Någon 'svensk' PS4 som fått problem ännu?

Permalänk
Medlem

Någon 'svensk' PS4 som fått problem ännu?

Det är ju en sjukt liten del som fått problem av de 1mille amerikanska PS4orna. Någon här som fått sin och fått någon av problemen som är "kända"?

Permalänk
Medlem

en miljon felaktiga ps4:or i usa?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

en miljon felaktiga ps4:or i usa?

Läs inlägget igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

en miljon felaktiga ps4:or i usa?

läs igen

Permalänk
Medlem

Förutom att PSN är totalt NERE och tja går inte köpa spel o.s.v. så nej har inte haft några problem, även bytt HD till en SSHD.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Förutom att PSN är totalt NERE och tja går inte köpa spel o.s.v. så nej har inte haft några problem, även bytt HD till en SSHD.

ah därför ja inte kunde hämta hem månadens spel från ps-plus!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Läs inlägget igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av m4gnify:

läs igen

Ah, tänkte wtf? Googlade men hittade inget.. haha, kanske dags att käka

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Min ville inte starta ordentligt, bara pep 3 ggr hela tiden, bytte HDMI kabel, nu funkar det.. Skräpkabel.

Permalänk

Kan noteras att de flesta europeiska konsolerna kommer med andra hdd'er (min hade en Seagate Momentus ) Har inte hört något eller sett något, inte ens på reddit ännu, om EU releasen. Mitt funkar prima, förutom då att PSN e nere

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Kan noteras att de flesta europeiska konsolerna kommer med andra hdd'er (min hade en Seagate Momentus ) Har inte hört något eller sett något, inte ens på reddit ännu, om EU releasen. Mitt funkar prima, förutom då att PSN e nere

Var en samsung i min, exakt de som de snackades om i usa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har ni någon aning om någon butik som kan tyckas ha över någon konsoll eller hade ni alla bokat ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

min verkar fungera bra, uppdaterat till 1.51 med.

precis som andra skriver så är psn nere, (Sony Entertainment Network underhålls förnärvarande (NP-35000-8)).

Gillar och ha min mina spelsamlingar digitalt så köpte inget i butiken. Enda jag kan titta på just nu är playroom.

ohwell verkar som mina 2 kontroller behöver laddas i vilket fall.
Hoppas den kommer upp under kvällen.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Har ni någon aning om någon butik som kan tyckas ha över någon konsoll eller hade ni alla bokat ?

Skulle vara brilliant med en affär som hade nåt ex över Svårt att tro att de existerar ^^ Det går ju inte att ringa o kolla heller..... Varena affärjävel har ju skrivit "Vi har ingen möjlighet att kolla lagerstatus" ._.

Permalänk
Medlem

Min konsol fungerar inte via receivern men fungerar om jag kopplar direkt till TV:n. PS3:an fungerar utan problem med samma anslutning till receivern.

I övrigt har jag inte haft några problem. Trodde först att jag hade fått en död PS4 när jag körde igång den första gången via receivern och det inte blev någon bild.

Verkar vara fler som har detta problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Förutom att PSN är totalt NERE och tja går inte köpa spel o.s.v. så nej har inte haft några problem, även bytt HD till en SSHD.

Som förväntat med andra ord. Det är många som vill komma åt PSN på samma gång och då riskerar nätet att gå ner.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ser ut att fungera nu för mig. skam den som ger sig.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Skall ta en titt på vad för hårddisk det sitter i min ikväll, skall ändå byta ut den mot en SSD. Har dock fungerat felfritt och haft förvånansvärt lite problem med PSN gämfört med många andra, samt att uppladdning av gameplay har fungerat klockrent med.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kan inte connecta till PSN men annars verkar den fungera bra.

Permalänk

Nu kommer jag in på psn iaf. Men när jag ska skriva in redeem code till psn plus så kommer jag bara till "startsidan" någon som har samma besvär?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades just efter väldigt många försök ladda ner uppdateringen, tog en titt på deras supportsidor och där finns en "alert" som säger att det är mycket problem med att redeema koder och sånt just nu men dom jobbar på saken

Edit: Nu fungerar allt som det ska och jag håller på att ladda ner Resogun Jag redeema dock ingen kod utan signa upp för 14-dagars testperiod.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som förväntat med andra ord. Det är många som vill komma åt PSN på samma gång och då riskerar nätet att gå ner.

Tycker inte det borde vara så svårt att få 1-2miljoner Ps4:or att ansluta när det finns runt 70miljoner Ps3 som inte har något problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Tycker inte det borde vara så svårt att få 1-2miljoner Ps4:or att ansluta när det finns runt 70miljoner Ps3 som inte har något problem...

Det är ju knappast 70miljoner Ps3 igång samtidigt och nöter inne i PSN med 50Gb nerladdningar, streaming m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det är ju knappast 70miljoner Ps3 igång samtidigt och nöter inne i PSN med 50Gb nerladdningar, streaming m.m.

Kanske inte men samma kan ju sägas om Ps4, tror de flesta bara vill logga in till PSN och tanka patchen som är långt mindre än 50Gb. Sen spela sina spel de installerat från skiva. Spelen är ju inte billigare på PSN så tror inte många hoppar på det än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangorajaa:

Nu kommer jag in på psn iaf. Men när jag ska skriva in redeem code till psn plus så kommer jag bara till "startsidan" någon som har samma besvär?

Ja, läs här http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Samt info här: http://blog.eu.playstation.com/2013/11/30/playstation-network...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Min har funkat hela tiden utan problem, dock bytte jag disk innan jag startade den för första gången, det blev en 1TB sshd samsung och det satt en samsung i min med ifrån början. Jag är helnöjd, och för tillfället fastnat för shootem'up liret man fick... skönt och påminner mig om min gamla spelkonsoll NeoGeo och spelet Last Resort som jag älskade då.

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande problem med att logga in på psn. Håller på att uppdatera mitt konto, just när man är klar och ska ansluta så kommer det upp ett meddelande om att man inte kan kommunicera med servern. Någon som vet något mer om det här? Bör jag bli orolig?

Permalänk

Har en Japan tillverkad ps4 som inte startar. Pulserar bara blått. Har testat 3 hdmi kablar, bytt strömsladd samt kopplat in den på annan tv. Men händer inget,så jävla irriterad på skiten!

Permalänk
Medlem

Verkar som konsolen har riktiga problem i första försöket av release. Tur att jag bokade min i november och fick betalar 3989kr istället nuvarande priset som de höjde.

Permalänk
Medlem

PS4 ingen support från Sony i Europa

Köpte min PS4 för 2 dagar sen, spelade i 3h och så dog konsolen helt. Pratade med Sony Skandinavien och de hänvisar till inköps ställe, där de i sin tur hänvisar till 31/3.
Alltså det ända han konstaterade var att det är fel på konsolen och ingetting annat...

PS4 kunder i USA, Canada Storbritanien får sin konsolen nästa dag om man har detta felet.