Battlefield 4 Second Assault anländer den 18 februari

Permalänk
Medlem

Vilka svin, inte nog med att man måste betala för premium(beta testare som betalar) men att man återanvänder banor från tidigare spel, visst är det kul med lite nostalgi men det är ju bara ett sätt för dem att tjäna mer pengar på något som inte tar speciellt lång tids att utveckla i förhållande till priset.

Tycker flera ska hålla sig till exempel Guild Wars upplägg, köp spelet EN gång och därefter är eventuella DLC(Även känt som en patch) gratis eftersom det är en del av spelet. Expansioner är det okej att ta betalt för såklart, men skulle inte klassa det här som en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kanske är ensam men jag skulle vilja ha Ziba Tower 2.0 samt en mörk mörk nattbana där flares och IR kommer till sin rätt.

Permalänk
Medlem

Har ingen kärlek till de banorna. Sörjer att kharg inte får reinkarneras...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Det har funkat väldigt bra sen januari patchen och nu iom den senaste patchen så flyter det kanon. Har kanske haft 10 krasher sen januari patchen. Inga krasher på nya patchen..

Intel i7 , 7950 , 16gb minne lirar på med/high

Känns som att folk kanske lirar på lite för höga inställningar eller nått då dom flesta jag spelar med 30 pers inte har några större problem heller.

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Jag kanske är ensam men jag skulle vilja ha Ziba Tower 2.0 samt en mörk mörk nattbana där flares och IR kommer till sin rätt.

Ja Ziba var ju helt klart en favorit

Permalänk
Medlem

Helt ok val av banor, bortsett metro, även om jag gärna sett att fler från bf2 hade fått kommit på nytt. Banorna från trean känns som att de inte blir alltför stor skillnad.

Jag hade gärna sett att Daqing oilfields, Road to Jalalabad och Mashtuur City kom tillbaka.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Jag kanske är ensam men jag skulle vilja ha Ziba Tower 2.0 samt en mörk mörk nattbana där flares och IR kommer till sin rätt.

Du är inte ensam, Ziba är den bana från BF3 som jag helst skulle vilja ha i BF4. Tycker att det är shysst att metro kommer iaf eftersom jag gillar rena infanteristrider.

Känns som det ligger något i att det är slöhet som får DICE/EA att släppa omgjorda BF3 banor redan nu. Det hade varit mer okej om de väntade till den sista expansionen eller nåt eftersom det inte var så länge sen man satt och körde de här banorna i BF3.

Edit: Håller även med om att en mörk bana vore shysst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_mister:

Det har funkat väldigt bra sen januari patchen och nu iom den senaste patchen så flyter det kanon. Har kanske haft 10 krasher sen januari patchen. Inga krasher på nya patchen..

Intel i7 , 7950 , 16gb minne lirar på med/high

Känns som att folk kanske lirar på lite för höga inställningar eller nått då dom flesta jag spelar med 30 pers inte har några större problem heller.

Nej, det där med inställningar stämmer inte eftersom jag kör allt på low förrutom mesh för att få så stabil fps som möjligt. (670)

Förresten, hade inte premium i battlefield 3 och inga dlc's heller förrutom close quarters som man fick gratis. Men brukar det alltså komma en patch samtidigt som dlc släpps som tar hand om lite problem och inte bara lägger till banorna?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Gött! Kul med precis de banorna jag saknat!

Och äntligen lite vettiga Rush maps

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Perfekt på födelsedagen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

edit: fel tråd

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Vilka svin, inte nog med att man måste betala för premium(beta testare som betalar) men att man återanvänder banor från tidigare spel, visst är det kul med lite nostalgi men det är ju bara ett sätt för dem att tjäna mer pengar på något som inte tar speciellt lång tids att utveckla i förhållande till priset.

Tycker flera ska hålla sig till exempel Guild Wars upplägg, köp spelet EN gång och därefter är eventuella DLC(Även känt som en patch) gratis eftersom det är en del av spelet. Expansioner är det okej att ta betalt för såklart, men skulle inte klassa det här som en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det tar de fyra populäraste banorna från BF3, stoppar in dem i nya Frostbite-motorn och uppdaterar dem lite. Jag har inga problem med att betala för det.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Caspian Border och Operation Firestorm var bägge mina favoritbanor, så tummen upp.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

10721a;14384234]Sant som du säger, men är crasherna pga att folk kör Mantle eller sker dessa crasher i DirectX?
Jag känner att crashar det i Mantle så får man helt enkelt svälja det, då tjänsten fortfarande är i BETA.[/QUOTE]
För mig kraschar det ibland i DirectX sedan BF4 uppgraderades med Mantle (och annat). Och då kör jag ändå Nvidia GTX 780 med bra hw och innan uppgraderingen var det rock-solid. Inte testat efter den här senaste patchen på 480 Mb, hoppas det blivit bra igen.

Second Assault längtar jag till MEN varför gillar folk Firestorm? Tråkigare och mer förutsägbar bana får man leta efter. Grand Bazaar, Ziba, Kiasar Railroad, Epicenter, Alborz eller vad som helst hade varit sjukt mycket roligare. Caspian blir grymt i alla fall.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag gärna sett en komplett remake av i princip samtliga banor ur Battlefield 2! De hade gjort sig så jävla fina i Frostbite 2!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag äger inte BF4 (jag äger däremot BF3), men jag är ordentligt trött på DLC-hysterin som pågår, i typiskt girig EA-anda. Hur folk fortsätter att betala för detta övergår mitt förstånd. Titta på helheten. Till BF3 finns det fem expansioner, som alla ingår om man köper Premium för jag vet inte hur mycket (har inte ens brytt mig att snegla åt det hållet), alltså är original-BF3 bara en 6:e-del av den verkliga helheten. Man betalar alltså fullpris för ett spel som är inkomplett, och måste sedan pröjsa mer för att få delarna som tillhör spelet. Vissa argumenterar att EA/DICE lägger jobbtimmar på det här, och att det är extra utöver basinnehållet, men det är en illusion.

Sen när har det blivit okej att skapa elitgrupper i spel, där de som betalar mer får saker som inte andra får? När blev det okej för ett spelföretag att behandla sina egna betalande kunder som avskum, där man släpper halvfärdiga spel, ibland ospelbara tack vare buggar eller annat otrevligt, och säger till dem att om de vill ha det bättre får de gott öppna plånboken igen. Rena mafiametoder. Innan DLC blev mainstream var det en SJÄLVKLARHET att om man köper ett spel så äger man spelet - och allt som tillkommer. Patchar som lade till massor av föremål, både estetiska och praktiska, ingick till alla som ägde spelet. På den tiden märkte man att speltillverkare var dedikerade till sina spel, de jobbade hårt och länge på att verkligen finslipa dem innan release, och även efter det släpptes det patches varje gång de tyckte att det behövdes, för att göra spelet ÄNNU bättre, inte för att göra ett ospelbart spel spelbart. Det var fair play. Det här, detta som EA kör på för fullt, när de köper upp DICE och tvingar de att bajsa ut DLC och "expansioner" som allt är skräp, och när något börjar bli uttjatat - skynda, släpp nästa spel i serien!!! Så har ni fått BF4 efter att BF3 har varit ute i hela -två- år. Vad fick ni för er dedikation och lojalitet till EA? Buggar, kraschar, en speltillverkare som var frånvarande och opassionerad. GG EA.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se mashtuur city, road to jalalabad samt Karkand igen. Firestorm är trevligt med

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Det har ju alltid funnits expansionspaket, kolla på Red Alert som hade två, vartenda Blizzardspel sen Warcraft 2 som har haft minst ett och många andra exempel. Så att säga att det aldrig har funnits tycker jag inte stämmer. Men det har absolut blivit "värre" med fler och framförallt betydligt mindre expansionspaket (förut var de nästan alltid en egen kampanj, nya enheter etc). Men de kostar också mindre nu än vad de gjorde förut så det jämnar ut sig.

Jag tycker microtransaktioner är satans påfund, men att likställa alla DLC:s med microtransaktioner tycker jag helt enkelt inte stämmer.

Exempel på gamla expansionspaket:

Red Alert: Aftermath, Counterstrike
Warcraft 2: Beyond the Dark Portal
Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons
mfl.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Spelade igår och till min förvåning så var det någon som hade AS VAL, hur är detta möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Spelade igår och till min förvåning så var det någon som hade AS VAL, hur är detta möjligt?

Den har varit möjlig att få sedan patchen 30e Januari.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

"Brace yourself.. Fix the game comments are comming."
Spelet är helt okej. Stop your whining!
KUL med Second Assault!

Tycker att det är lååååångt ifrån okej men....

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xeno88:

Skulle vilja se mashtuur city, road to jalalabad samt Karkand igen. Firestorm är trevligt med

Exakt. Karkand och Mashtuur är sjukt bra infanteri banor!!

Permalänk
Medlem

Första expansionen på gång, inte långt kvar till Battlefield 5 nu då. (Sarkasm)

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Vilka svin, inte nog med att man måste betala för premium(beta testare som betalar) men att man återanvänder banor från tidigare spel, visst är det kul med lite nostalgi men det är ju bara ett sätt för dem att tjäna mer pengar på något som inte tar speciellt lång tids att utveckla i förhållande till priset.

Tycker flera ska hålla sig till exempel Guild Wars upplägg, köp spelet EN gång och därefter är eventuella DLC(Även känt som en patch) gratis eftersom det är en del av spelet. Expansioner är det okej att ta betalt för såklart, men skulle inte klassa det här som en sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Även spel så som Natural Selection II håller sig till denna hälsosamma stil, rekommenderas!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

För er som inte vet det än kommer titan-läget att återkomma i och med naval-strike. Spelade själv aldrig 2142, men är riktigt taggad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskade Firestorm - den perfekta banan för blandade strider. Måste nog dra igång spelet igen bara för att få spela en ny inkarnation. Metro var ju också lite kul för granatspammandet skull.

Banorna till vanilla-BF4 är ett skämt. Knappt en enda är värd att spela.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Asså BF3 är så jävla mycket bättre än BF4 ångrar djupt att jag köpte både BF4+BF4 Premium......

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Höjden av snikenhet är ju att man utan Premium inte ens får spara servrar som favoriter. Fy fan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Höjden av snikenhet är ju att man utan Premium inte ens får spara servrar som favoriter. Fy fan...

Skickades från m.sweclockers.com

vänta, va.. är det verkligen så? Jag köpte premium för inte så länge sedan och jag vill minnas att jag kunde välja att ha servrar som favorit. Däremot kunde man inte spara sina battlereports. :/
Om det nu inte skulle gå kan du ju tanka better battlelog och välja att adda servrar till radar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Höjden av snikenhet är ju att man utan Premium inte ens får spara servrar som favoriter. Fy fan...

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska säker jag kunde göra det innan jag köpte premnium, som ovan skrev är det nog battlereports du prövat spara.