Logitech UE Boombox eller Cambridge audio minx go?

Permalänk

Logitech UE Boombox eller Cambridge audio minx go?

Tjena!

Som titeln lyder undrar jag vilken som är bäst, eller mest prisvärd
Logitech:en är lite billigare, men är cambridge:en värd sitt pris??

Tar gärna också emot andra tips på portabla högtalare som ligger runt 500-1000 kr....

Logitech http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1385274

Cambridge http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1969741

Tack på förhand!

Visa signatur

Define R4, XFX 550w+ bronze, ASUS Z87-A, Intel i7 4770k, Gigabyte GTX 770 4GB, Corsair vengeance LP 8gb, Cooler Master hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Jag har logitechen. Spelar rock, gitarrballader och vanlig radiopop som om den vore tre gånger sin storlek. Den överdrivna basen som gör sig riktigt bra utomhus eller inomhus men gör emellertid att riktig dunka dunka musik bara kan spelas på lägre volym innan den slår igenom.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

Har tyvärr inte lyssnat på minx go. Men UE Boombox är helt fantastisk för utomhusbruk. Är totalt hänförd av den stora ljudbilden och trycket med tanke på storleken och priset. På tok för "basig" för inomhusbruk, men det är väl kanske inte det tänkta användningsområdet heller.

Permalänk
Medlem

Jag kan också intyga att Logitech:en är riktigt bra för utomhusbruk (för sitt pris).

Permalänk
Medlem

Cambridgen alla dagar i veckan, kollade på samma som du, men efter provlyssning fanns det inte ett tvivel kvar. Logitechen kändes mer som en leksak.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Cambridgen alla dagar i veckan, kollade på samma som du, men efter provlyssning fanns det inte ett tvivel kvar. Logitechen kändes mer som en leksak.

Håller med, Cambridgen är en riktigt prisvärd liten låda. Spelar stort för att vara så liten. Har även fått bra betyg överallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Tackar för alla tips, men det verkar vara riktigt jämnt. Får avvakta lite o se ifall jag hittar en lite billigare Cambridge, annars får det bli en logitech.

Återigen tackar för all hjälp!

Visa signatur

Define R4, XFX 550w+ bronze, ASUS Z87-A, Intel i7 4770k, Gigabyte GTX 770 4GB, Corsair vengeance LP 8gb, Cooler Master hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Logitechen kostar 699 kronor på flera (eller alla?) ica supermarket, något som inte nämns på prisjakt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sCaz:

Logitechen kostar 699 kronor på flera (eller alla?) ica supermarket, något som inte nämns på prisjakt.

Tack för tipset!

Är det endast butikerna då eller? För verkar inte finnas via hemsidan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle tro det, jag läste det på ett forum och sen svängde jag in på en lokal ica stormarknad och där fanns den..

Visa signatur