Permalänk

Vad rekommenderar ni för handledsstöd?

Hej!

Har spanat in Ducky G2Pro och det verkar vara ett riktigt fint tangentbord som passar mig. Dels för att jag inte har krav för bakgrundsbelysning och att man hört mycket positivt om produkten.

Dilemmat är att jag inte kan bestämma mig om jag ska gå för bruna eller röda switchar. Skriver varje vecka men spelar också. Vad tycker ni? Är medveten om att det är mycket preferens i det hela så jag skulle gärna vilja testa det i en butik i Stockholm, tips på var?

Dold text

Var god hänvisa till #6.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk
Medlem

media markt har några och inet vet jag brukar ha uppställt också

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

media markt har några och inet vet jag brukar ha uppställt också

Tack för svaret, blir och besöka Inet någon dag i veckan.

--

Erkänner att jag inte kollade på tangentbord under tusenlappen till en början, men har nu gjort det och fyndade denna vara. Zero S kanske vore något. En aning billigare men ca 1 år nyare än G2Pro. Dessutom med bakgrundsbelysning (som generellt sett brukar höja priset hos tangentbord), kanske för att tangentbord var mer prispressade när den släpptes, eller så är Zero S simpelt nog sämre än G2Pro? Möjligtvis någon här som kan uttala sig om detta?
Knivig situation det här..

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av nuggets232:

Tack för svaret, blir och besöka Inet någon dag i veckan.

--

Erkänner att jag inte kollade på tangentbord under tusenlappen till en början, men har nu gjort det och fyndade denna vara. Zero S kanske vore något. En aning billigare men ca 1 år nyare än G2Pro. Dessutom med bakgrundsbelysning (som generellt sett brukar höja priset hos tangentbord), kanske för att tangentbord var mer prispressade när den släpptes, eller så är Zero S simpelt nog sämre än G2Pro? Möjligtvis någon här som kan uttala sig om detta?
Knivig situation det här..

Det är Duckys budget alternativ, alltså är det sämre än G2PRO.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Det är Duckys budget alternativ, alltså är det sämre än G2PRO.

Tack, då vet jag. Kollat runt som en galning, dessvärre har jag aldrig hittat någon vettig sida där det specifikt påpekas.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk

Vad rekommenderar ni för handledsstöd?

Valet föll tillslut på Zero S/DK2108S Brown. Knappade en del på G2Pro också men kände ingen jättestor skillnad, är i alla fall helnöjd. I fall någon undrar hur MX Brown står sig i gaming kan jag personligen säga att det funkar finfint, och även för skrivande.

---

Dock är detta tangentbord, likväl andra mekaniska rätt så högt så jag skulle behöva skaffa ett handledsstöd inom kort, men först vill jag givetvis kolla med er sweclockare, vad rekommenderar ni för handledsstöd? Istället för att göra en ny tråd kan jag lika gärna fråga här. Tror jag vill ha ett relativt lågt sådant, har sett att Filcos handledsstöd inte är lika högt som Duckys och tror att det kan passa mig. Fast jag kan inte hitta det i någonstans i Sverige, måste man importera tro? Kanske det finns andra alternativ som inte är lika höga som Duckys?

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz