Permalänk
Avstängd

Styra Windows med iPad?

Jag har en ipad 4 o skulle vilja styra mitt windows 8.1 med hjälp utav den kan man utföra detta eller det är tekniskt omöjligt??

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*rubrik ändrad*

Tänk på att göra så tydlig rubrik som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av killeralpha:

Jag har en ipad 4 o skulle vilja styra mitt windows 8.1 med hjälp utav den kan man utföra detta eller det är tekniskt omöjligt??

Ladda ned appen remote desktop. Klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killeralpha:

Jag använder TeamViewver. Den är gratis.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag använder TeamViewver. Den är gratis.

Fungerar jätte bra faktiskt.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

TeamViewer fungerar mycket bra.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

TeamViewer kräver ju dock mjukvara igång på windows-datorn.
Dessutom något som öppnar upp att den är tillgänglig från varsomhelst med bara en kod...
Med rdp kan man ju själv välja om det bara ska vara inom egna nätverket eller öppna upp mot omvärlden, samt att man slipper mjukvara som ligger igång i bakgrunden på windows-maskinen.
Bägge funkar bra, bara något att ha i bakhuvudet.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av killeralpha:

Om du bara vill styra datorn med en "pekplatta" på paddan och ett tangentbord så rekommenderar jag http://hipporemote.com/

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Lego Master
Skrivet av orig_rejser:

TeamViewer kräver ju dock mjukvara igång på windows-datorn.

Ja, bakgrundsprogram krävs. Men det drar inte mycket, och startar med fördel samtidigt som Windows så det bara är att ansluta.

Skrivet av orig_rejser:

Dessutom något som öppnar upp att den är tillgänglig från varsomhelst med bara en kod...

Sanning med modifikation. Du behöver antingen ett Partner-ID och ett lösenord, eller användarnamn och lösenord om du har lagt till datorn i ditt Teamviewer-konto. Så ungefär samma säkerhet som överallt annars.

Skrivet av orig_rejser:

Med rdp kan man ju själv välja om det bara ska vara inom egna nätverket eller öppna upp mot omvärlden, samt att man slipper mjukvara som ligger igång i bakgrunden på windows-maskinen.

Teamviewer går att begränsa med. Du kan ställa in att du bara godkänner LAN-anslutningar, där du ansluter till remote-datorn med IP-nummer istället för IDt.

Skrivet av orig_rejser:

Bägge funkar bra, bara något att ha i bakhuvudet.

Jepp, men Teamviwer är definitivt enklare att hjälpa nån dra igång över telefon om man behöver komma åt nån släktings dator som har fått krupp.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vet inte hur dem andra programmen som nämns ovan funkar. Men jag har iteleport (speciellt för ios) Funkar helt okej!

Permalänk
Medlem

TeamViewer som många andra också sagt, överlägset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, bakgrundsprogram krävs. Men det drar inte mycket, och startar med fördel samtidigt som Windows så det bara är att ansluta.

Sanning med modifikation. Du behöver antingen ett Partner-ID och ett lösenord, eller användarnamn och lösenord om du har lagt till datorn i ditt Teamviewer-konto. Så ungefär samma säkerhet som överallt annars.

Teamviewer går att begränsa med. Du kan ställa in att du bara godkänner LAN-anslutningar, där du ansluter till remote-datorn med IP-nummer istället för IDt.

Jepp, men Teamviwer är definitivt enklare att hjälpa nån dra igång över telefon om man behöver komma åt nån släktings dator som har fått krupp.

Jag använder teamviewer jättemycket, både privat för att supportera familj, men även i jobbet för kunder, grymt smidig produkt.
Men att öppna en tunnel någonstans i världen och köra via när man ligger i soffan också vill se något i arbetsrummet är lite over the top. Vill man inte att allt ska slussas genom deras servrar så måste man öppna brandväggarna osv. (dom försöker ju mappa direkt-access, frågan är hur det går när dom kommer från samma externa ip...)

Inga problem att sätta upp det att köra i lan, men helt ärligt så gör ju de flesta inte detta.

http://www.teamviewer.com/sv/help/40-Can-TeamViewer-be-used-w...

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Avstängd

Om ipad

Låt säga att jag har min dator avstängd och jag åker iväg till någon annan med min ipad och jag har programmet actions eller rdp lite hur kan jag sstarta min dator?

I actions kan jag se min dator namn men det finns inget action command med o starta den.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av killeralpha:

Låt säga att jag har min dator avstängd och jag åker iväg till någon annan med min ipad och jag har programmet actions eller rdp lite hur kan jag sstarta min dator?

I actions kan jag se min dator namn men det finns inget action command med o starta den.

Det är betydligt bökigare. Du behöver konfigurera datorn att kunna ta emot "magic packets" för Wake on Lan, WoL. Samt konfig i routern för att släppa in dessa paket. Och en separat app i paddan, Teamviewer reder inte ut WoL på egen hand.

Det är betydligt enklare att bara ringa nån som är hemma och be dom trycka på knappen på datorn.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield