Vad är bra med 4.3 Jelly Bean?

Permalänk
Avstängd

Vad är bra med 4.3 Jelly Bean?

Hej
Jag har hittat att det finns en möjlighet för Samsung Galaxy S i9000 ägare att köra Android 4.3 Jelly Bean.
http://www.ibtimes.co.uk/galaxy-s-i9000-android43-jellybean-m...
Det låter lockande, jag har Android version 2 någonting just nu.

Fast det jag undrar är vad fördelarna skulle vara med att köra denna lite moddade 4.3 Jelly Bean på min smartphone?

Edit: Jag läste att i version 4.2 så kom gesture typing. Video länk. Skulle det funka på min samsung i9000?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

XDA Developers
http://forum.xda-developers.com/galaxy-s-i9000/

Utveckling och diskutioner angående nästan alla enheter som existerar.
Gå in på Android Development och läs lite trådar där.
Du kan installera 4.4.2 till och med på din mobil :3

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner att trådskaparen kan få bättre svar här i mobilforumet så tråden är flyttad.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Hej
Jag har hittat att det finns en möjlighet för Samsung Galaxy S i9000 ägare att köra Android 4.3 Jelly Bean.
http://www.ibtimes.co.uk/galaxy-s-i9000-android43-jellybean-m...
Det låter lockande, jag har Android version 2 någonting just nu.

Fast det jag undrar är vad fördelarna skulle vara med att köra denna lite moddade 4.3 Jelly Bean på min smartphone?

Edit: Jag läste att i version 4.2 så kom gesture typing. Video länk. Skulle det funka på min samsung i9000?

Kör 4,3 på min s3 och det fungerar fint Flyter lite bättre och är lite rappare. Denna uppdates borde ha kommit för länge sen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Den drar mer batteri det är väl den största skillnaden mot 4.2

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Den drar mer batteri det är väl den största skillnaden mot 4.2

Drar 4.3 mer batteri mot 4.4.2???
I så fall skippar jag update när den kommer, får ju redan ladda typ två gånger per dag (om man leker lite), med alla features av och skärmen på lägsta ljusstyrka :/

EDIT: Menar 4.2.2 såklart!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Drar 4.3 mer batteri mot 4.4.2???
I så fall skippar jag update när den kommer, får ju redan ladda typ två gånger per dag (om man leker lite), med alla features av och skärmen på lägsta ljusstyrka :/

Får ladda min s3a efter 16 timmars flitigt användande

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av michael123:

Hej
Jag har hittat att det finns en möjlighet för Samsung Galaxy S i9000 ägare att köra Android 4.3 Jelly Bean.
http://www.ibtimes.co.uk/galaxy-s-i9000-android43-jellybean-m...
Det låter lockande, jag har Android version 2 någonting just nu.

Fast det jag undrar är vad fördelarna skulle vara med att köra denna lite moddade 4.3 Jelly Bean på min smartphone?

Edit: Jag läste att i version 4.2 så kom gesture typing. Video länk. Skulle det funka på min samsung i9000?

Gå in på XDA istället och läs på om olika roms. Ibland (eller ofta) kan det vara lite olika småbuggar som kan vara bra att veta om, därför är det bra att läsa i tråden om just den rommen man funderar på att flasha. Samsung har ju inte släppt källkoden för SGS vilket kan ge problem med icke-stockbaserade roms.

Här har du en översikt över olika rom för i9000: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1837223
Du kan även titta lite på www.swedroid.se

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får ladda min s3a efter 16 timmars flitigt användande

Vad vill du säga då med 4.2.2 vs 4.3?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Drar 4.3 mer batteri mot 4.4.2???
I så fall skippar jag update när den kommer, får ju redan ladda typ två gånger per dag (om man leker lite), med alla features av och skärmen på lägsta ljusstyrka :/

Kan inte svara på det men jag märkte att från 4.2 till 4.3 så började den sörpla i sig rejält mycket mera batteri. Så 4.4.2 är väl inte bättre den antar jag. (Nästa mobil jag skaffar får bli en med Windows på.)

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Kan inte svara på det men jag märkte att från 4.2 till 4.3 så började den sörpla i sig rejält mycket mera batteri. Så 4.4.2 är väl inte bättre den antar jag. (Nästa mobil jag skaffar får bli en med Windows på.)

Ehm menade ju 4.2.2 :$
Den jag har nu.
Och snart kommer 4.3.
Hade hoppats på lägre förbrukning på den, brukar ju ofta dyka upp såna kommentarer efter update, att en av de större fördelarna ofta är bättre batteritid, inte tvärtom.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Vad vill du säga då med 4.2.2 vs 4.3?

mellan 4,0,1 vs 4,3 förut klarade den ca 24 timmar emot 16 timmar flitigt användande (hyfsat flitigt) typ totalt 2/3 timmars spelande och något samtal

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

mellan 4,0,1 vs 4,3 förut klarade den ca 24 timmar emot 16 timmar flitigt användande (hyfsat flitigt) typ totalt 2/3 timmars spelande och något samtal

Sämre efter update alltså?
Borde det inte alltid vara tvärtom?
Vem bryr sig om någon liten OS-ändring om den resulterar i märkbart sämre batteritid?

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Sämre efter update alltså?
Borde det inte alltid vara tvärtom?
Vem bryr sig om någon liten OS-ändring om den resulterar i märkbart sämre batteritid?

Inte säkert tydligen. Men har trimstöd och rappare os så jag tycker det var värt det (Kör med samsung stock rom).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar