Skärmflimmer som leder till datordöd.
Tjenare.
Problembeskrivning:
Satt och kollade HD film på youtube (flash) i firefox nightly då problemet upstod första gången, skärmen började flimmra och firefox krashade, jag startade om firefox och samma sak hände igen (innan några tabbar laddades). Startade firefox ännu en gång och då hängde sig datorn och efter omstart och jag kommer till windows login skärmen ser jag detta: bild. Efter ett par omstarter når jag felsäkert läge och kan updatera drivrutinerna till grafikkortet. Det hjälper dock inte, kan fortfarande inte boota window normalt. Jag provar att boota linux och kan återskapa problemet med firefox flashfilm i hd. Vid påfrestande situationer så börjar alltså skärmen att flimmra och sedan dör datorn. Jag tog ut grafikkortet ur burken för att se om det luktade eller om några komponenter var trasiga ut men allt såg okej ut.
Jag antar att det är grafikkortet som är trasigt men skulle vilja ha en second opinion.
Datorn:
Windows 8.1
MB: MK Asrock X58 Extreme III ATX/X58/6xDDR3/GLAN/LK
CPU: Core i7 950, 3,06GHz Quad, 8MB, LGA1366
CPU fläkt: Noctua NH-D14 CPU-kylare S1156/1366/775/AM2/AM3
GPU: GK PCIe SP GF GTX 480
PSU: Corsair TX 950W/80+
RAM: Corsair 6GB (3KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1.65V/XMS3 x 2
SSD: 120GB Corsair SATA 2.5", Force Series
Chassi: Kab Fractal Design Define R3/SVART/NO-PSU
Chassi fläkt: Scythe Gentle Typhoon 120 mm (1150rpm) x 4
Skärm: TFT BenQ 21.5'' G2222HDL 1080p, LED, DSUB/DVI
Om det är relevant att byta grafikkort hur bra kort kan jag köpa utan att de andra komponenterna flaskhalsar? Har ingen direkt budget men skulle vilja ha ett kort som klarar morderna spel (behöver inte köra allt på superultra) och stödjer 2 skärmar, en för spel och en för windowsmiljö med surf och film.