Oneplus presenterar One – prispressat flaggskepp med Cyanogenmod

Permalänk
Medlem

Trubbel

Tycker nog namnet liknar HTCs egna One, är det något de skulle kunna få trubbel för?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3,4 GHz | Fractal Design R3 | ASRock Z77 Extreme4 | AMD Radeon R9 290 3GB | Samsung 830 128GB | WD Black 500GB | WD Green 3TB | Crucial BallistiX Tactical 16GB CL8
Kringutrustning: LG 24'' E2441V-BN | SteelSeires Rival | Logitech Illuminated K740

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Någon som kan förklara om mobilen har stöd för 4G i Sverige?

Annars en fin mobil

Ej band 20 / 800mhz vilket är lite synd.
Lite märkligt då oppo find7 har det o det känns ju som att de delar mer än bara tillverkningsplats.

Permalänk
Medlem

Gillar designen, specsen och priset! Storleken är däremot för stor för att passa mig.

Permalänk

Det jag gillar mest med detta kina-lurar med fantastisk prestanda och ett fantastiskare pris är att man inser vilken brutal vinstmarginal de etablerade spelarna har på sina telefoner. Detta är konkurrens som det ska vara.

Permalänk

Nä fan jag köper en direkt. Sen får man utvärdera om den är bra eller inte. Men för 3500kr eller nu vad det blir när allt är betalt så är det jävligt mycket telefon för pengarna.
Sen att den är gjord i kina skiter jag fullständigt i, med ett sådant lågt pris så är det mest tillverkarna av komponenterna som tjänar någonting. Och dom är inte alla baserade i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Ja och i övrigt är telefonen skitbillig om man kollar på resterande prestanda också. Det är ju bra men också jäkligt dåligt att elektronik är så snuskigt billigt som det faktiskt är, hade dom haft realistiska priser hade inte tillverkarna (dom anställda som faktiskt bygger telefonen) levt och jobbat under slavförhållanden, men då hade det också varit en lyxvara (som det borde vara!).

Telefoner borde vara "lyxvara"... nja det skulle nog inte främja utveckling i den takt det gjort om det vore så.

För övrigt, menar du då att dyra saker, som Apple då har anställda som jobbar under bättre omständigheter?

Eller menar du att om vi betalar mycket för grejor här i Sverige så kommer det automatiskt bli bättre någon annanstans?

Tror andra länder får se till och sköta sina egna lagar, inte något vi genom vår tro eller genom att kasta pengar på problemet löser, tyvärr.

Bra med billig elektronik som denna telefon, då får studenter, och yngre en chans att faktiskt ha råd med grejorna innan de ens börjat jobba...

Permalänk
Medlem

går det inte byta batteri är det inte intressant

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasL:

Barnarbete
Billigt komponentval
Underbetalda Ingenjörer
Slimmad organisation

Det låter exakt som apple som dock tar mycket mer betalt för att göra dina aktieägare nöjda. Läste att apple bara hade en vinstmarginal på 57 miljarder dollar under ett kvartal vilket ledde till att aktien sjönk massa i värde

Permalänk
Medlem

Denna kommer att ersätta min Note 2. Riktigt bra pris med tanke på hårdvaran och 64GB är välkommen. Om alla andra OEMs inte snålar på interna minnet och släpper likaså 64GB varianter. Samt inte överdrivna priser!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Ser onekligen riktigt intressant ut, för priset rent av oslagbar då man inte bara använder samma kretsar som konkurrenterna utan man har också lyckats paketera det på ett riktigt attraktivt sätt. Undrar dock hur tålig den är mot exempelvis vatten och mekanisk åverkan, går i reklamfilmen att se några prov som utförs på telefonen men frågan är hur den står sig mot marknadsledarna.

Är rätt sugen på en Windows Phone också så det skulle också kunna stoppa ett inköp, annars vette tusan om man inte hade slagit till.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Nä fan jag köper en direkt. Sen får man utvärdera om den är bra eller inte. Men för 3500kr eller nu vad det blir när allt är betalt så är det jävligt mycket telefon för pengarna.
Sen att den är gjord i kina skiter jag fullständigt i, med ett sådant lågt pris så är det mest tillverkarna av komponenterna som tjänar någonting. Och dom är inte alla baserade i Kina.

När allt är betalt? Det är moms i det priset från början. Så 2900 kankse med frakt för 64 gig modellen.

Permalänk
Skrivet av SamsungLover:

Har funderat på att skaffa en Note3 med Comviq abonnemang, 349kr i måndaden för student.

Men denna, vart är köpknappen??? Halva priset jämfört med Samsungs flaggskepp i värstingklassen.

Sjukt snygg telefon dessutom, gillar det slimma som Sony misslyckats med på Z.

Gick in på oneplus.net, vilket inte gav någon större information, hänvisar endast till detta:
http://oneplus.net/smash

Någon som vet vad nedräkningen är?

Du kommer inte kunna köpa denna på LÄNGE, försäljningen startar tidigaste om 2 månader och då är det bara folk som fått invites eller vunnit genom diverse tävlingar. Så lagom till när du kan få köpa denna så kommer den mest troligt inte vara intressant längre.

Permalänk
Medlem

Är priserna inkl. moms? Isf är det ett grymt pris. Knappt man får något bättre i Filippinerna för de pengarna.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

Telefoner borde vara "lyxvara"... nja det skulle nog inte främja utveckling i den takt det gjort om det vore så.

För övrigt, menar du då att dyra saker, som Apple då har anställda som jobbar under bättre omständigheter?

Eller menar du att om vi betalar mycket för grejor här i Sverige så kommer det automatiskt bli bättre någon annanstans?

Tror andra länder får se till och sköta sina egna lagar, inte något vi genom vår tro eller genom att kasta pengar på problemet löser, tyvärr.

Bra med billig elektronik som denna telefon, då får studenter, och yngre en chans att faktiskt ha råd med grejorna innan de ens börjat jobba...

Och hur vet du att Apples anställda har det bättre bara för att vi betalar mer för produkten? Skulle gärna vilja ha källa på det. Apple tillverkar sina produkter i Kina också kan vara värt att notera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Och hur vet du att Apples anställda har det bättre bara för att vi betalar mer för produkten? Skulle gärna vilja ha källa på det. Apple tillverkar sina produkter i Kina också kan vara värt att notera.

Det är klart att han inte kan veta det, men att apple har satsat mer på arbetsförhållandena hos sina underleverantörer efter all kritik de fått är känt. Framför allt efter flera självmord på Foxconn och efter att sjuka arbetsförhållanden uppmärksammats. Därav den här sidan: http://www.apple.com/supplier-responsibility/

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Klart intressant pris för telefonen, och jag har alltid gillat Cyanogenmod, har det på alla mina telefoner. Gillar det minimalistiska utseendet oxå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Klart intressant pris för telefonen, och jag har alltid gillat Cyanogenmod, har det på alla mina telefoner. Gillar det minimalistiska utseendet oxå.

Hej! Hur fungerar app-butiken till detta OS, och finns det gott om appar? :/

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModernDwarfhair:

Hej! Hur fungerar app-butiken till detta OS, och finns det gott om appar? :/

CyanogenMOD är Android i grunden, med lite extra inställningar.
Så appbutiken är fortfarande GooglePlay.

CM var/är en customrom byggd på android som nu fått en egen telefon helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av 0verseer:

CyanogenMOD är Android i grunden, med lite extra inställningar.
Så appbutiken är fortfarande GooglePlay.

CM var/är en customrom byggd på android som nu fått en egen telefon helt enkelt.

Okej jag läste hos NordicHardware att Google Play inte skulle fungera...
http://www.nordichardware.se/Smartphones/oneplus-one-prestandatelefonen-med-cyanogenmod-och-baksida-av-cashewnoetter.html
Läs under 3:e bilden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModernDwarfhair:

Okej jag läste hos NordicHardware att Google Play inte skulle fungera...
http://www.nordichardware.se/Smartphones/oneplus-one-prestandatelefonen-med-cyanogenmod-och-baksida-av-cashewnoetter.html
Läs under 3:e bilden

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det inte stämmer.
Som jag har förstått det är den godkänd av Google då den inte är rootad, till skillnad från vanliga Cyanogenmod.

Cnet t.ex skriver "Unlike some phones from China, the OnePlus One will come with Google Play, and you'll find all the Google apps pre-installed, including Gmail and Maps." och jag har inte hört någon annan skriva att den inte skulle ha Googles appar.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Tror det inte stämmer.
Som jag har förstått det är den godkänd av Google då den inte är rootad, till skillnad från vanliga Cyanogenmod.

Cnet t.ex skriver "Unlike some phones from China, the OnePlus One will come with Google Play, and you'll find all the Google apps pre-installed, including Gmail and Maps." och jag har inte hört någon annan skriva att den inte skulle ha Googles appar.

Aaaah, det låter ju riktigt najs! Om jag inte hade köpt en HTC One förra året så hade jag nog slagit till på en sån här... Men jag är mycket nöjd med min HTC One.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk
Medlem

Intressant mobiltelefon.

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Hedersmedlem

Otippat att sidan skulle haverera så fort räknaren räknat ner till 0

http://oneplus.net/smash

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Så kommer kuggfrågan, precis som med exempelvis Ace's nätaggregat: Hur är det med kvalitén? Tvivlar ju på att t.ex. Samsung och HTC plockar ut 50+ procent i vinst per såld lur.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Så kommer kuggfrågan, precis som med exempelvis Ace's nätaggregat: Hur är det med kvalitén? Tvivlar ju på att t.ex. Samsung och HTC plockar ut 50+ procent i vinst per såld lur.

Var tror du miljardvinsterna per kvartal kommer från då??? Inte htc då men de säljer inte så värst heller.
1+1 räknade inte med någon vinst alls de första åren trots så slimmad organisation.

Lade inte samsung ut 14miljarder eller något sådant bara på reklam 2013? Någon ska betala allt.

Permalänk
Avstängd

Bad ass.

Permalänk

Sitter på en HTC One M7 idag och är lite småsugen på att byta mobil nu i vår. En given kandidat är ju M8 eftersom jag i princip bara haft HTC innan och är en liten aning fanboy när det gäller just HTC.. Men ärligt talat så tycker jag faktiskt att M8an är lite fulare än M7an. Den verkar dock lite mer välkonstruerad och så har den större skärm.
Jag hör till det lägret som inte tycker att 4,7 tum är tillräckligt stort. Jag skulle nog kunna nöja mig med 5" som på M8 men jag tror att jag skulle trivas bättre med en 5,5" skärm i längden.
Så när jag såg denna telefonen i senaste fredagspanelen så blev man ju inte lite intresserad. Denna telefonen verkar ha allt som jag vill ha av en android telefon. Rätt storlek på skärmen, kraftfull processor och det allra viktigaste. Metallfinish! Det enda negativa jag kan se är avtagbart bakstycke. Jag tycker helt klart att unibodys är så himla mycket bättre ur alla synpunkter egentligen, stabilare bygge, design osv osv. Batteri har jag råd att betala för att få utbytt så det där med att kunna byta batteri själv är inget jag ens tar med i beräkningarna när jag köper en telefon.

Det enda man vänta på nu är att se hur byggkvalitén på denna luren är. Är den väldigt bra så blir det nog en, jag menar halva priset mot konkurrenterna!
En annan telefon jag sneglat lite på är nya Oppo luren. Krav på metallskal där om den ska vara med i leken.. Klämde lite på en Oppo lur för nåt år sen i Thailand men den var nästan lika plastig som en Samsung. Tvi vale!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Var tror du miljardvinsterna per kvartal kommer från då??? Inte htc då men de säljer inte så värst heller.
1+1 räknade inte med någon vinst alls de första åren trots så slimmad organisation.

Lade inte samsung ut 14miljarder eller något sådant bara på reklam 2013? Någon ska betala allt.

Japp 2013 hade Samsung en reklam budget på 14 miljarder dollar vilket faktiskt nästan är 4 miljarder dollar mer än vad man la ner på forskning och utveckling samma år. Då skall man betänka att Samsung är ett extremt mångfacetterat företag där verksamheten spänner allt mellan skeppsvarv till grundforskning så all forskning och utveckling ligger inte inom det traditionella elektronikområdet.

Rank Företag Reklam* R&D* R&D procent/intäkter 2 Samsung 14 10.3 5.8 4 Intel 10.1 19 5 Microsoft 2.5 9.8 13.3 12 Google 6.8 13.5 16 IBM 6.3 6 18 Nokia 6.1 15.8 20 Sony 5.7 7 28 Ericsson 3.9 46 Apple 1.1 4.5 3

*($bn)

http://blog.gsmarena.com/samsung-ranks-second-as-top-rd-spend...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Hur blir det med den här telefonen egentligen?

Finns på prisjakt för 4 395:- vilket är lite mer än under 3000:- som artikeln pratar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hur blir det med den här telefonen egentligen?

Finns på prisjakt för 4 395:- vilket är lite mer än under 3000:- som artikeln pratar om.

Beställde min igår för 3078kr inkl.moms och express frakt. Däremot hade jag ju en invite så den är köpt direkt från dem därav priset

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2