Behöver Windows 8 64bit swe ISO

Permalänk

Behöver Windows 8 64bit swe ISO

Hårddisken på min laptop dog och därför behöver jag installera om Windows.

Det är en en OEM version, så jag ha ingen nyckel men har hört att den är inbakad i BIOS.

OBS! Det måste vara en äkta version.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem

Har du garanti på laptopen ? Då kan du höra med tillverkarens support om de kan skicka ut skiva med windows 8, Pga att hårddisken dog o du själv tänkt att stå för kostnaden av ny hårdisk.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Höra med microsofts support? Vet inte hur de gör med Win8, men windows 7 ger dem glatt ut nedladdningslänkar till bara man frågar dem i chatten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

Har du garanti på laptopen ? Då kan du höra med tillverkarens support om de kan skicka ut skiva med windows 8, Pga att hårddisken dog o du själv tänkt att stå för kostnaden av ny hårdisk.

Nej, tyvärr har jag ingen garanti kvar och dessutom vill jag en "ren" version utan bloatware från HP.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Inaktiv

Fungerar inte den vanliga ison man får genom Windows 8 UPDATE programmet eller vad de nu heter? Du kan ändra en rad i en fil där iaf så den inte frågar efter key vid installation.

Permalänk
Skrivet av cheben:

Höra med microsofts support? Vet inte hur de gör med Win8, men windows 7 ger dem glatt ut nedladdningslänkar till bara man frågar dem i chatten

Skickades från m.sweclockers.com

Hörde just av mig, de hänvisade mig till HP som endast tänkte hjälpa till om jag hade garanti kvar.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Skrivet av anon176726:

Fungerar inte den vanliga ison man får genom Windows 8 UPDATE programmet eller vad de nu heter? Du kan ändra en rad i en fil där iaf så den inte frågar efter key vid installation.

Antar att du syftar på detta: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-... ?

Jag har redan prövat det och det fungerar inte på grund av att jag har en OEM nyckel.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem

Du kan enkelt ladda ner Windows 8 från "valfri sida" och sedan använda den nyckeln som finns i ditt bios, det blir ingen skillnad mot om du haft en iso direkt från MS eller HP, det blir äkta med din nyckel.

Permalänk
Medlem

Förstår inte frågan. Du har ingen garanti och du måste ha en äkta version av Win 8. Det finns ett flertal butiker som säljer just den produkten.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

råkade ut för samma sak

men på en lenovo fick ingen hjälp fastän jag har garanti kvar. blev till att lägga in vindows 7 som jag hade liggandes hemma. ( bytte hd själv) därav slutade garantin att gälla sa dom. orkade inte bråka.........

Visa signatur

-=swizzyhotcat=-
I7 3770k
asus gtx780
Har dyselexi
http://www.hjarnfonden.se/diagnoser/dyslexi__30?gclid=CMDsyO6...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Förstår inte frågan. Du har ingen garanti och du måste ha en äkta version av Win 8. Det finns ett flertal butiker som säljer just den produkten.

Han har köpt en windowslicense med sin dator. Nu vet jag att det inte riktigt fungerar så, men rimligtvis borde mjukvaran fortfarande vara Valid, datorn fungerar ju fortfarande och CD keyn finns i UEFI, även fast HDDn krashat. Jävla trams från bådas sida är vad det är!

TS, du råkar inte vara/känna en som studerar vid högskola eller gymnasium? De har oftast tillgång till MSDNAA och kan få lagliga mjukvaror gratis på det sättet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DegJ:

Du kan enkelt ladda ner Windows 8 från "valfri sida" och sedan använda den nyckeln som finns i ditt bios, det blir ingen skillnad mot om du haft en iso direkt från MS eller HP, det blir äkta med din nyckel.

Det är just det jag behöver, "valfri sida". Jag hittar ingen.

Skrivet av Pan.Pan:

Förstår inte frågan. Du har ingen garanti och du måste ha en äkta version av Win 8. Det finns ett flertal butiker som säljer just den produkten.

HP vägrar hjälpa mig eftersom garantin är slut.

Det jag behöver är Windows ISOn eftersom jag har bytt HDDn(den förra dog). Datorn har en OEM licens och tycker jag inte att jag bör köpa en ny licens.

Skrivet av swizzyhotcat:

men på en lenovo fick ingen hjälp fastän jag har garanti kvar. blev till att lägga in vindows 7 som jag hade liggandes hemma. ( bytte hd själv) därav slutade garantin att gälla sa dom. orkade inte bråka.........

För mig spelar inte garantin någon stor roll, det enda jag ville ha från dem var ISOn men de ville inte ens hjälpa till med det eftersom garantin var slut.

Skrivet av cheben:

Han har köpt en windowslicense med sin dator. Nu vet jag att det inte riktigt fungerar så, men rimligtvis borde mjukvaran fortfarande vara Valid, datorn fungerar ju fortfarande och CD keyn finns i UEFI, även fast HDDn krashat. Jävla trams från bådas sida är vad det är!

TS, du råkar inte vara/känna en som studerar vid högskola eller gymnasium? De har oftast tillgång till MSDNAA och kan få lagliga mjukvaror gratis på det sättet

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte köpt någon licens, syftar på OEM licensen som kom förinstallerad på datorn och ja, har för mig att nyckeln ska finnas i BIOS.

Jag har inte tänkt på det, då min syster är student kanske man bör ta och fråga henne. Tack!

Men finns det ingen ISO länk till Windows 8 som det finns till Windows 7?

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt någon licens, syftar på OEM licensen som kom förinstallerad på datorn och ja, har för mig att nyckeln ska finnas i BIOS.

Jag har inte tänkt på det, då min syster är student kanske man bör ta och fråga henne. Tack!

Men finns det ingen ISO länk till Windows 8 som det finns till Windows 7?[/quote]

Det var det jag menade med "köpt" licens. Bra fråga, jag sa bara till microsoft att jag behövde en ISO för att min skiva var borta/på annan ort eller vad jag nu sa. fick en länk av dem utan strul bara jag specade vad jag ville ha. Om de har annan policy för win8 vet jag inte. men tycker det är löjligt om de har de. tjata lite på dem igen och poängtera att du inte har en skiva/ISO och håll tummarna. Vart studerar systern? Bara att söka på MSDNAA och hennes skola så brukar det dyka upp på google. För mig som student på LTH loggar jag bara in med min skolmejl på den sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Det är just det jag behöver, "valfri sida". Jag hittar ingen.

HP vägrar hjälpa mig eftersom garantin är slut.

Det jag behöver är Windows ISOn eftersom jag har bytt HDDn(den förra dog). Datorn har en OEM licens och tycker jag inte att jag bör köpa en ny licens.

För mig spelar inte garantin någon stor roll, det enda jag ville ha från dem var ISOn men de ville inte ens hjälpa till med det eftersom garantin var slut.

Jag har inte köpt någon licens, syftar på OEM licensen som kom förinstallerad på datorn och ja, har för mig att nyckeln ska finnas i BIOS.

Jag har inte tänkt på det, då min syster är student kanske man bör ta och fråga henne. Tack!

Men finns det ingen ISO länk till Windows 8 som det finns till Windows 7?

Har för mig att Microsoft tog bort det för nån månad sen.Varför har jag ingen aning om..

Google efter denna ISO som kommer från MS

SW_DVD5_Win_Pro_8.1_64BIT_Swedish_MLF_X18-96657

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Här finns det ISOs i SweClockers egna guide: http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Fast nae.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Antar att du syftar på detta: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-... ?

Jag har redan prövat det och det fungerar inte på grund av att jag har en OEM nyckel.

Det går att ladda ner genom att man skriver in en generisk nyckel där. Det förekommer ett antal trådar i forumet där generiska nycklar finns så sök efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Fast nae.

Ursäkta?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ursäkta?

Det finns inga nedladdninglänkar där.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det finns inga nedladdninglänkar där.

ladda ner det här http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-product-...

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Då måste du ju ha en nyckel.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hej!
Tricket då man laddar ner både Win 8 installationsassistent och win 8.1 installationsassistent för att få hem win 8.1.ISO genom att börja nedladdning av Win 8.iso med sin nyckel och sedan avbryta och starta win 8.1 istället fungerar inte längre. Provade igår och programmet sa då bara att Win 8 inte finns tillgängligt. Det kan ha varit för att jag själv har win 8.1.
Startade jag win 8.1 assistenten så sa den bara att jag hade det operativet så då kunde jag inte göra något mer.

(Försöker få tag på en win 8.1.ISO för att kunna installera svärmors nya bärbara dator med. Den kommer förinstallerad på en vanlig HDD men jag har tänkt byta ut den direkt till en SSD. Nyckeln är ju i BIOS. Skiva följer inte med, har redan frågat Netonnet om det.
Ska prova se ifall Lenovo kan lösa det på något sätt.)

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Entusiast

Datortillverkarna har i regel ett set recovery-skivor som man får köpa till ett "förmånligt" pris. Förr brukade dessa inkluderas med datorn, men nuförtiden får man köpa dessa separat.
Det är den enda "riktiga" vägen att gå.
Installerar man andra versioner som inte datortillverkaren godkänt eller själva givit ut, så ryker också garantin och/eller supportavtalen. (Det varierar från tillverkare till tillverkare, så hör efter)

Anledningen till varför datortilverkarna "tvingar" på en sin egen Windows-version via recovery-skivor, är för att se till att alla förmåns-applikationer (o.k.s "bloatwares") skall ingå.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Då måste du ju ha en nyckel.

Du kan extracta din OEM key
http://www.nextofwindows.com/how-to-retrieve-windows-8-oem-pr...
http://www.eightforums.com/tutorials/27129-product-key-find-w...
http://www.eightforums.com/tutorials/18309-windows-8-windows-...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Har försökt med detta men det fungerar inte.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).