Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Binda upp sig 24 månader för en halvdan mobil som S3, nej tack
Telias surf är så sjukt värdelös utöver det, 0.5gb för det priset är ett skämt.

Hur som ser jag knappast vart det skulle vara ett bra pris, speciellt med tanke på att det är en lastgammal mobil.

Vill man åt spotify kommer det säkert fler blade mobiler och sådant skräp på Icahemma där man kan få spotify premium för 400 spänn (säljer mobilen för 400kr)

För några är det bra deal, en S3a är någon annans HTC one. Vissa klarar sig på 0.5GB månaden ut med Instagram, FB, Spotify, webb osv. Finns troligen fantastiskt många som betalar 49-149kr extra i månaden för 5-10gb som dom långt ifrån använder.

Sitter man med Netflix varenda morgon på tuben så räcker det givetvis inte.

Permalänk

Skype premium

Skrivet av UrbanHazard:

Gratis skype premium i ett år, kanske inte det bästa, men för er som nyttjar dessa funktioner får ni ett värde utav 8*12=96 Euro

https://collaboration.skype.com/promotion/

Skillnad mellan Free Skype och Premium:

Free group video calls
Free group screen sharing
No advertising
Live chat customer support

Skrivet av Svenssson1:

Du kan regga 3 olika mailadresser och aktivera dom koderna

har gratis till 2016

Nu har jag reggat 3st koder och är premium användare till 21 dec 2016 (har inte fler adresser att enkelt skicka till). Är det någon som provat att regga fler än 3st?

Är det någon som vet något om "Som Skype Premium-abonnent får du en exklusiv rabatt på en ny webbkamera." som nämns i mailet man får? Länken går bara till en sida utan produkt med en länk till den vanliga skype-shoppen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av candycarter:

För några är det bra deal, en S3a är någon annans HTC one. Vissa klarar sig på 0.5GB månaden ut med Instagram, FB, Spotify, webb osv. Finns troligen fantastiskt många som betalar 49-149kr extra i månaden för 5-10gb som dom långt ifrån använder.

Sitter man med Netflix varenda morgon på tuben så räcker det givetvis inte.

Skulle aldrig säga att binda sig i 24 mån för 249 kr/mån med en 20 månader gammal mobil är ett bra köp. Att jämföra med HTC One som är en tekniskt sett klart bättre och nyare mobil är inte rättvist, men inte ens en One för det priset och endast 0,5GB surf/mån vore ett fynd.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappadophilus:

Nu har jag reggat 3st koder och är premium användare till 21 dec 2016 (har inte fler adresser att enkelt skicka till). Är det någon som provat att regga fler än 3st?

Är det någon som vet något om "Som Skype Premium-abonnent får du en exklusiv rabatt på en ny webbkamera." som nämns i mailet man får? Länken går bara till en sida utan produkt med en länk till den vanliga skype-shoppen....

Hur ser man hur lång giltighetstid man har? hittar inte någonstans

Permalänk
Medlem

Var ser du den texten? Verkade inte fungera med den mail jag provade med igår så jag provade 2 andra i förmiddags. Båda fick var sitt "Claim your free Skype Group video calls" mail, men det verkar inte nämna någon webbkamera.

Permalänk

Fler koder än 3 funkar inte

Snabbaste fick jag koderna med hotmail, via gmail och 10 minutemail fick jag inga alls

Visa signatur

----

Permalänk
Skrivet av Aene:

Var ser du den texten? Verkade inte fungera med den mail jag provade med igår så jag provade 2 andra i förmiddags. Båda fick var sitt "Claim your free Skype Group video calls" mail, men det verkar inte nämna någon webbkamera.

Det står i det 2:a mailet med subjekt: Vi har levererat din beställning

Hela mailet ser ut så här:

Hej,

www.skype.com
Vi har levererat din beställning
Din beställning av Skype Premium har genomförts och är nu aktiv.

I ditt abonnemang kan du:
Ringa gruppvideosamtal med tre eller fler personer (upp till tio under rätt förhållanden). Se systemkraven
Som Skype Premium-abonnent får du en exklusiv rabatt på en ny webbkamera. Få en ny webbkamera
Få personlig kundsupport – gå in på skype.com/go/livechat och logga in på ditt konto. För närvarande endast tillgängligt på engelska.

Permalänk
Skrivet av eldidy:

Hur ser man hur lång giltighetstid man har? hittar inte någonstans

1.Välj skype "dropdown menyn" i skype fönstert, välj konto...
2.Klicka på rutan "premiumfunktioner" i webläsaren
3.klicka på Hantera Premium-konto

volla... hos mig står det: Upphör 21 December 2016

Permalänk
Medlem

Så här står det när jag försöker med en tredje kod:
"Tyvärr, du har nått det maximala beloppet för kuponginlösen. Försök igen senare."

Permalänk
Medlem

Till er som reggat premium skiten, fick ni också grymt störigt skräp brevid ert namn?
Får inte bort skiten hur jag än gör.
Ringa ett gratissamtal går inte för då måste man ladda krediter.

Får skapa ett nytt skype om jag inte får bort detta, typ ocdn i en tar över

Har ett annat skype med min outlook mail men det har något live skit i kontot som jag inte kan koppla bort (sen msn).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Till er som reggat premium skiten, fick ni också grymt störigt skräp brevid ert namn?
Får inte bort skiten hur jag än gör.
Ringa ett gratissamtal går inte för då måste man ladda krediter.

Får skapa ett nytt skype om jag inte får bort detta, typ ocdn i en tar över

http://puu.sh/5Ugk0.png

Nej, fick inget skräp efter namnet.

Permalänk
Skrivet av pecill:

Skulle aldrig säga att binda sig i 24 mån för 249 kr/mån med en 20 månader gammal mobil är ett bra köp. Att jämföra med HTC One som är en tekniskt sett klart bättre och nyare mobil är inte rättvist, men inte ens en One för det priset och endast 0,5GB surf/mån vore ett fynd.

1. "En mans skräp, en annan mans skatt. "Hört talas om detta? Vem har sagt att en S3a:a är jämbördig med HTC One?

2. Allt beror på vad du har och vad du vill ha, det finns säkert 20-40% där ute här som är obundna och betalar 149/249kr för ett abonnemang och inte är speciellt rika men vill ha en okej telefon på köpet. Du skulle inte ens tycka en Z1 med Telia (0.5GB) för 299kr/mån vara ett bra erbjudande.

3. HTC one för 249kr/mån med 0.5GB surf skulle nog en hög människor rekommendera (cyklar jag?). Nu har inte Telia HTC One i sitt produktlager men skulle den finnas så skulle den troligtvis hamna på 249kr/299kr.

/ Tidigare anställd hos Telia 3år.

Permalänk
Medlem

Kan nämnas att Far Cry 3: Blood Dragon från CDON har UPlay som DRM, så ifall man inte är masochist så är det nog bäst att låta bli att köpa det

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Kan nämnas att Far Cry 3: Blood Dragon från CDON har UPlay som DRM, så ifall man inte är masochist så är det nog bäst att låta bli att köpa det

Korrekt att det är via Uplay, men personligen tycker jag inte att Uplay är alls så farligt som vissa vill få det att låta.
Visst, det är inte Steam, men ändå...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candycarter:

/ Tidigare anställd hos Telia 3år.

Vad skulle den signaturen medföra?
Någon sorts poäng att det du tycker stämmer eller?

Olika åsikter, jag tycker 250kr månaden för en lastgammal S3a och binda sig 24 månader är idiotiskt.
Hade det varit 12 månader hade jag hållit med om att var en bra deal (även utan spotify)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Trillade över dessa; Klipsch Reference S4
http://cdon.se/hemelektronik/klipsch/klipsch-reference-s4-in-...
299kr närmaste på prisjakt 399kr. Dock har prisjakt lagt de under fel kategori då de jämför med de enklare image lurarna.
Ord. pris på dessa lurar ligger runt tusenlappen. Och de är förbaskat bra in-ear lurar!

Stor varning dock, lägger du dom i kundkorgen blir det : Klipsch Image S4 In-ear - Black
Så hade inte köpt dessa utan att kontaktat cdon för att veta vad man får egentligen.

Permalänk
Medlem

Oj det hade jag missat! Recensionen från 1 dag tillbaka talar dock om lurarna och ett lägre pris. Antingen har hen fått fel lurar och inte reagerat över det eller så skickar cdon ut fel...

Om någon orkar kontakta dem så! Helt klart grymma lurar

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ninji:

Tycker Uplay funkar helt okej numera, inte alls lika självmordsbenäget program längre.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Stor varning dock, lägger du dom i kundkorgen blir det : Klipsch Image S4 In-ear - Black
Så hade inte köpt dessa utan att kontaktat cdon för att veta vad man får egentligen.

Jag köpte dessa hörlurar för ungefär en månad sen för 349 kr med rabattkod. När jag köpte dem så stod det att man skulle få Klipsch Reference S4i In-Ear, d.v.s. versionen med mikrofon. Detta var dock fel och jag fick Klipsch Reference S4 In-Ear som jag valde att behålla. Dem verkar ha ändrat namnet nu så det stämmer. Angående att hörlurarna ändras till ett par andra i kassan är också fel. Det man får är Klipsch Reference S4 In-Ear. D.v.s. dem som det står att man ska få.

Hörlurarna har väldigt bra ljud, känns välbyggda samt har bra passform enligt mig. Dock ska man tänka på att sladden virar ihop sig vilket är mer irriterande än vad man kan tro. Vet inte riktigt om det bara är så i början. Det kanske blir bättre efter hand.

Permalänk
Medlem

Koden man får om man betalar med Visa, räknas den som presentkort eller rabattkod?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Jag köpte dessa hörlurar för ungefär en månad sen för 349 kr med rabattkod. När jag köpte dem så stod det att man skulle få Klipsch Reference S4i In-Ear, d.v.s. versionen med mikrofon. Detta var dock fel och jag fick Klipsch Reference S4 In-Ear som jag valde att behålla. Dem verkar ha ändrat namnet nu så det stämmer. Angående att hörlurarna ändras till ett par andra i kassan är också fel. Det man får är Klipsch Reference S4 In-Ear. D.v.s. dem som det står att man ska få.

Hörlurarna har väldigt bra ljud, känns välbyggda samt har bra passform enligt mig. Dock ska man tänka på att sladden virar ihop sig vilket är mer irriterande än vad man kan tro. Vet inte riktigt om det bara är så i början. Det kanske blir bättre efter hand.

Ska bli intressant att se vad jag får...
Tog flera skärmdumpar bl.a. en som visar vart länken i kassan leder, dvs till http://cdon.se/hemelektronik/klipsch/klipsch-reference-s4-in-... ...

Permalänk
Medlem

Hade det varit i modellen med kontroll,mic så hade jag slagit till

Permalänk
Medlem

Såhär svarade supporten mig ang hörlurarna:

"Hej igen,

Det verkar vara mer än en bugg. Har kikat djupare i systemet och kan se att det är Image-modellen som kommer att skickas ut. Kan inte se vad för fel som skett vilket gjort att köp av Reference registreras som Image. Hade det inte varit ett problem som detta hade jag kunnat skapa en order till dig ifall det blivit fel men eftersom det är djupare i systemet får någon tekniker ta hand om det problemet. Så just nu är det Image-modellen som är köpbar.

Med vänlig hälsning,
Ed"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

"Hej igen,

Det verkar vara mer än en bugg. Har kikat djupare i systemet och kan se att det är Image-modellen som kommer att skickas ut. Kan inte se vad för fel som skett vilket gjort att köp av Reference registreras som Image. Hade det inte varit ett problem som detta hade jag kunnat skapa en order till dig ifall det blivit fel men eftersom det är djupare i systemet får någon tekniker ta hand om det problemet. Så just nu är det Image-modellen som är köpbar.

Med vänlig hälsning,
Ed"

Ja då var det klart att cdon kör en ren bluff

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JimmieSan:

Ja då var det klart att cdon kör en ren bluff

Ja speciellt med tanke på att det fortfarande går att beställa. Kundtjänsten borde ha plockat bort skiten direkt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

"Hej igen,

Med vänlig hälsning,
Ed"

Konstigt att dem skriver så eftersom de skickade ut Klipsch Reference S4 In-Ear till mig. De har dessutom granskat produktsidan redan en gång tidigare och rättat den eftersom det först stod Reference S4i. Tror nog att supporten pratar i nattmössan. Det står dock Image på min faktura.:o

Här är en på flashback som råkade ut för samma grej som mig: https://www.flashback.org/t2263009

Permalänk
Medlem

Redigerade i tipstråden så ingen beställer utan att vara medveten om att de förmodligen skickar ut fel.
Typiskt cdon...

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Jag beställde dem också, och får jag inte reference-versionen så får de tillbaka skiten.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Vad skulle den signaturen medföra?
Någon sorts poäng att det du tycker stämmer eller?

Olika åsikter, jag tycker 250kr månaden för en lastgammal S3a och binda sig 24 månader är idiotiskt.
Hade det varit 12 månader hade jag hållit med om att var en bra deal (även utan spotify)

Du säger det själv, det är olika åsikter men du pratar som om du bestämmer för alla vad som är ett fynd och inte.
Isf borde du i fortsättningen kommentera varje tips och bekräfta om det är ett fynd för dig, det vore ju onödigt att folk blir lurade

Permalänk
Medlem

Till er som vill ha https://collaboration.skype.com/promotion/

http://10minutemail.net/en/

den fungerar, jag tog 20 koder, man kanske kan lägga in 3st varje månad