Någon 'svensk' PS4 som fått problem ännu?

Permalänk
Medlem

Köpte PS4 till mina killar i julklapp. När julklappen till stor glädje öppnats visade det sig att det stänger av sig efter cirka 5 minuter på grund av överhettning..... Red line death heter visst felet då det blir röd linje på ovansidan. Det beror på att den inbyggda kylfläkten inte går... Ett vanligt fel tydligen ! Hur svårt kan dety vara att via USB testköra maskinerna efter slutmontering ? Sedan hänvisar bara SONYs support (som finns i Danmark och svarar på engelska) till inköpsstället som får nya någon gång i mars.... Nej aldrig mera några SONY produkter för min del !!

Permalänk

Min första ps4 som jag köpte på gamestop stängde av sig efter 5-60min, starta man den igen kom man in i felsäkert läge och det gick inte att komma ur om man inte bröt matningen eller slet ut hårddisken när maskinen var igång.

Ringe gamestop som I sin tur ringde nordisk film som sa i sin tur att det var ett vanligt fel och berodde antagligen på dålig psu.
Fick erbjudande om att vänta 1 vecka på ett nytt som dom skulle få från Irland eller köra 10mil till en annan gamestop butik och byta in det där, valde ju självklart att åka till nästa butik och den utgåvan fungerade prima.

Allt detta hände på tisdag-torsdag efter släppet av ps4.

Permalänk
Medlem

Hämtade min PS4 KillZone bundle idag. Noterade att plastsigillet på kartongen var brutet men reflekterade inte så mycket över det då. Visade sig dock att PS4:an vägrade att starta och visar inga livstecken över huvud taget. Strömaggregatet eller kontakten med på/av knappen är uppenbarligen defekt eftersom ingenting alls händer. Returnerad till Spelbutiken.se med vändande post. Någon annan som haft samma problem?

Permalänk

Har problem med att inte kunna koppla ihop ds4 till konsollen när man startar upp den.
Kommer den skärmen där det står att man ska koppla ds4 till ps4 via usb å sedan trycka på PS knappen.
Men inget händer när jag trycker på PS knappen, kontrollen blinkar bara blått.
Har försökt att blåsa om konsollen via usb men samma fel...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Låter som ett "nytt" fel. Alla fel vi hört och läst om beror antingen på överhettning på grund av att den inbyggda kylfläkten inte startar "read line death" eller att PS4an får en blä rand och stänger av sig "blue line death" Du kan läsa massor på nätet om detta. Otroligt dåligt av SONY att släppa ut sån skit och dessutom lagom till julen ! Tänk den biltillverkare som gjorde likadant (bilarna slutar helt plötsligt att fungera när de är helt nya....) Hur svårt kan det vara att köra ett testprogram efter slutmonteringen ?

Permalänk
Medlem

Nervös.. komplett skickade ut min konsoll nu ikväll och får den nån gång i veckan hoppas jag.. Men är nervös ifall det är fel på den eller om andra batchen är av högre kvalitet. Hoppas hoppas..

Visa signatur
Permalänk

Jag bytte ut hårddisken direkt och ersatte den med en SSD-disk, allt fungerar perfekt. Jag måste ha haft tur, har aldrig haft problem med PSN-uppkoppling, eller att komma in i Playstation Store. Just nu har jag 3 st spel, KillZone, FIFA 14 och BF4, sen har jag lagt till Premium och Playstaion + för ett år.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Min vägrar hitta mitt wifi som funkar på alla andra enheter (2 plattor 2 telefoner 1 tv 2 datorer 1 skrivare), däremot hittar den alla andra nät i huset. Inte extremt sugen på att sitta med en 20 meter lång kabel så får bli homeplug eller försöka med en annan router. Inga av mina redeemkoder som jag fick till fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Min vägrar hitta mitt wifi som funkar på alla andra enheter (2 plattor 2 telefoner 1 tv 2 datorer 1 skrivare), däremot hittar den alla andra nät i huset. Inte extremt sugen på att sitta med en 20 meter lång kabel så får bli homeplug eller försöka med en annan router. Inga av mina redeemkoder som jag fick till fungerade.

Så vad händer om du stänger av en enhet från nätverket tillfälligt? Hittar den nätverket då?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Så vad händer om du stänger av en enhet från nätverket tillfälligt? Hittar den nätverket då?

Har testat det men det gör ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Har testat det men det gör ingen skillnad.

Vad har du för router?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Vad har du för router?

Netgear n600

Permalänk

Testade med en asusrouter och då fungerade det: Superkonstigt me tanke på att min ps3 funkade på den gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeAl:

Köpte PS4 till mina killar i julklapp. När julklappen till stor glädje öppnats visade det sig att det stänger av sig efter cirka 5 minuter på grund av överhettning..... Red line death heter visst felet då det blir röd linje på ovansidan. Det beror på att den inbyggda kylfläkten inte går... Ett vanligt fel tydligen ! Hur svårt kan dety vara att via USB testköra maskinerna efter slutmontering ? Sedan hänvisar bara SONYs support (som finns i Danmark och svarar på engelska) till inköpsstället som får nya någon gång i mars.... Nej aldrig mera några SONY produkter för min del !!

Givetvis borde dom testköra alla 6miljoner konsoler i minst 12timmar var innan dom levereras. Hur svårt kan det vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer av er som har problem med er Dualshock 4? Får gummi på tummen när jag använder den vänstra analoga spaken. Tittade närmare och såg att gummit var helt sönder slitet. Vet att det är många som har problem med det. Men hur gäller garantin? Får jag en ny? Köpte Ps4:at på Elgiganten på releasedagen.
Har även en liten spricka längst ner till vänster i kontrollen. Det är sen jag tappade dosan i golvet från 1m höjd. Kan det ställa till problem med garantin? För det kan ju inte påverka hur gummit slits genom att jag tappar dosan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erokill:

Någon mer av er som har problem med er Dualshock 4? Får gummi på tummen när jag använder den vänstra analoga spaken. Tittade närmare och såg att gummit var helt sönder slitet. Vet att det är många som har problem med det. Men hur gäller garantin? Får jag en ny? Köpte Ps4:at på Elgiganten på releasedagen.
Har även en liten spricka längst ner till vänster i kontrollen. Det är sen jag tappade dosan i golvet från 1m höjd. Kan det ställa till problem med garantin? För det kan ju inte påverka hur gummit slits genom att jag tappar dosan.

problemet kan uppstå att du måste bevisa att problemet befann sig sedan innan.

Permalänk
Medlem

okej, ska ringa och kolla med elgiganten imorgon

Permalänk
Skrivet av erokill:

Någon mer av er som har problem med er Dualshock 4? Får gummi på tummen när jag använder den vänstra analoga spaken. Tittade närmare och såg att gummit var helt sönder slitet. Vet att det är många som har problem med det. Men hur gäller garantin? Får jag en ny? Köpte Ps4:at på Elgiganten på releasedagen.
Har även en liten spricka längst ner till vänster i kontrollen. Det är sen jag tappade dosan i golvet från 1m höjd. Kan det ställa till problem med garantin? För det kan ju inte påverka hur gummit slits genom att jag tappar dosan.

Sprickan vet man ju inte va dom kommer säga om med tanke på att den är tappad men med gummit på analoga spaken är tydligen väldigt vanligt fel så har du tur så får du en ny annars kan sprickan ställa till det.

Permalänk
Medlem

Tror inte sprickan ställer till det men det är ju bara att prova.

Permalänk
Medlem

Det enda problemet som jag har är att jag inte får ljud några enstaka fall när jag startar konsolen, oftast om den har stått i stand by för länge. En snabb omstart och sen fungerar det klockrent. Mina DS4or har jag heller inte haft problem med. Nu är jag en ganska lugn spelare som inte brukar rycka i spakarna sådär jättehårt men jag har iallafall sluppit problemet med att gummit losnar.

Oj, den sista meningen lät lite äcklig, men ni ska ta det för vad ämnet gäller.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Så! Lämnade in min Dosa idag på elgiganten. Dom sa inget om sprickan men dom var tvugna att skicka dosan till verkstan, och direkt verkstan fått dosan så skulle dom skicka ut en helt ny dosa till mig. Men det skulle ta ungefär en vecka. Så jag fick köpa en ny dosa

Permalänk

hjälp

Hej min strömsladd åkte ut av misstag och nu när jag försöker starta upp det igen kommer denna text upp : Det går inte att starta PS4-systemet.
Det går inte att komma åt lagringsminnet.
Stäng av PS4-systemet på strömknappen i 1 sekund till systemet piper.
Någon som har haft samma problem ?
Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sohrner14:

Hej min strömsladd åkte ut av misstag och nu när jag försöker starta upp det igen kommer denna text upp : Det går inte att starta PS4-systemet.
Det går inte att komma åt lagringsminnet.
Stäng av PS4-systemet på strömknappen i 1 sekund till systemet piper.
Någon som har haft samma problem ?
Vad ska jag göra?

Var PS4:an igång när detta hände?
Tästa med att starta den i felsäkert läge ,, om du kommer in så kör en Rebuild Database och se om det hjälper.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Min vägrar hitta mitt wifi som funkar på alla andra enheter (2 plattor 2 telefoner 1 tv 2 datorer 1 skrivare), däremot hittar den alla andra nät i huset. Inte extremt sugen på att sitta med en 20 meter lång kabel så får bli homeplug eller försöka med en annan router. Inga av mina redeemkoder som jag fick till fungerade.

Vilken kanal kör(de) din router på? Den du har nu sm funkar vilken kanal kör den på?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"