Permalänk

Facelift på ett Cubitek Mini Cube!

Goddagens!!!

Kort sagt:
Jag gillar Cubiteks Mini Cube's insida. Jag gillar M1 Ncase's utsida. Jag skapar helt enkelt en Ncase's utsida för en Mini Cube's insida! (Hänger ni med? xD)

Projektloggen kan ni hitta här

Bakgrund

Jag gillar små datorer som inte kompromissar med kraft. I ett av mina tidigare byggen [här] har jag lyckats få till en extremt liten dator med ett gtx660 kort. Med tanke på sin dryga 6 liter volym är den, i mitt eget tycke, extremt sexig! Men jag nöjde mig såklart inte och ville ha mer kraft.

Jag förstod att man i dagens läge inte kan få in hur mycket som helst i en liten burk utan att det ska bli för varmt, jag fick helt enkelt leva med att volymen måste öka med prestandan(grafik&ström). I ett desperat försök ville jag bygga ett chassi med Cubitek mini cube som referens [här]. Den är knappt 20 liter stor men uppfyller alla de kriterier som jag har, förutom designen. Det gick bra tills jag en dag fick flytta. Jag "glömde" min kära plåtbit i köket där jag höll på att frosta av frysen och när jag skulle tillbaka och hämta den hade den redan hunnit rosta. Det projektet fick jag med sorg glömma bort.

Tillbaka till nutid och Cubiteks fina chassi Mini Cube! Kanske det bästa minsta chassi för ITX-format om ni frågar mig (kanske inte ur kylningsperspektiv). Problemet med det chassit var ju designen för mig! (har svårt för runda former) Samtidigt hittade jag ett annat intressant chassi, M1 Ncase skapat av ITX entusiaster, där jag tycker att de har spikat in, kanske alla min kriterier [mer info här]. Men jag missade såklart racet och var försent ute med att kamma hem ett till mig själv. Det finns ju några på ebay men de är ju onödigt dyra....Nej! Jag ska ta mig och fixa ihop ett eget, vilket jag under 2 veckor slutligen lyckades mecka ihop. Otroligt glad och nöjd är jag!

Dold text

Grejer som jag ska ha i datorn:

Chassi: Cubitek Mini Cube [Inhandlat]
PSU: Corsair AX760 [Inhandlat]
CPU: i7 4770K
MoBo: Asus Maximus VI
GPU: Asus GTX780-DC2OC [Inhandlat]
RAM: Corsair Vengeance Pro Red 16GB 1866MHz CL9
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
CPU-kylare: Corsair H80i [Inhandlat]

Dold text

Facelift på ett Cubitek Mini Cube!

Permalänk
Medlem

Folket begär mer bilder!

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tycker att det chassit är awsome redan som det är. Men detta va ju ikket fy skam detta heller.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

om man kollar på chassit du har gjort om och orginal chassit så ser det inte ut som samma chassi. jag tycker inte det va så snyggt går alltid att göra bättre. Man ser dessutom dina missar med att klistra fast folien.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Folket begär mer bilder!

Det finns fler bilder på loggen om du följer länken ovanför i beskrivningen )

Skrivet av Ant3:

Nog för att jag tycker att det chassit är awsome redan som det är. Men detta va ju ikket fy skam detta heller.

Vet du vad? Jag tycker detsamma! haha =D

Skrivet av Tranceguy:

om man kollar på chassit du har gjort om och orginal chassit så ser det inte ut som samma chassi. jag tycker inte det va så snyggt går alltid att göra bättre. Man ser dessutom dina missar med att klistra fast folien.

Smaken är som baken! Jag håller med, allt kan förbättras. Kollar du på min logg kan du se att det är magneter på mina paneler, och det är tyvärr svårt att klistra på filmen utan dina "missar"