Automatisk utlämning av svensk datatrafik till fler myndigheter

Permalänk
Medlem

Kanske dags att börja surfa in på mycket suspekta sidor då så de får nytta av resurserna de lagt på detta..

Permalänk
Medlem

Jag blir så enerverad. Hur kan sådant här bara hända i bakgrunden?

Lite debatt blossar upp sen bara rullar det på ändå!?!

Ingen skulle ha godkänt att någon myndighet till höger och vänster skulle få koppla in sig och lyssna på våra privata telefonsamtal, men detta. Detta är helt ok det!?!?!?

/Uppgiven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Är väldigt skrämmande hur dom får skapa sånt här utan folkomröstning eller dylikt.

Borde väl gå att göra någon sorts protest och kräva folkomröstning...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medborgarinitiativ
"Medborgarinitiativ är ett direktdemokratiskt verktyg för medborgare i vissa stater, regioner och kommuner samt inom Europeiska unionen (EU). Det innebär att ett visst antal medborgare gemensamt kan begära eller kräva lagstiftning, folkomröstningar och/eller andra politiska åtgärder."

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Dags att utvandra snart pojkar och flickor...
Jäkla U.S.A inflytande det här.

Får ta och läsa på hur grannländer hanterar detta...
Här ser man vad som händer när fel regering sitter och vägrar samarbeta med de mindre men ändå FOLKVALDA partierna.

Min åsikt ovan och gillar man den ej så tyvärr.

Permalänk
Medlem

Liksom många andra är jag inte förvånad, men bara för det betyder det inte att detta är okej. Skammen ligger hos oss som låter detta fortsätta utan att vi ställer oss och protesterar. Myndigheter kommer inte bry sig ett skvatt om de invarderar någons privatliv om inte folket säger ifrån.

All övervakning leder till förtryck över tid, det börjar bli dags för folket att säga ifrån

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min röst kommer gå till piratpartiet. Deras politik är verkligen som den ska vara mot något sånt hära o humant.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Skaffa någon bra email till någon på SÄPO. Bara att börja maila dom direkt, så slipper dom ta sig tiden att få tag i information på annat håll.

Hej SÄPO, idag har jag fått mail från Helsingborgshem angående nya objekt på hemsidan

Mvh
John

Permalänk
Medlem

Men vad bryr sig regeringen om folkomröstning, den är bara rådgivande.
Dessutom kostar ett sånt jippo för mkt...Vår demokrati suger, har alltid hävdat att det bara är en illusion, till för att skydda maktpositioner.
Folk är för lättmanipulerade.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Birkus:

Ska man inte ha folkval om sånt här?

Vadå folkval? Folkomröstning i det här landet är enbart vägledande och inget som faktiskt måste följas... Annars har vi partival var fjärde år, men det påverkar inte speciellt mycket då båda blocken som har en chans att komma till makten röstar likadant i såna här frågor.

Det är inte helt uppenbart varför folk tror att politiker gör som folket vill.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

jag säger bara en sak, de kommer inte att tjäna så mycket på mej, massa porr, bilar och datorer

och allt som sägs här är sant

http://www.youtube.com/results?search_query=b%C3%B6garnas+fel&sm=3

Permalänk
Medlem

Det går käpprätt åt fel håll!
Myndigheternas dokument blir hemliga: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svenska-offentlighetsprinci...
Privatpersoner ska inte får hålla någonting hemligt: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Vi har ingen demokrati längre!

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av vkn:

Men vad bryr sig regeringen om folkomröstning, den är bara rådgivande.
Dessutom kostar ett sånt jippo för mkt...Vår demokrati suger, har alltid hävdat att det bara är en illusion, till för att skydda maktpositioner.
Folk är för lättmanipulerade.

"Demokratur är ett begrepp där de moderna västerländska demokratierna kritiseras för bristande maktfördelning där det efterfrågas lagar och mer skydd mot majoritetens förtryck. Uttrycket har också på senare tid använts alltmer i sammanhang där minoritetens tyranni härskar. Begreppet tillskrivs ofta den franske sociologen Gerard Mermet,[1] men har använts tidigare av andra personer; bland annat använde Vilhelm Moberg det i en artikel i Dagens Nyheter 1965.[2]

Demokratur betecknar ett samhälle som till ytan är, det vill säga nominellt, en demokrati, men som i praktiken saknar en reell och vidare omfattande yttrandefrihet, som saknar en möjlighet för dissiderande politiska grupper att föra sin talan på lika villkor, som saknar ett fullt ut rättssäkert rättsväsende (där lagar och regler tillämpas och appliceras olika beroende på vilket politiskt läger eller annat godtyckligt kollektiv man tillhör), där man riskerar att bli av med sitt jobb för sina åsikters skull, där man som dissiderande grupp riskerar att bli utsatt för politiskt våld av politiska motståndare (och där staten ser mellan fingrarna med detta). Ytterligare ett kännetecken för en demokratur är när lagarna som finns inte efterlevs (av staten själv)."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur

Låter det bekant?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är ju val nästa år. Får se om den gemene svensken bryr sig eller redan är en hjärndöd Zombie med noll insikt i något politikerna har för sig.

Är garanterat därför dom skyndar för att få i genom detta nu

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dussan89:

Är garanterat därför dom skyndar för att få i genom detta nu

Betyder inte speciellt mycket då vänsterblocket röstar exakt likadant som Alliansen i såna här frågor.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Ska man inte ha folkval om sånt här?

Demokratin fungerar inte alls, tyvärr...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Tycker ni alla verkligen att det är så illa? Jag personligen tycker inte att det är något större problem. Visst kan det kännas obehagligt att någon kan få reda på alla sidor du surfar på, alla sms du skriver osv. Men ser man till helhetsbilden tycker jag ändå att det kan vara värt det. Avlyssna 100 000 - få fast en terrorist eller likande, är det ändå inte värt det? Men bara för att de har tillgång till att avlyssna folk betyder ju inte att de gör det konstant, det sker ju om de har någon anledning till det. Kort och gott drabbas inte vi invånare som sköter oss.

Sen är det ju inte småpojkar som arbetar med avlyssning, som skulle sitta och skratta åt dina sms. Det är ju professionella vuxna män som bara kollar efter potentiella hot. Jag, och de flesta andra, har inget att dölja. Möjligen de pinsamma sms man skickar till vänner och flickvän. Men det blir ju som att gå till doktorn för de röda prickarna du har på pillesnoppen, för oss som patient kan det kännas obehagligt, men för doktorn är det vardag. Han ser ju bara prickarna och granskar inte din kuk som du är rädd att han ska göra.

Självklart kan jag förstå att många av er tycker det är obehagligt men ville bara framföra min åsikt som inte är lika kritisk som de flestas. När man för diskussion med vänner om ämnet känns det alltför ofta som att folk hoppar med i vagnen bara för att, men när man väl börjar diskutera ämnet så visar det sig att de ändå tycker det är okej till viss del.

TL;DR: Jag skulle gärna se en framtid som tar nyfödda bebisars fingeravtryck och DNA, kameror i varje gathörn, mikrofoner i varje mobiltelefon osv. om det kan stoppa kriminaliteten.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Åt helvete med allt

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Tycker ni alla verkligen att det är så illa? Jag personligen tycker inte att det är något större problem. Visst kan det kännas obehagligt att någon kan få reda på alla sidor du surfar på, alla sms du skriver osv. Men ser man till helhetsbilden tycker jag ändå att det kan vara värt det. Avlyssna 100 000 - få fast en terrorist eller likande, är det ändå inte värt det?

Sen är det ju inte småpojkar som arbetar med avlyssning, som skulle sitta och skratta åt dina sms. Det är ju professionella vuxna män som bara kollar efter potentiella hot. Jag, och de flesta andra, har inget att dölja. Möjligen de pinsamma sms man skickar till vänner och flickvän. Men det blir ju som att gå till doktorn för de röda prickarna du har på pillesnoppen, för oss som patient kan det kännas obehagligt, men för doktorn är det vardag. Han ser ju bara prickarna och granskar inte din kuk som du är rädd att han ska göra.

Självklart kan jag förstå att många av er tycker det är obehagligt men ville bara framföra min åsikt som inte är lika kritisk som de flestas. När man för diskussion med vänner om ämnet känns det alltför ofta som att folk hoppar med i vagnen bara för att, men när man väl börjar diskutera ämnet så visar det sig att de ändå tycker det är okej till viss del.

TL;DR: Jag skulle gärna se en framtid som tar nyfödda bebisars fingeravtryck och DNA, kameror i varje gathörn, mikrofoner i varje mobiltelefon osv. om det kan stoppa kriminaliteten.

Jag ser hellre att man arbetar med samhället, så att individer inte får för sig att utföra terroristdåd - istället för att övervaka alla. Det är ett hot människors åsikter. Det är bara en tidsfråga innan de med fel åsikter kartläggs.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Framtiden ser förjävla äcklig ut. Jag hoppas att jag dör ung.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Det är väl såhär det blir när en låtsasdemokrati styr ett land fullt med naiva korkade väljare. Hur ska man kunna göra någon skillnad i ett val när ett helt folk blint fortsätter rösta på de traditionella partierna oavsett hur mycket skit de ställer till med, förtryck de utövar och verktyg de skaffar sig för att sementera sin makt över väljarna?

Vad spelar det för roll om man får några tior över på ena kontot när det dras några tior extra på det andra istället? Hur kan man gång på gång låta sig luras av partiernas roterande med budgetsiffror? Är det inte bättre att försöka få till en långsiktig reell skillnad på saker som verkligen spelar någon roll istället?

Det sprids just nu en film där en i USA fick sparken för att han i sin TV-show under några minuter lyfte fram just detta med låtsasdemokrati inom den amerikanska politiken. Hur man manipulerar väljare att tro att de kan göra någon skillnad. Sverige är inte ett dugg bättre, snarare värre.

Staten ska inte övervaka folket, det är folket som ska övervaka staten!

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zache_:

Tycker ni alla verkligen att det är så illa? Jag personligen tycker inte att det är något större problem. Visst kan det kännas obehagligt att någon kan få reda på alla sidor du surfar på, alla sms du skriver osv. Men ser man till helhetsbilden tycker jag ändå att det kan vara värt det. Avlyssna 100 000 - få fast en terrorist eller likande, är det ändå inte värt det?

Sen är det ju inte småpojkar som arbetar med avlyssning, som skulle sitta och skratta åt dina sms. Det är ju professionella vuxna män som bara kollar efter potentiella hot. Jag, och de flesta andra, har inget att dölja. Möjligen de pinsamma sms man skickar till vänner och flickvän. Men det blir ju som att gå till doktorn för de röda prickarna du har på pillesnoppen, för oss som patient kan det kännas obehagligt, men för doktorn är det vardag. Han ser ju bara prickarna och granskar inte din kuk som du är rädd att han ska göra.

Självklart kan jag förstå att många av er tycker det är obehagligt men ville bara framföra min åsikt som inte är lika kritisk som de flestas. När man för diskussion med vänner om ämnet känns det alltför ofta som att folk hoppar med i vagnen bara för att, men när man väl börjar diskutera ämnet så visar det sig att de ändå tycker det är okej till viss del.

TL;DR: Jag skulle gärna se en framtid som tar nyfödda bebisars fingeravtryck och DNA, kameror i varje gathörn, mikrofoner i varje mobiltelefon osv. om det kan stoppa kriminaliteten.

Ja, det är väldigt illa. Övervakning ger ingenting positivt till folket. Alls. Det ger däremot många nackdelar och många risker. Det är inte värt att göra ett fritt samhälle stängt bara för att stoppa terrorister som tydligen ska göra samhället stängt.

Det har väl ingen betydelse vem som arbetar med det? Att MÄNNISKOR arbetar med det ger bara en väääääldigt stor risk att det missbrukas. För det kommer missbrukas. All information om dig kan användas mot dig. Och läkare har tystnadsplikt eftersom de måste veta om saker för att kunna behandla. Det har dessutom ett syfte, vilket det här inte har.

Min fråga till dig: vad är det som rättfärdigar det här?

Vet du vad som hände i Nederländerna under andra världskriget? Innan det började så hade de europas bästa folkbokföring. Efter kriget var slut så insåg man att utrotningen av judar hade varit absolut mest effektiv i Nederländerna av alla ställen. Jag undrar varför...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

TL;DR: Jag skulle gärna se en framtid som tar nyfödda bebisars fingeravtryck och DNA, kameror i varje gathörn, mikrofoner i varje mobiltelefon osv. om det kan stoppa kriminaliteten.

TL;DR Är redan bevisat att dessa system inte stoppar kriminella och sinnessjuka så allt detta är bara skitsnack och storebror vill se vad du skriver / gör

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

För 30 år sedan förfärade man sig över vilka intrång man gjorde i folks privatliv i Sovjetunionen. Nu gör man exakt samma sak i alla länder som tillhörde NATO eller var alliansfria(NOT) på den tiden. Det enda stället man verkligen la av var i Warsawa-paktens områden, för där man visste redan allt som var värt att veta tack vare organisationer som t.ex. Stasi och ÁVH. Fast där kan regeringen bara fråga NSA eller CIA om de behöver veta något.

Västblocket sa sig skydda frihet och mänskliga rättigheter och bekämpa övervakning och lyssna på vad folket vill. Nu gör de raka motsatsen till båda två, vilket får en att tänka på vad Nietzsche en gång sa:

"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you." - Friedrich Nietzsche (hittade bara det här på engelska)

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Seriös fråga: hur mycket skyddar en vpn-tjänst mot det här?

Jag är en vanlig svensson, men jag tycker inte att alla myndigheter har med min datatrafik att göra.

Permalänk
Medlem

Det är så man får skämmas över att vara svensk.

Nu får jag säkert en hög av arga kommenterar, men... Den som inte kan tänka sig rösta på Piratpartiet vid nästa val säger alltså nej till både privatliv och en riktig demokrati.
Nej, jag vill inte att Piratpartiet ska (På något magiskt vis) vinna ett val. Däremot ser jag gärna till att dom kommer med i riksdagen med en tillräckligt stark röst för att ta hand om denna ytterst viktiga fråga, fram tills den dag de andra partierna kan ta sig samma och komma in i den tidsålder vi faktiskt lever i. Internet är så bra mycket mer än att lägga upp bilder på Facebook, det finns folk som värderar sin rätt till att få vara annonym på nätet, lika så som i verkligheten.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är så man får skämmas över att vara svensk.

Nu får jag säkert en hög av arga kommenterar, men... Den som inte kan tänka sig rösta på Piratpartiet vid nästa val säger alltså nej till både privatliv och en riktig demokrati.
Nej, jag vill inte att Piratpartiet ska (På något magiskt vis) vinna ett val. Däremot ser jag gärna till att dom kommer med i riksdagen med en tillräckligt stark röst för att ta hand om denna ytterst viktiga fråga, fram tills den dag de andra partierna kan ta sig samma och komma in i den tidsålder vi faktiskt lever i. Internet är så bra mycket mer än att lägga upp bilder på Facebook, det finns folk som värderar sin rätt till att få vara annonym på nätet, lika så som i verkligheten.

Egentligen vet jag inte riktigt hur mycket som faktiskt GÅR att göra i ett riksdagsval. Det känns ju måttligt riggat med tanke på att det är samma system som gör att vi inte kan göra så mycket åt vilket håll landet går.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

: Jag skulle gärna se en framtid som tar nyfödda bebisars fingeravtryck och DNA, kameror i varje gathörn, mikrofoner i varje mobiltelefon osv. om det kan stoppa kriminaliteten.

Vad händer när lagar som ställer 60% av landets befolkning på den kriminella sidan av strecket röstas igenom för att hålla utländska intressen nöjda?

Problemet med detta är inte vad vi faktiskt vet att övervakningen används till utan vad som kommer falla inom dess ramar i framtiden.

OM Sverige hamnar där du vill för att stoppa kriminalitet så får du bo där själv med dina exemplariska medborgare. Jag lever hellre utanför ditt nya fängelse där alla är dömda utan rättegång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Fick detta av Bahnhof ikväll:

Hej,

Oroliga kunder har hört av sig med frågan: Är Bahnhof en av de operatörer som ger myndigheter (Säpo, Polisen, Tullverket) tillgång till automatisk avlyssning?

Det enkla svaret är Nej. Men läs gärna vidare, för vi vill ändå informera om vissa risker.

Hos Bahnhof är din surftrafik lika helig som den klassiska Brevhemligheten. Vi tror att datorn, mobilen eller surfplattan i svenska hem ofta innehåller det allra mest känsliga och privata – i många fall mer privat än pappersbrev och telefon. Säpo försöker just nu övertala olika operatörer att svika sina kunder, men hos Bahnhof har de inget att hämta.

Problemet är de så kallade öppna stadsnäten, där nätägaren kontrollerar de sista kablarna fram till ditt bredbandsuttag. Det har kommit till vår kännedom att vissa av dessa stadsnät i Sverige är anslutna till Maintrac – det företag i Linköping som pekats ut i nyheterna som en bas för övervakning och avlyssning.

Vad innebär det?
Det innebär att vissa av vår kunder riskerar en avlyssning av IP-nummer i "slutsteget" av nätet på vägen till fastigheten och bredbandsuttaget. (När Bahnhof dragit fibern hela vägen fram, vilket är fallet med många bostadsrättsföreningar och företag, finns ingen sådan risk.)

Vad är faran?
En del rycker bara på axlarna åt övervakning. Men Bahnhof menar att frihet från övervakning är en hörnpelare i ett demokratiskt och blomstrande samhälle. Dessutom finns alltid risken att någon på myndigheten missbrukar sin makt av politiska, ekonomiska eller privata skäl.

Vad gör Bahnhof nu?
* Vi kommer inom kort att lista de stadsnät som är anslutna till Maintrac på vår hemsida.
* Vi ska ruska om respektive stadsnät för att få dem att inse det vansinniga i denna typ av registrering.
* Vi kommer att ge alla möjlighet att själva kontakta stadsnäten och ge sina synpunkter. Detta gäller ju inte bara Bahnhofs kunder utan samtliga i de berörda stadsnäten.

Vad kan man göra själv?
Bahnhof erbjuder sedan länge en tjänst vid namn Integrity VPN. Allt som skickas till och från din dator krypteras. Ingen kan avlyssna trafiken på vägen, varken stadsnätet, internetkaféer eller andra som du kopplar upp dig mot.
Läs mer om Integrity här.
Gå gärna in på Mina sidor och se om du tillhör ett stadsnät och i så fall vilket.

Permalänk
Medlem

Hej då demokrati, var hälsad kommunistska polisstat. Snart kommer George Orwells lik återupstå för att skriva del 2 av 1984..

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |