Noctua NH-D14 CPU Kylare vilka minnen passar

Permalänk

Noctua NH-D14 CPU Kylare vilka minnen passar

Har nu byggt ihop min dator men känner att jag vill uppgradera mina 8år gamla minnen. Eftersom jag nu köpte en hyfsat stor kylare så skrivs det mycket om att man bör/måste ha lågprofils minnen. Inga databutiker har höjd mått på specifikationen så undrar lite vad ni har för minnen som använder samma kylare som mig? alt vilka rekommenderar ni?

System:
Intel Core i7-4770K
MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150
Noctua NH-D14 CPU Kylare
MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB PhysX

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasstrand82:

Har nu byggt ihop min dator men känner att jag vill uppgradera mina 8år gamla minnen. Eftersom jag nu köpte en hyfsat stor kylare så skrivs det mycket om att man bör/måste ha lågprofils minnen. Inga databutiker har höjd mått på specifikationen så undrar lite vad ni har för minnen som använder samma kylare som mig? alt vilka rekommenderar ni?

System:
Intel Core i7-4770K
MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150
Noctua NH-D14 CPU Kylare
MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB PhysX

Lågprofil innebär i princip "vanlig" höjd, dvs utan uppstickande kylflänsar.

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Lågprofil innebär i princip "vanlig" höjd, dvs utan uppstickande kylflänsar.

Jo, det förstår jag också. Men skulle vilja ha lite recensioner på bra minnen som fungerar till denna kylare.

Permalänk
Medlem

Noctua tillhandahåller listor över vilka minnen som fungerar ihop med deras kylare. Vet inte exakt hur uppdaterad den är, men verkar faktiskt ganska fräsch.

Här är listan till din kylare: http://noctua.at/main.php?show=compatibility_ram_gen&products...

Permalänk

Brukar inte vara några problem att pilla av flänsarna på minnen ändå. De är bara där för att se 1337 ut, vilket spelar noll roll om cpukylaren ändå täcker dem.

Permalänk

jag kör med gskill ripjaws x och ett asus z77 sabretooth moder kort fungerar utmärkt

Permalänk
Inaktiv

Corsair Vengeance LP funkar fint

Permalänk
Skrivet av Mutation:

Noctua tillhandahåller listor över vilka minnen som fungerar ihop med deras kylare. Vet inte exakt hur uppdaterad den är, men verkar faktiskt ganska fräsch.

Här är listan till din kylare: http://noctua.at/main.php?show=compatibility_ram_gen&products...

Tack, grymt!

Permalänk
Skrivet av heliflyer:

jag kör med gskill ripjaws x och ett asus z77 sabretooth moder kort fungerar utmärkt

Det var dem jag tittat på så det glädjer mig!

Permalänk
Medlem

Jag har Corsair Dominator. Men man kan "vika" 3-4 flänsar på kylaren så man får in högre minnen

blandade ihop lite :)
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850