Permalänk
Medlem

Lagg i CS:GO!?

Hej!
Jag har nyss köpt CS:GO och började med att spela offline mot bottar. Då är det helt laggfritt, men när jag skulle gå in i en online match då börjar det ibland lagga jättemycket. Alla gubbar t.ex. fastnar, det går inte att skjuta etc. Jag har tillräckligt bra internet (fiber). Någon som vet vad problemet kan vara?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sitter du långt från routern? Mindre teckning blir segare.

Det är iallafall internet som är problemet där. Kan vara cs servrarna...

Permalänk
Medlem

Steams servrar har betett sig skit det senaste halvåret tycker jag då det kan nog ligga något o det? Det är nog inte Samma lagg för alla så det är därför du inte kanske hittar nått om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Steams servrar har betett sig skit det senaste halvåret tycker jag då det kan nog ligga något o det? Det är nog inte Samma lagg för alla så det är därför du inte kanske hittar nått om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju typiskt internet lagg? Det är ju klart folk har skrivit om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMamba:

Hej!
Jag har nyss köpt CS:GO och började med att spela offline mot bottar. Då är det helt laggfritt, men när jag skulle gå in i en online match då börjar det ibland lagga jättemycket. Alla gubbar t.ex. fastnar, det går inte att skjuta etc. Jag har tillräckligt bra internet (fiber). Någon som vet vad problemet kan vara?

Tack på förhand!

Spelar du över trådlöst hemma?
Det går att ändra latency inställning i options som bestämmer hur hög pingen får vara på servrarna.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Om du öppnar console, och skriver net_graph 1. Ser du då någon loss eller choke?

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2