Permalänk
Medlem

Fan vad Fräsch, en sån skulle man ju ha

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av poskitosker:

Nice bygge! Var köpte du hålplåten?

Hittade faktiskt den på skroten (Stena Metall):)
Samma gäller de andra plåtarna.
Ett miljövänligt projekt har det blivit:P

Permalänk
Medlem

Om du sleevar och kortar ner kablarna och gör ett nytt galleri så tror jag att du kan komma upp i 4.8p stiligt bygge men det enda som behövs för att det ska bli perfekt är ju bara att fixa till kabelröran!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Gillar namnet

Visa signatur

HP 23xi x2 | Intel i5 2500K@4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS GTX770 DirectCU II
ADATA SP900 256GB SSD | Corsair Force 3 128GB SSD | Samsung 840-Series 120GB SSD
Corsair DDR3 1333MHz 3x4GB RAM | Fractal Design Define R3 | Fractal Design R3 Newton 600W

Permalänk
Medlem

Fasen så läckert, solkar 5a!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och väl konstruerat, inspirerande!!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

snyggt en burk i min smak

Visa signatur

-=swizzyhotcat=-
I7 3770k
asus gtx780
Har dyselexi
http://www.hjarnfonden.se/diagnoser/dyslexi__30?gclid=CMDsyO6...

Permalänk
Medlem

Väldigt vackert, lånar nog konstruktionen till något eget bygge någon gång om det är okej.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Imponerande! Blir lite sugen på att försöka nått liknande när jag köper nytt.

Bra jobbat!

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Nu blev man sugen på att göra sig av med sina grejer och skaffa någon härlig dator med Kaverii i denna stilen! =D
Sjukt bra jobbat.

Hur har du fäst det tunna tyget under hålplåten?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av JKey:

Tack! Tanken från början var att jag skulle kapa ut en aluminium del som liknar en rund valvdörr och sätta den runt fläkthålet på framsidan. Men jag gillade den rena "retro-looken" så jag hoppade över den delen. Fallout-världen är ju ändå väldigt framtids retro;)
Kanske låter flummigt, men jag behöll namnet i alla fall!:)

Skulle du lägga träfilm på de svarta och kopparplätera gallret, då hade den blivit riktigt stiligt retro

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Imponerande och snyggt

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Frida 🥐

Häftigt! inspiration

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt snyggt gjort!!

Visa signatur

SLI Nvidia GeForce GTX TITAN

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Gillar att du har tänkt till och lagt moderkortsplåten på spår för enkel hantering utan att behöva kladda med hålplåten!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Fy fasen va stilrent och snyggt!
Bra val utav komponenter med imo, bortsett från 160gb'arn SATA... känns lite onödig, högljudd och slö?

Annars allt i topp, 5/5

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Fy fasen va stilrent och snyggt!
Bra val utav komponenter med imo, bortsett från 160gb'arn SATA... känns lite onödig, högljudd och slö?

Annars allt i topp, 5/5

Ren lagringsdisk, hastighet spelar ingen roll då och hörs inte mycket då den inte jobbar konstant

Permalänk
Medlem

Riktigt bra!

Vad är det för tyg du använder?

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk

Snyggt och smidigt!

Visa signatur

bitcloud | Som en webbyrå, fast bättre

Permalänk
Medlem

Fint bygge! Gillar små chassin, mer och mer sådant på senare tid.

Skrivet av SummitSub:

Om du sleevar och kortar ner kablarna och gör ett nytt galleri så tror jag att du kan komma upp i 4.8p stiligt bygge men det enda som behövs för att det ska bli perfekt är ju bara att fixa till kabelröran!

Korta ner kablarna hade varit bra för att minska mängden kabel men sleeve är mest onödigt då det kommer ta mer plats och därmed ge sämre luftflöde samt att det inte syns in så bra genom nätet (enligt bilderna) så det är ingen som ser det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

mind = blown
Så grymt! gillar verkligen hur du fått allt så kompakt i slutändan.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Får väll ta tag i det!:) Man blir ju lite mer motiverad nu efter all positiv feedback man fått från er sweclockare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu blev man sugen på att göra sig av med sina grejer och skaffa någon härlig dator med Kaverii i denna stilen! =D
Sjukt bra jobbat.

Hur har du fäst det tunna tyget under hålplåten?

Den processen var nog en av de jobbigaste under hela bygget.
Penslade på ett tunt lager limm på insidan av hålplåten. Sedan lade jag försiktigt på tyget. Det blev fel ett antal gånger, och då var det bara att börja om på ruta ett...

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JKey:

Den processen var nog en av de jobbigaste under hela bygget.
Penslade på ett tunt lager limm på insidan av hålplåten. Sedan lade jag försiktigt på tyget. Det blev fel ett antal gånger, och då var det bara att börja om på ruta ett...

Jäkla bra jobbat. Jag är lite ute efter ett liknande tyg.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Ooooh! fyfaaeen! 5/5!!! sälja designen till något chassi företag och du kommer garanterat bli rik!

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Helvete vad fint! 5/5

Permalänk

Snyggt som bara tusan !!!

Permalänk
Medlem

Vault 101 är HELT fel namn. Toaster eller Radiator hade nog passar bättre
Riktigt kul koncept som jag blir väldigt sugen på att kopiera Så stilren och elegant på samma gång. Fullträff!
Saknar bättre bild på I/O och expansionsport(ar).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Så skall svensk design se ut.:)
Dina föräldrar lär vara rejält stolta nu.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cray-1:

Riktigt bra!

Vad är det för tyg du använder?

Skrivet av DavidtheDoom:

Jäkla bra jobbat. Jag är lite ute efter ett liknande tyg.

Jag kommer tyvärr inte ihåg vad tyget hette. Men det är något silkes liknande material. Blankt och halt. Jag åkte till en textilbutik, sedan gick jag runt och blåste genom massor av tyger. Pröva det om ni vågar, folk kommer att titta konstigt på en!;)

Har mycket tyg över ifall någon har svängarna förbi!