Muskampen 2025: Segraren korad!

Geforce GTX Titan Black Edition på ingång

Permalänk
Avstängd

Känns som sista chansen att mjölka kossan, snyggt var det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill

Mars 4

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Lär troligen vara 2st 780 Kretsar dock.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Hellre GTX Chuck Norris än Steven Seagal.

Permalänk
Medlem

Snacka om ovärt om man ska köra ett kort bara. Kortet är ju för segt för dom högre upplösningarna så då får man ju inte nytta av minnet.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Jag tror vi står inför ett paradigmskifte. 4k är på ingång och är man van vid två eller fler skärmar så kommer det att ändra kraven på grafikkorten - även i de billigare segmenten. Min misstanke är att det här är peaken under HD-skärmarnas tid. Och nästa teknik kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej det är ju dumt att köpa nytt precis innan nästa generation. Fast som jag skrev tidigare så skulle jag gissa på att den här lanseringen innebär att en ny generation toppkort med Maxwell dröjer ett tag. Vi har ju inte hört alltför mycket om generation 20 nm från något av lagen.

Nej känslan att köpa nya, lite för dyra, leksaker är alltid trevlig. Det är ju till stor del det här segmentet lever på.

Jo, det sistnämnda där är antagligen väldigt sant. Men som du också skriver, dyra leksaker är alltid trevligt. Jag behöver ju faktiskt inte ett Titan, eller Titan black edition då man för det mesta bara sitter och skriver på datorn. Mitt GTX480 gick precis sönder och jag sitter på ett HD4000, men eftersom att man studerar och lite då och då lirar WoW så har jag knappt märkt att jag inte har mitt 480, förutom att jag inte kan ha två skärmar samtidigt.

Förövrigt så sitter jag och funderar på hur mycket bättre detta grafikkortet faktiskt kan vara än GTX 780Ti, eftersom att båda kretsarna är ganska lika varandra så måste detta ha ganska mycket högre klockfrekvenser men det ska bli riktigt spännande att se!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jo, det sistnämnda där är antagligen väldigt sant. Men som du också skriver, dyra leksaker är alltid trevligt. Jag behöver ju faktiskt inte ett Titan, eller Titan black edition då man för det mesta bara sitter och skriver på datorn. Mitt GTX480 gick precis sönder och jag sitter på ett HD4000, men eftersom att man studerar och lite då och då lirar WoW så har jag knappt märkt att jag inte har mitt 480, förutom att jag inte kan ha två skärmar samtidigt.

Förövrigt så sitter jag och funderar på hur mycket bättre detta grafikkortet faktiskt kan vara än GTX 780Ti, eftersom att båda kretsarna är ganska lika varandra så måste detta ha ganska mycket högre klockfrekvenser men det ska bli riktigt spännande att se!

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara någon större uppgradering från 780 Ti utöver mer minne vilket gör det mer lämpat för konfigurationer med SLI och många stora skärmar, se Tvelanders leksaker som exempel. Sen har de säkert kvar FP64-prestandan också så det ska fortsätta vara instegskort för beräkningar. Fast ett Titan Black Edition ger ju helt klart ett par cm längre e-penis än ett 780 Ti.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Är det tredje gången de släpper "fullfjädrade kepler"?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

*nerdgasm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara någon större uppgradering från 780 Ti utöver mer minne vilket gör det mer lämpat för konfigurationer med SLI och många stora skärmar, se Tvelanders leksaker som exempel. Sen har de säkert kvar FP64-prestandan också så det ska fortsätta vara instegskort för beräkningar. Fast ett Titan Black Edition ger ju helt klart ett par cm längre e-penis än ett 780 Ti.

Sen måste jag säga att det låter sjukt mycket ballare att säga, jo jag har ett GTX Titan black edition än, jo jag har ett GTX 780Ti när du ska stå där och skryta om vad du har för delar. Just nu spekuleras det ju om ett 790Ti också, http://www.guru3d.com/news_story/rumor_geforce_gtx_titan_blac... och det hade ju helt klart vart intressant det med, med tanke på hur prisbilden ser ut just nu. Känns ju inte som att Nvidia ligger på latsidan just nu, trots att man kanske inte kan sikta 20nm inom allt för snar framtid.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Jag gillar GTX T-Rex bättre. Rimmar o grejer.

Nvidia GT-Rex?

Permalänk
Hedersmedlem

Rensade en kommentar som tangerade §9

Snip.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Snacka om ovärt om man ska köra ett kort bara. Kortet är ju för segt för dom högre upplösningarna så då får man ju inte nytta av minnet.

Säg något singel kort som klarar av höga upplösningar?

Vet du hur grafik minnet skalar i SLI/Crossfire? Då borde du väl förstå att man behöver 6GB på ett kort.
Enda skillnaden på detta kort från en 780Ti är att det har 6GB Vram. Eventuellt bättre beräknings möjligheter då föregående Titan hade det.

Förstår inte riktigt din poäng att det skulle vara "ovärt" med 6Gb vram?
Antagligen så förväntas man ju köra Titan black edition i SLI precis som alla andra kort som riktas mot högupplösning.

Det här kortet i SLI kommer att vara det bästa man kan köpa för pengar om man vill ha hög FPS på 3 skärmar eller 4k.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem

Oh, ännu ett överprisat gk110.
Känns inte alls old vid det här laget... Men dom kommer ju undan med det då är är några % snabbare än tidigare kort och några 10-tal% dyrare.
Det är som att jag köper en Volvo, sätter i ett chip, säljer den för 150% av nypris och släpper det som en ny modell., ne, det är fortfarande samma sak, bara lite trimmat, det blir dock absurdare om man ser det som något annat än datahårdvara.'

Skrivet av Tobbbe__:

Säg något singel kort som klarar av höga upplösningar?

Vet du hur grafik minnet skalar i SLI/Crossfire? Då borde du väl förstå att man behöver 6GB på ett kort.
Enda skillnaden på detta kort från en 780Ti är att det har 6GB Vram. Eventuellt bättre beräknings möjligheter då föregående Titan hade det.

Förstår inte riktigt din poäng att det skulle vara "ovärt" med 6Gb vram?
Antagligen så förväntas man ju köra Titan black edition i SLI precis som alla andra kort som riktas mot högupplösning.

Det här kortet i SLI kommer att vara det bästa man kan köpa för pengar om man vill ha hög FPS på 3 skärmar eller 4k.

Det han förmodligen menar är att GPUn inte orkar mer långt innan minnet tar slut. Så man får sänka pga GPUn och inte Minnet, men det är ju alltid nått som måste flaska. Och jag kan ju inte se ett kort för 9 lax som nått man förväntas köra i SLI, Sry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Oh, ännu ett överprisat gk110.
Känns inte alls old vid det här laget... Men dom kommer ju undan med det då är är några % snabbare än tidigare kort och några 10-tal% dyrare.
Det är som att jag köper en Volvo, sätter i ett chip, säljer den för 150% av nypris och släpper det som en ny modell., ne, det är fortfarande samma sak, bara lite trimmat, det blir dock absurdare om man ser det som något annat än datahårdvara.

Folk har pengar och spenderar dom gladeligen varenda gång dom lanserar ett nytt LITE bättre kort! Så varför sluta liksom ^^

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Folk har pengar och spenderar dom gladeligen varenda gång dom lanserar ett nytt LITE bättre kort! Så varför sluta liksom ^^

Man kan ju ändå tycka att prestandan ska ha nån relevans med kronan o att dom inte sätter fantasipriser bara för att dom vet att entusiaster har råd.
Hur många 290x får man för summan av detta kort, och hur mycket sämre prestanda får man efter man lagt ut 9 lax på ett Titan Black istället för Två 290x?

Det må vara världens snabbaste singel GPU, men det betyder inte att Nvivia måste mjölka kossan tills hon är torr. Bara störande o se att dom gör de gång på gång o folk bara gapar o sväljer skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Tackar, här kommer flera förslag på framtida namn för att snärja det penningstinna segmentet:

GTX Alpha

GTX Tyrannosaurus

GTX Brofist

GTX Steven Seagal

Nvidia behöver bara fortsätta på samma spår

GTX Chuck Norris .........

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk
Medlem

Påminner mig om mitt gammla Radeon 5970 BE!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det handlar nog inte mer än 30-60Mhz på baseclock, eventuellt lite högre boost också. Ingenting som lite överklockning kan lösa. Att addera 50Mhz på kärnan resulterar inte direkt i någon jätte vinst i prestanda, det handlar om 1-3%

Man ska inte jämföra äpplen och päron. Samma sak med 780Ti och Titan "Black Edition"
2 nästan likadana produkter ämnade för 2 helt olika ändamål! Singel precision GPGPU, 4k multiskärm lösningar vs 1 skärm 144hz.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Man kan ju ändå tycka att prestandan ska ha nån relevans med kronan o att dom inte sätter fantasipriser bara för att dom vet att entusiaster har råd.
Hur många 290x får man för summan av detta kort, och hur mycket sämre prestanda får man efter man lagt ut 9 lax på ett Titan Black istället för Två 290x?

Det må vara världens snabbaste singel GPU, men det betyder inte att Nvivia måste mjölka kossan tills hon är torr. Bara störande o se att dom gör de gång på gång o folk bara gapar o sväljer skiten.

Skulle tro att majoriteten av dom som köps är av rika Amerikaner då klyftan där är något större än här.
Men visst finns det även svenskar som köper!

Tror däremot detta kort inte kommer ha samma effekt som Titan hade.
För när Titan släpptes var det fan så mycket bättre än allt annat på marknaden.
Läget är inte likadant nu. Precis som du säger finns 290,290x,Gamla Titan, och även dom andra 780 korten.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem

790 Ska tydligen få 10 GB GDDR5 (5 GB x2) och kosta lika mycket som NVIDIA GeForce GTX Titan Black Edition.
Enligt http://www.guru3d.com/

Skulle det va så skulle 790 vara ett rätt prisvärt kort med mycket V-Ram

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem

Snart finns det inga grafikkort som klarar sig med 1st ström kontakt. Ska man ha ett separat grafikkort så kommer det att bli varmt och låta. Förnärvarande så kör Nvidia och AMD "gamla" topp kort som byter namn och blir budget kort som kräver mycket ström. Nu har Nvidia 3st grafikkort som ligger långt över en rimlig nivå på ström förbrukningen. Ska dessa kort om 2 år bli 960ti ????? budget som kräver nät agg på min 850W

Att bli imponerad av ett oc Titan då krävs det inte mycket för att göra fanboy av Nvidia glada i dessa dystra tider. När nu Mantle står och knacka på dörren med minst 45% högre prestandard utan att byta grafikkort så kan det inte vara kul att sitta med ett Nvidia kort i sin pc.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Tackar, här kommer flera förslag på framtida namn för att snärja det penningstinna segmentet:

GTX Alpha

GTX Tyrannosaurus

GTX Brofist

GTX Steven Seagal

GTX Chuck Norris, blir nog inte värre än så

Visa signatur

-AMD Ryzen 9 5950X - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - Kingston Nvme 1Tb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630 - LG Ultragear 27gp850p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisbel:

GTX Chuck Norris Ti Boost Classified OC

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

För lite RAM, var är RAID och... värme?

okej kör väl 16gb RAM
RAID behövs inte kanske slänger in en hdd till spel och lagring
tempratur mesigt borde det gå bra...
ska inte övercklocka över 5ghz gränsen kanske till 4-4.5 ghz+h100i är en skit bra kylare

Visa signatur

Arbets Riggen----------------------------------------LAN Riggen
Chassi corsair 650d-----------------------------------Chassi corsair 250d
Moderkort Asrock Extreme4------------------------Moderkort ASUS VI IMPACT
CPU 3570K 4.6 ghz------------------------------------CPU i7-4770K 4.5 ghz
GPU Msi Gtx 660Ti Power Edition SLI---------------GPU GTX Titan Black

Permalänk
Medlem

FFS, nu när jag köpte 780TI Gissar att priset också sjunker.

Permalänk
Medlem

GTX Chuck Norris Edition... Warning; needs FPS-limiter in BF4 due too extremely high fps that can cause brain damage and system meltdown which may result in a fusion process creating a small sun in your computer that collapses and causes a black hole swallowing all living things and the planet Earth it self.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Rajtan Titan, hehe

Men det är ju Maxwell vi egentligen vill ha, med 20 nm...

Skrivet av Sisyfos:

Hahaha, du borde definitivt jobba som ledare för Nvidias marknadsföring

Skrivet av JagdKatzen:

GTX Alpha

GTX Tyrannosaurus

GTX Brofist

GTX Steven Seagal

Skrivet av Kärlekstrollet:

GTX Steven Seagal med konstant temperatur, klockfrekvens och fläkthastighet. Detta kommer inte att kunna ändras för att Steven Seagals ansiktsutryck förändras aldrig. För er unga människor som inte förstår referensen.

Skrivet av CynXen:

Med värstigen GTX Roundhouse - Norris Edition i spetsen

Skrivet av Ozzed:

Jag längtar redan till Geforce GTX Titan Black TI Boost X2-FX-Ultra-Extreme Chuck Norris Special Sniper Sabertooth Formula Edition.

Skrivet av Palme_570:

Tror jag satsar på Brofist ^^

Skrivet av AndersF:

GTX Chuck Norris .........

Skrivet av Nisbel:

Skrivet av noobunge:

GTX Chuck Norris Ti Boost Classified OC

Skrivet av Da´Russian Stallion:

GTX Chuck Norris Edition... Warning; needs FPS-limiter in BF4 due too extremely high fps that can cause brain damage and system meltdown which may result in a fusion process creating a small sun in your computer that collapses and causes a black hole swallowing all living things and the planet Earth it self.

Ser inte varför man gör sig rolig över "Black Edition". T.ex AMD använder ju det på sina CPU:er.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ser inte varför man gör sig rolig över "Black Edition". T.ex AMD använder ju det på sina CPU:er.

Ser inte varför du ska vara så tråkig?

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |