Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som fått någon mer info än att varan är spärrad för köp och leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Usel design på pluggarna samt för mycket bas.

Du verkar kunna ämnet, vilka är alternativen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Någon som fått någon mer info än att varan är spärrad för köp och leverans?

Nej, min order ligger fortfarande öppen hos dem och leveransdatumet är satt till 11/2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av micro87:

Nej, min order ligger fortfarande öppen hos dem och leveransdatumet är satt till 11/2.

Måste man ha konto hos de för att se den infon?

Pengar dragits samt fått kvitto

Permalänk
Medlem
Skrivet av toptre:

Måste man ha konto hos de för att se den infon?

Pengar dragits samt fått kvitto

Ja jag var tvungen att göra ett konto när jag handlade. Går det utan så missade jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micro87:

Ja jag var tvungen att göra ett konto när jag handlade. Går det utan så missade jag det.

Skapade inget konto när jag la en beställning men fick nyss ett mail med följande innehåll:

"Vi måste tyvärr meddela att denna artikel är slutsåld och vi kommer inte att få hem nya då tillverkningen är nedlagd. Därför kommer vi inte att kunna leverera just denna beställning"

Surt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Mest prisvärda grafikkortet just nu tro? Enbart Black Flag man får med i spelväg?

Permalänk
Medlem

Tror dom ändrade för ett antal veckor sen, förut följde Batman: Arkham Origins och Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist med också.
Nu verkar "endast" Assassin's Creed Black Flag följa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tulor:

Skapade inget konto när jag la en beställning men fick nyss ett mail med följande innehåll:

"Vi måste tyvärr meddela att denna artikel är slutsåld och vi kommer inte att få hem nya då tillverkningen är nedlagd. Därför kommer vi inte att kunna leverera just denna beställning"

Igår fick jag detta svar från ELFA, det är nog närmare sanningen:

"Artikeln är spärrad för leverans pga fel pris på webben.
Mvh Sanna"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Mest prisvärda grafikkortet just nu tro? Enbart Black Flag man får med i spelväg?

GTX 770 för 2329:- (också från Komplett) ger dig bättre fps/krona, och du får med AC4 även där.
( http://www.komplett.se/gainward-geforce-gtx-770-2gb-physx-cud... )

Däremot är det fortfarande ett väldigt bra pris för ett high end grafikkort. Jag blev nästan sugen på att köpa ett tredje, men jag tror inte att det översta kortet hade mått så bra av Tri-SLI.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpanen:

Gta 5 och Call of duty ghosts till X360/PS3 för ca 200kr på Amazon.co.uk.

Nog för att jag gillar tipset då jag avvaktat med GTA:n, men "ca 200kr" tycker jag är missvisande. £20 styck är det listat som, vilket med svensk moms blir £20.84. Enligt såväl Google som Text-TV slutar kalaset idag således på cirka 222kr. Det är rätt stor avvikelse.

Jag har absolut inget mot att det finns tips från utländska butiker, förutsatt att fyndet är något som faktiskt går att beställa till Sverige utan krångel och korrekta prisuppgifter (inklusive avgifter man åker på) anges. Att enbart skriva priset översatt till kronor håller inte, ens om växlingskursen var korrekt vid postningstillfället... Okej, låt gå då om tipsaren är beredd att växla pengar till angiven kurs

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Nog för att jag gillar tipset då jag avvaktat med GTA:n, men "ca 200kr" tycker jag är missvisande. £20 styck är det listat som, vilket med svensk moms blir £20.84. Enligt såväl Google som Text-TV slutar kalaset idag således på cirka 222kr. Det är rätt stor avvikelse.

Jag har absolut inget mot att det finns tips från utländska butiker, förutsatt att fyndet är något som faktiskt går att beställa till Sverige utan krångel och korrekta prisuppgifter (inklusive avgifter man åker på) anges. Att enbart skriva priset översatt till kronor håller inte, ens om växlingskursen var korrekt vid postningstillfället... Okej, låt gå då om tipsaren är beredd att växla pengar till angiven kurs

I min värld är 222kr med fri frakt ett fynd när det ligger på drygt 400kr i Sverige.

Att det sen kan skilja några kronor med kursomräkning får man leva med.
Är man intresserad så får man väl ta sig arbetet med att räkna på det själv.
Det får man ju göra även om tipsaren anger priset i GBP.

Permalänk
Medlem

Undrar detsamma..

Som sagt, skulle behöva ett vettigt erbjudande då mitt spotify gick ut idag!

Skrivet av fragande:

Någon som har koll på om det finns något hyfsat Spotify-erbjudande just nu? Sen undrar jag också om någon har åsikter om Optimus 4x för 1500. Sitter på en ZTE Blade 3 just nu och har minst sagt tröttnat på den. Verkar gå att få in Android 4.4 på den, finns det någon mer prisvärd lur just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Ett analogt tips; Var på Clas Ohlson på Överby/Trollhättan idag, de hade en liten burk vid kassorna där det låg DDR3-ram till halva priset ... Fanns bla 2x4 gb Kingston 1600 mhz för 299:- , och 2x8 gb SO-DIMM för 349 spänn ...

Då vet jag vart jag ska åka imorgon och kika, tackar!

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-780-gaming-3gb-physx/7...

msi geforce gtx 780 19% rabbat på komplett superweekend 3539kr är svårslaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

I min värld är 222kr med fri frakt ett fynd när det ligger på drygt 400kr i Sverige.

Att det sen kan skilja några kronor med kursomräkning får man leva med.
Är man intresserad så får man väl ta sig arbetet med att räkna på det själv.
Det får man ju göra även om tipsaren anger priset i GBP.

Jag har väl för sjutton aldrig påstått att det inte var ett fynd? Jag skrev ju att jag gillade tipset. Måhända att jag skulle uttryckt mig mjukare. Och annorlunda, för du har ju uppenbarligen missat vad jag ville få fram...

Självklart måste man ta arbetet att räkna på det själv om man är intresserad. På vissa kort tillkommer ju exempelvis 3.5% valutaväxlingsavgift och annat otyg, men det är enbart köparens problem, sånt bör tipsare med gott samvete strunta i. Moms däremot är tipsarens problem, och det gäller inte bara utländska butiker. Vi får ju titt som tätt "fynd" från exempelvis Dustin exkl. moms, eller Amazon.com...

Det är jättetrevligt att tips för utländska butiker innehåller prisnivån översatt till kronor, men väljer tipsaren att enbart ange priset i kronor ska denne banne sig använda en i (när tipset skrivs) någorlunda korrekt växlingskurs, inte någon bekväm slentrianmässig jämn och fin hittepå-kurs. Hade det stått "ungefär 200kr (20£)" hade det varit en helt annan femma, då hade jag inte dragit upp det alls trots moms-biten...

Men 10% är en signifikant avvikelse, och det här är en diskussionstråd. Det känns relevant att diskutera tips och tipsande här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Jag har väl för sjutton aldrig påstått att det inte var ett fynd? Jag skrev ju att jag gillade tipset. Måhända att jag skulle uttryckt mig mjukare. Och annorlunda, för du har ju uppenbarligen missat vad jag ville få fram...

Självklart måste man ta arbetet att räkna på det själv om man är intresserad. På vissa kort tillkommer ju exempelvis 3.5% valutaväxlingsavgift och annat otyg, men det är enbart köparens problem, sånt bör tipsare med gott samvete strunta i. Moms däremot är tipsarens problem, och det gäller inte bara utländska butiker. Vi får ju titt som tätt "fynd" från exempelvis Dustin exkl. moms, eller Amazon.com...

Det är jättetrevligt att tips för utländska butiker innehåller prisnivån översatt till kronor, men väljer tipsaren att enbart ange priset i kronor ska denne banne sig använda en i (när tipset skrivs) någorlunda korrekt växlingskurs, inte någon bekväm slentrianmässig jämn och fin hittepå-kurs. Hade det stått "ungefär 200kr (20£)" hade det varit en helt annan femma, då hade jag inte dragit upp det alls trots moms-biten...

Men 10% är en signifikant avvikelse, och det här är en diskussionstråd. Det känns relevant att diskutera tips och tipsande här.

Men skärp dig nu 22kr i diff? och HAN SKREV CA 200kr i min värld är ca 200 allt från 150 till 250 kr.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

HTC One Mini för 2295:- hos Proshop Närmaste ligger på 2850:- enligt Prisjakt

Det här verkar vara ett bra pris. Är det någon som vet om den är bra? Hur är den jämfört med t. ex. en Iphone 4?

Permalänk
Medlem

Grattis till en väldigt meningslös post.
PS, 100% av vad som frågas på swec kan nog besvaras via google.

Varför finns sweclockers då när redan allt finns besvarat någonstans på internet?

Blir väl så när man postar 1 gång i månaden, då gäller det att vara en idiot med den posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Ett analogt tips; Var på Clas Ohlson på Överby/Trollhättan idag, de hade en liten burk vid kassorna där det låg DDR3-ram till halva priset ... Fanns bla 2x4 gb Kingston 1600 mhz för 299:- , och 2x8 gb SO-DIMM för 349 spänn ...

Är det någon som sett ifall detta gäller fler butiker?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av APro7:

Är det någon som sett ifall detta gäller fler butiker?

Såg inget på Clas Ohlson i Örnsköldsvik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasjacobsson:

Ursäkta diskussion: Men fick ni någon produkt?

Skrivet av rolle83:

Nej detta fick jag som svar:
Hej,
Under gårdagen gjorde du en beställning av artikel 25-019-49.
Vi måste tyvärr meddela att denna artikel är slutsåld och vi kommer inte att få hem nya då tillverkningen är nedlagd. Därför kommer vi inte att kunna leverera just denna beställning.

Om du har frågor kontakta gärna kundservice på 020-75 80 00 eller gå in på www.elfa.se om du önskar göra en ny beställning.

Reserverade pengar kommer att släppas inom några bankdagar.

Hälsningar Malin Karlsson

Kundservice

Elfa Distrelec AB

SUCK, kan ni iaf skriva HÄR istället för TIPS tråden.
Seriöst.

Permalänk

Lite varning för Siba. Fick Sms idag om att de hade produkten och lagt undan den. 2 timmar, och 4 mil senare kommer jag fram till affären och de har såklart inte den där undanlagd. Fick erbjudande om 300 kr rabatt på en annan Ipad men tackade nej.

Citat:

iPad 32GB (4th Generation) för 2990kr på Siba

http://www.siba.se/product/11648265/...rt?ref=section
För bra för att vara sant, var inte... sant.
Bokade igår på Siba.se eftersom en del butiker hade den i lager, men efter tystnad från Siba hela dagen ställde jag mig i deras 30 minuters telefonkö och fick veta att Ipaden inte finns. Någon annan som haft större tur?

Permalänk
Medlem

Jag har oxå haft problem med dom! Tycker att du ska skriva detta på faitrshopping.se! Då får dom bad will!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JimmieSan:

SUCK, kan ni iaf skriva HÄR istället för TIPS tråden.
Seriöst.

Som du själv har påpekad innan, anmäl istället för att fylla även diskussionstråden med offT. Det finns extremt liten chans att Dupont och Dupond ens ser klagomålen då det inte kommer nån citeringspåminnelse när man klipper och klistrar.

Skrivet av wahlsten68:

Lite varning för Siba. Fick Sms idag om att de hade produkten och lagt undan den. 2 timmar, och 4 mil senare kommer jag fram till affären och de har såklart inte den där undanlagd. Fick erbjudande om 300 kr rabatt på en annan Ipad men tackade nej.

Har du slutförd köpet innan du åkte dit? (dvs. fått orderbekräftelse) Isf. skulle jag ha stått på mig och börja yra om täckningsköp osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Gigabyte bjuder på 6 mån ESET NOD32 Antivirus.
http://lp.eset.se/cpg/gigabyte_6m/

Din länk leder bara till eset.se och ingen promosak där.

Skrivet av Kent:

Som du själv har påpekad innan, anmäl istället för att fylla även diskussionstråden med offT. Det finns extremt liten chans att Dupont och Dupond ens ser klagomålen då det inte kommer nån citeringspåminnelse när man klipper och klistrar.

.

I know. Men ibland blir man bara så förbannad när 2 st i rad bara skiter i att läsa regler och är helt blinda.
Ibland går de inte o hålla tillbaka

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JimmieSan:

Din länk leder bara till eset.se och ingen promosak där.

I know. Men ibland blir man bara så förbannad när 2 st i rad bara skiter i att läsa regler och är helt blinda.
Ibland går de inte o hålla tillbaka

Man måste gå via denna länken: http://www.gigabytenordic.com/wordpress/qt2yaeyw57txonjfsx4g3...

EDIT: La till infon i fyndtråden så man inte behöver leta runt.

Jag vet Har funderat på att hänga en sådan här jämte datorn:

Visa signatur

Permalänk

Fick sms "din bokade vara finns nu undanlagd till dig att hämta i kassan hos Siba (Mölnvik) inom 24 timmar."
Så jag trodde att dom hade den. Det är tydligen en utgående model, är det någon som vet om den är mycket sämre än nya Ipad Air?

Skrivet av Kent:

Har du slutförd köpet innan du åkte dit? (dvs. fått orderbekräftelse) Isf. skulle jag ha stått på mig och börja yra om täckningsköp osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wahlsten68:

Fick sms "din bokade vara finns nu undanlagd till dig att hämta i kassan hos Siba (Mölnvik) inom 24 timmar."
Så jag trodde att dom hade den. Det är tydligen en utgående model, är det någon som vet om den är mycket sämre än nya Ipad Air?

Mycket sämre? Nej. Visst är Air lättare, lite snabbare osv. men Ipad 4 är ju långt ifrån nån dålig platta.

Du svarade dock ej på min fråga, har du redan betalt och fått en orderbekräftelse eller bara en sms om att den är bokad?

EDIT: Nu verkar länken till Eset Nod 32 fungera

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kent:

Du svarade dock ej på min fråga, har du redan betalt och fått en orderbekräftelse eller bara en sms om att den är bokad?

Bokad och undanlagd, så jag hade inte betalt. De erbjöd en Ipad Air 16 Gb för 3900, istället för den Ipad 4, 32 Gb för 2990. Kanske skulle jag tagit erbjudandet...