Permalänk
Medlem

Hjälp med ny dator!

Hej forum!
Jag ligger i tankarna o funderar på o köpa mig en ny dator, den skall främst användas till WOW, vill kunna spela raids på högsta grafik utan problem, och även i nya expansionen!

Detta är vad jag har knåpat ihop... synpunkter? Går det komma undan med ett billigare grafikkort o spara in 3 lax, o även nätdel? Bra moderkort?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6580904/2014-03-15

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den skall kunna hålla för framtiden!
Behöver någon schysst låda med mycket plats också...

Permalänk
Medlem

oj, oj. nu har du överdrivet lite för wow.

z87-pro finns för 1499 på komplett om du behöver wi-fi. finns 480gb seagate 600 för 1800kr på webhallen. byt gärna till nh-u14s, kylpasta behöver du inte. wd black är ganska onödigt om du frågar mig, byt till en vanlig blue eller liknande. 2400mhz är inget du behöver, byt till 8gb 1600mhz, finns billigt på komplett för knappt 600kr men om du ha bestämt dig för 16gb kan du köpa exempelvis a-data inet edition 1600mhz. 1000w är extremt mycket mer än du behöver, om du vill ha ett riktigt bra nätagg kanske cooler master v eller corsair ax är intressant (förslagsvis corsair ax760). något 780ti behöver du inte, satsa hellre på ett gtx 780. sedan har du nästan råd med ett till 780 om du nu vill ha det (väldigt överdrivet för wow) för inte mycket mer pengar än ett 780.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

oj, oj. nu har du överdrivet lite för wow.

z87-pro finns för 1499 på komplett om du behöver wi-fi. finns 480gb seagate 600 för 1800kr på webhallen. byt gärna till nh-u14s, kylpasta behöver du inte. wd black är ganska onödigt om du frågar mig, byt till en vanlig blue eller liknande. 2400mhz är inget du behöver, byt till 8gb 1600mhz, finns billigt på komplett för knappt 600kr men om du ha bestämt dig för 16gb kan du köpa exempelvis a-data inet edition 1600mhz. 1000w är extremt mycket mer än du behöver, om du vill ha ett riktigt bra nätagg kanske cooler master v eller corsair ax är intressant (förslagsvis corsair ax760). något 780ti behöver du inte, satsa hellre på ett gtx 780. sedan har du nästan råd med ett till 780 om du nu vill ha det (väldigt överdrivet för wow) för inte mycket mer pengar än ett 780.

Tack!
Jag kommer köra på 16gb ram, hade 12 på min gammla dator, vill ju inte ha mindre nu
Nätdelen å fläkten verkar intressant.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag behöver en schysst skärm också. "Ergonomisk" Höjbar, vridbar o så. Tips? Max 3000
Jag vill kunna köra med två skärmar också, min gammla + en ny. Funkar det?

Permalänk
Avstängd

I båda dina kundvagnar saknar du chassi. för wow klarar du dig fint på en i5:a med 8GB ram.

Vill du spara några hundralappar skulle jag köpt ett gigabyte Z87x-SLI och Intel 520 240GB SSD hos dustinhome.se

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Chassi är nästan det svåraste XD

Permalänk
Avstängd

Förslagsvis ett ljuddämpat alternativ.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]