Permalänk
Medlem

Ghetto-moddat Define R3

Här är äntligen lite bilder på mitt ghetto-moddade Fractal Design Define R3!
Min första stationära dator någonsin, så var ej ute efter något tema eller liknande, bara en bra dator som jag äntligen kan få hålla på och krångla lite med, dra kablar o sånt roligt! Testa runt helt enkelt!
Blev sugen på att testa att sätta en 920 på grafikkortet, då jag inte riktigt vågade/hade råd med riktig vattenkylning.

För att få plats med en till radiator fick HDD-buren tas loss så jag kunde såga sönder den, vartefter kanterna filades ner för att undvika div. skärsår.
Därefter sattes övre delen tillbaka och radiatorn sattes under som insug!

Lite misstag, krångel och tårar hit och dit så gick det till slut! Datorn är i väldigt tyst i idle, så när som på de två pumparna :@ Låter inte särskilt mycket under load heller, är dock inte särskilt ljudkänslig så min åsikt stämmer nog ej för alla.

H80:n lät som ett as när jag först fick den. Efter en minor spännings-mod så är håller den keft.
Samma med 920:n, dock löstes detta enklare mha. en svag magnet fasttejpad undertill på pumpen.

Fläktarna på 920, samt bott- och toppfläktarna styrs samtliga av Antecs programvara ChillControl.
Fläktarna på H80 samt en insugsfläkt i fronten styrs utav CPU-temp.

Specs:
Asus P8Z77-V LE
7970 kylt av Antec Kühler H2O 920 med Noctua NF-F12 PnP
Intel i5 3570K kyld av Corsair Hydro H80 med Scythe Gentle Typhoon 1850 PnP
G.Skill 8GB(2x4GB) 1600 Mhz
Western Digital Caviar Black 1TB
Western Digital Caviar Green 3TB
OCZ Agility 3 120GB SSD
Asus Xonar DX

Ghetto-moddat Define R3

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk
Medlem

Du borde göra iordning ditt skrivbord. Ta bort alla ljusen och böcker osv... Skulle se mycket bättre ut, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Du borde göra iordning ditt skrivbord. Ta bort alla ljusen och böcker osv... Skulle se mycket bättre ut, tycker jag.

Möjligt, ville visa hur det ser ut en vanlig dag utan abnormal städning osv, men kanske är bättre med uppstädad bild i ett galleri, hehe...

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk
Inaktiv

Der var ett lite annorlunda skrivbord

Permalänk
Medlem

Den där skrivbordsbilden är den bästa bilden på hela förstasidan av galleriet. Den enda demonstrationen av mänsklighet i hela arkivet nästan.

"H3h3, vilken festlig bild av din katt! Haha, fem poäng!"

"Ew, städa ditt skrivbord, ombonade datorhörnor är inte alls stimulerande."

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Den där skrivbordsbilden är den bästa bilden på hela förstasidan av galleriet. Den enda demonstrationen av mänsklighet i hela arkivet nästan.

"H3h3, vilken festlig bild av din katt! Haha, fem poäng!"

"Ew, städa ditt skrivbord, ombonade datorhörnor är inte alls stimulerande."

Det beror på hur man är funtad gällande städning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ghetto mods är alltid dom snyggaste enligt mig!

4/5!

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710