 1-shottad omedelbart.

Permalänk
Medlem

Om man ser till hans stats så ser det ut som att hans fusk inte funkar så bra

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

Finns det fusk så finns det fuskare. I BF3 är det över 30k fuskare som upptäckts och registrerats av Pbbans.com. I BFBC2 är det knappa 20k fuskare som registrerarts. Detta är alltså bara de fuskare som upptäckts.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Dom flesta som blir bannade blir det när deras anti-cheat blir patchat och hacket blir detected. Då blir varenda jävel som kör hacket bannade.

Jag vet att många blir bannade, och då i vågor. Återigen, hur vet man att alla åker dit?

Oavsett så får det mig att tappa lusten än mer till spelet. Uppenbara fuskare kan hålla på i veckor utan att något händer.

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått riktigt varför man ska fuska i FPS , man vill väll spela själv? eller är det för e-pen?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Frux:

Av någon anledning så trodde jag att det inte fanns fusk ute till BF4 än. Nu börjar man ju verkligen undra över alla de där gångerna som man sprungit på en sniper på Operation Locker och blivit 1-shottad omedelbart.

"Fusk" fanns redan ute typ 6:a dagen på BF4 Betan så... Jag kräks på fuskare...

Vad jag tror.... Tragiskt är nog att majoriteten fuskare (12-18år, själklart finns fuskare i alla åldrar.) är folk med dåligt självförtroende och har ett livsmotto = LATHET . För man är ju så jävla ball om man har en bra k/d ratio.... not.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, vart är det han fuskar? Kan någon förklara mer specifikt för mig som inte kört så mkt sniper ännu.
Vid 5:02 siktar han på en snubbe och missar när fienden springer bakom ett skåp/skydd. Sen försöker han spota några (2 st) för att få bättre markering. Där efter försöker han skjuta den ena av dem och missar sen blir han träffad av någon som skjuter på honom direkt efter. Så jag förstår inte, vart är fusket någonstans? Och skulle han ha aimbot så så är det en jäkligt dålig aimbot.

Kollar man hans stats så se iaf inte jag något speciellt anmärkningsvärt: LaS1T

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Om man ser till hans stats så ser det ut som att hans fusk inte funkar så bra

Hade ju varit lite för obvious med 90-100% acc, så han stänger väl av aimkey ibland
På videon ser man ju att han strejfar samtidigt som siktet ligger exakt på samma ställe(huvet), så ja definitivt hack.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

De som inte kan se att han har aimbot är ju fan blinda... Jag har spelat FPS spel sedan jag var cirkus 10 år gammal (nu 18) och ser klart och tydligt ifall någon har fusk. Allt från triggerbot till nosmoke kan jag se, funderar nästan på att göra en "guide" för alla som inte kan se.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Ett annat exempel på ett svin till fuskare....

DerHimbeerEisMan. Han har bytt namn några gånger. Nu heter han SpeerWerferBob =
http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/LangHolzKing/sta...

https://www.youtube.com/watch?v=OodNaz27OKE

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

De som inte kan se att han har aimbot är ju fan blinda... Jag har spelat FPS spel sedan jag var cirkus 10 år gammal (nu 18) och ser klart och tydligt ifall någon har fusk. Allt från triggerbot till nosmoke kan jag se, funderar nästan på att göra en "guide" för alla som inte kan se.

Snälla gör en guide och förklara...
Jag har spelat FPS sedan -96, När du var cirkus 1år gammal
Och ser inte vart fusket är...

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk

Glöm inte att raportera cheaters!

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/SpeerWerferBob/ ratortera fusk genom att trycka på triangeln ovanför soldatens huvud !

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deadich:

Frågan är väl när det väl händer att man blir bannad för fuskandet.
Jag hamnade på en server i BF3 där en spelare dödade hela motståndarlaget (64p-bana) samma sekund med pistol några gånger om. Det blev en del liv i spelchatten och banreports skickades in i mängder. Fuskaren lämnade banan och bytte namn.
Jag fortsatte följa den här fuskarens battlelog och han verkade ha satt namnbytet i system för att undvika bans. Jag följde den här spelaren i 10 månader av och till och han verkade ju klara sig galant undan alla ban waves under de 10 kommande månaderna. Nytt namn varje vecka och antagligen på grund av en hel del fuskande.
Det rörde inte sig om nå subtilt fuskande utan mass kill exploits. Enkelt att se på statistiken, enkelt att se det onaturliga i att döda ca 30 spelare på en sekund med pistol och enkelt att se namnbytesmönstret för jag rapporterade in ett helt gäng namnbyten för fuskaren. No ban...

När jag insåg sambandet här tröttnade jag på BF3. Kanske inte helt rationellt beslut men så blev det iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Jag hamnade på en server i BF3 där en spelare dödade hela motståndarlaget (64p-bana) samma sekund med pistol några gånger om. Det blev en del liv i spelchatten och banreports skickades in i mängder. Fuskaren lämnade banan och bytte namn.
Jag fortsatte följa den här fuskarens battlelog och han verkade ha satt namnbytet i system för att undvika bans. Jag följde den här spelaren i 10 månader av och till och han verkade ju klara sig galant undan alla ban waves under de 10 kommande månaderna. Nytt namn varje vecka och antagligen på grund av en hel del fuskande.
Det rörde inte sig om nå subtilt fuskande utan mass kill exploits. Enkelt att se på statistiken, enkelt att se det onaturliga i att döda ca 30 spelare på en sekund med pistol och enkelt att se namnbytesmönstret för jag rapporterade in ett helt gäng namnbyten för fuskaren. No ban...

När jag insåg sambandet här tröttnade jag på BF3. Kanske inte helt rationellt beslut men så blev det iaf.

Tydligen så spelar det ingen roll om fuskarna byter namn nu eller inte. Logg finns.

Nuförtiden så kan FF, PB hårdvaru banna fuskare. Det betyder att dom inte kan spela online spel på servrar som kräver punkbuster fören dom har köpt helt ny dator...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Ett annat exempel på ett svin till fuskare....

DerHimbeerEisMan. Han har bytt namn några gånger. Nu heter han SpeerWerferBob =
http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/LangHolzKing/sta...

https://www.youtube.com/watch?v=OodNaz27OKE

Ja den där var ju mer uppenbar att han fuskade...
Är det du som spelat in? Kan tipsa om att du kan tabba för att se scoreborden, sen kan du klicka på den spelare som du vill speca direkt istället för att bläddra runt med Q och E

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Ja den där var ju mer uppenbar att han fuskade...
Är det du som spelat in? Kan tipsa om att du kan tabba för att se scoreborden, sen kan du klicka på den spelare som du vill speca direkt istället för att bläddra runt med Q och E

Fuskar gör han 100% !

Inte jag som spelat in. MEN jag har blivit dödad av aset några gånger på svenska servrar......

Visa signatur

Permalänk
Medlem

när jag spelade BF3 så spelade jag på ikke tysk/ryss/eng talande servrar..
Kändes som att det var Mycket mindre fuskare på sådana sevrar! Och sen är det alltid bra med aktiva admins, så dom få fuskarna som kommer in blir bannade relativt fort!
Skulle gissa att fuskarna får någon kick av att se andra spelare bli arga på dom, om dom inte kan språket så får dom inte den kicken.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

I Procon (admin verktyget) så kan man välja att banna på namn eller ea_guid. Tyvärr så är namnet förvald som alternativ och som du säger, glömmer man att ändra det så blir det bara namnet som bannas. På vår server så är vi noga med att rapportera med EA_guiden, då spelar det ingen roll hur många gånger denne byter namn, då är det kontot som blir bannat.

Visa signatur