Permalänk
Medlem

uppdatering....

satte tillbaka sata kabel i den port jag hade från början och kom in i windows... satt och skrev här på sweclockers men efter 5min så låste sig datorn och jag fick ta till reset och nu funkar inte den porten igen... knasigt knasigt... det är en Intel z87 serial ATA 6.0 Gb/s port med Raid funktion.... btw skall man köra om man bara har 1 ssd AHCI eller IDE för Raid skall man väl bara använda om man har fler diskar? Kör på AHCI i allafall vilket funkat innan

Permalänk
Medlem

Du skall köra AHCI om du inte behöver raid funktionen. Dock låter det som att du ett moderkort med trasig SATA port. Skulle nog lämna in det för utbyte om jag vore som dig.
Har du kollat så att SSD enheten inte är känd för att krångla ihop med just ditt moderkort. Det kan du se hos Corsair och ASUS support forum samt om du Googlar dessa ihop.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

En av mina sata portar har gått sönder... frågan är nu varför? såg att när jag kör BF4 så ligger tempen på ca 40grader på just sata portarna. normalt?

Det hela började ju med att datorn försökte till omstart mitt under spelandet och den försökte 4-5 gånger på raken utan att lyckas. När jag startar datorn så lyser on-board divece led rött och om jag måste då byta sata port för att jag skall komma in i datorn så en av mina portar har gått sönder... blir ju fundersam om varför...kan ju säkert va vad fasen som helst...

åker till netonnet och lämnar in datorn så får dem göra en felsökning... vilket säkert bara kommer bli ett konstaterande om att porten är sönder...