Permalänk
Medlem

"Popup" reklamen

Gick nyss in på denna underbara sida för att till min förskräckelse få upp en reklamruta ovanpå hela sidan (vilket för mig är något nytt här på SweClockers). Jag har generellt inget problem med reklam på denna sida (att tillägga är att jag nyttjar adblocker för vissa sidor) men just sådan här reklam är ytterst irriterande. Till råga på allt så var den väldigt krånglig att stänga ner då den istället registrerade mitt musklick på krysset registrerade det som ett klick på reklambannern längst upp på sidan.

För övrigt så var det lite småkrångligt att hitta den forumdel (jag kunde i alla fall inte hitta den normalt i forumet), som jag endast kom åt via kontaktinfon om man scrollar ned på webbsidan.

Tack, hej och God Jul och Gott Nytt år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samev:

Gick nyss in på denna underbara sida för att till min förskräckelse få upp en reklamruta ovanpå hela sidan (vilket för mig är något nytt här på SweClockers). Jag har generellt inget problem med reklam på denna sida (att tillägga är att jag nyttjar adblocker för vissa sidor) men just sådan här reklam är ytterst irriterande. Till råga på allt så var den väldigt krånglig att stänga ner då den istället registrerade mitt musklick på krysset registrerade det som ett klick på reklambannern längst upp på sidan.

För övrigt så var det lite småkrångligt att hitta den forumdel (jag kunde i alla fall inte hitta den normalt i forumet), som jag endast kom åt via kontaktinfon om man scrollar ned på webbsidan.

Tack, hej och God Jul och Gott Nytt år!

Kan bara hålla med. Skulle själv skriva liknande inlägg när jag hittade detta.
Reklam har jag inget emot i sig på Sweclockers, men just reklam som presenteras genom "popup" ser jag som oacceptabel.
Jag förstår att den typen med stor sannolikhet generar mer i inkomst varje gång den visas än annan reklam som visas vid sidan av, men jag respekterar Sweclockers önskemål om att inte ha AdBlock påslagen på siten, och det enda jag önskar som motprestation är att det inte används denna typ av störande reklam.

Permalänk
Medlem

Jag håller med tilll 100%!
Om popup-reklamen fortsätter kommer jag antagligen sätta aktivera adblock för den här sidan igen.

Permalänk
Medlem

Popup = adblock på under en månad, sedan testar man igen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Fortsätt gärna i den didikerade tråden för just reklam och banners.
http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/1056347-samlings...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S