MSI visar R9 290X Lightning på CES 2014

Permalänk
Medlem

Såg ju precis ut som vanliga 780 Lightning jag funderar på att skaffa, förutom då att kylflänsen är lite tjockare? Men de behövs ju när AMD kort är varmare overall?

För övrigt sa ni ännu ett fel i Videon Förutom att de 780 och inte Ti så styrs "mitten" fläkten av temps och de stora kan du skapa en fläktkurva till, inte tvärtom

Permalänk

vanligtvis blir ju saker mindre och mindre, men grafikkkort verkar bara bli större och större...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OptiMizer:

vanligtvis blir ju saker mindre och mindre, men grafikkkort verkar bara bli större och större...

Lite annorlunda utveckling. Tyvärr för min del så är jag inte speciellt upphetsad av grafikkortens prestanda just nu.

Att dom klarar höga upplösningar och snabb FPS med den effektförbrukningen som dom har är väl vad man kan vänta sig.

Hade man fått ner effektförbrukningen med 30% från förra generationens kort med bibehållen prestanda. Då hade jag varit lite mer taggad att köpa ett sådant kort.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Such power
Many fans
Wow

OptiMizer: Ja det hade inte vart fel att se dagens prestanda i samma slimmade utförande som de gamla 7800 korten

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Hagge:

Såg ju precis ut som vanliga 780 Lightning jag funderar på att skaffa, förutom då att kylflänsen är lite tjockare? Men de behövs ju när AMD kort är varmare overall?

För övrigt sa ni ännu ett fel i Videon Förutom att de 780 och inte Ti så styrs "mitten" fläkten av temps och de stora kan du skapa en fläktkurva till, inte tvärtom

Jag har ingen aning då jag inte testat något Lightning-kort med den kylaren, men det är i alla fall vad MSI-representanten sade till oss på plats. Är det fel skyller jag ifrån mig, eller i alla fall på språkförbistring.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag har ingen aning då jag inte testat något Lightning-kort med den kylaren, men det är i alla fall vad MSI-representanten sade till oss på plats. Är det fel skyller jag ifrån mig, eller i alla fall på språkförbistring.

Hahaha då gör jag också det Jag vet att jag såg de här i några Reviews i Youtube för inte så länge sen men även jag kan ha fel

Permalänk

Nu blev det lite svårt... Gtx 780 Lightning eller R9 290X Lightning? Gillar dock nvidias shadow play och deras kort drar mindre ström.

Permalänk
Skrivet av Jimmye1000:

Nu blev det lite svårt... Gtx 780 Lightning eller R9 290X Lightning? Gillar dock nvidias shadow play och deras kort drar mindre ström.

Pfft strömförbrukning?

Skulle nog kört på 290x

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmye1000:

Nu blev det lite svårt... Gtx 780 Lightning eller R9 290X Lightning? Gillar dock nvidias shadow play och deras kort drar mindre ström.

Skrivet av Bordsvatten:

Pfft strömförbrukning?

Skulle nog kört på 290x

Jag hade kört på 780 för att jag redan har Nvidia 3D glasögon och skärm. Samt för deras shadowplay som du sa.
Men priset är lite saftigt.. när de gäller Lightning då 290x kommer kosta runt 5.3? Och 780lightning kostar nu 4.8..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

8+8+6 Mother of God
Törstigt kort ^^

Orkade inte läsa texten, men enligt deras TV-inslag var väl sista 6-pinnars "optional" för extra överklockning?

Permalänk
Medlem

"...så får vi se om någon märker något"
Haha, klockrent!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns väl ingen anledning att släppa ett sådant kort. Antar att du inte riktigt har koll på Vad grafikminnet används till.

Kort och gott. Det finns egentligen inget kort som har nytta av mycket mer än 12GB VRam, det skulle då vara en 4Way Multi GPU lösning med 290X eller framförallt 780ti. Något som jag dessutom inte tror officiellt stöds av Nvidia.

Självklart pratar vi om en 4K skärm för att det ska vara relevant.

Jo det finns anledning, du låter ungefär som folk som säger att man inte behöver mer än 8GB RAM, vilket absolut inte räcker om man vill göra en virtuell hårddisk för korta laddningstider och snabb rendering; en virtuell hårddisk på grafikkortet är också något man teoretiskt hade kunnat använda som hårddisk, eller RAM också, så hade man sluppit vanligt RAM på/i datorn.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Denna mot CU2? Vad rekas? Jag har noll koll nu för tiden. Vill ha så tyst 290x kort som möjligt, både i idle och load. Ingen större tanke på att klocka det.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.