Permalänk
Medlem

Ska jag klocka?

Jag har precis köpt MSI GeForce GTX 780 Ti. Ska jag överklocka och hur f-n gör man isf? Helt ny på det här så vet ej mkt, kanske inte bör göra det alls med tanke på erfarenheten, men vill gärna lära mig. Och behövs det? Jag streamar DayZ, samt BF4 och vill kunna köra allt på ultra.

Tack!

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem

Skaffa MSI Afterburner eller liknande valfritt program, öka clock speed tills du är nöjd, stresstesta mellan varje ökning med t.ex Unigine Heaven. När du är klar, öka då memory klocken och gör samma sak.

Det finns tusentals guider på internet. Sök bara.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilsner:

Jag har precis köpt MSI GeForce GTX 780 Ti. Ska jag överklocka och hur f-n gör man isf? Helt ny på det här så vet ej mkt, kanske inte bör göra det alls med tanke på erfarenheten, men vill gärna lära mig. Och behövs det? Jag streamar DayZ, samt BF4 och vill kunna köra allt på ultra.

Tack!

Skrivet av solomon:

Skaffa MSI Afterburner eller liknande valfritt program, öka clock speed tills du är nöjd, stresstesta mellan varje ökning med t.ex Unigine Heaven. När du är klar, öka då memory klocken och gör samma sak.

Det finns tusentals guider på internet. Sök bara.

Välkommen till [Officiella] Nvidia GTX Överklocknings Tråden + Guide. 770-780-780Ti-Titan

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1254074

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Tack som fan båda två! Ska läsa igenom det där

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Avstängd

MSI Afterburner är alltid en hit när det kommer till överklockning. Sedan kör du en custom fläktkurva så har du både ett kraftigt kort och en tyst kort (inom rimliga gränser självfallet).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds