Noctua släpper Redux och Industrial PPC – fläktar i nya färger

Permalänk
Medlem
Skrivet av TT00bbee:

Bara jag som gillar nocutas bruna fläktar?

Antagligen Men har man ett Fractal Design R4 chassi så tittar man ändå inte på dem. Huvudsaken är att de är tysta och det är de nog oavsett färg på plasten.

Visa signatur

Fractal Define North / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive Pro 2

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför det tog dem sådan tid att införa dessa. De kommer säljas som smör.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Bra med billigare alternativ, om än med mindre tillbehör, men det är ju väntat - något för något.

Dock så tycker jag inte färgen är så noga då man inte ser fläktarna ändå tack och lov när man stängt chassit, i värsta fall kan man se lite genom ett tätt fläktgaller men det brukar inte störa.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Edit: Nevermind! Missade PWM-varianterna i fulla listan.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Jag köper nog de 'grisrosa' ändå eftersom de är (marginellt) bättre än de gamla fläktarna med ny färg.

Och de där industrifläktarna är väl bara intressant om man vill bygga en kombinerad dator och svävare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser redan att Noctua kommer tjäna på den gåra reduxserien Men personligen så har färgschemat aldrig bekommit mig speciellt mycket. Det är rätt svårt att se dem i mitt chassi så det har inte varit relevant. Men en del visar ju mer än gärna upp vad som är i burken

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Var är min 200mm fläkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Jag skulle nog inte målat om fläktarna alls, på grund av stor risk för ökad obalans och högre ljudnivå som följd av det extra lagret färg,hur tunt det än må vara.

Skrivet av Rydisen:

Problemet med att måla är att du måste få perfekta färglager för att behålla balansen i bladen, annars kan fläkten komma att låta mer.

Jag målade en GT Typhoon, inte samma fläkt förvisso. Men inte desto har jag mig veterligen varken vibrationer eller högre ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Marknades bästa fläktar... äntligen utan marknadens fulaste färger!

Permalänk
Medlem

Vad innebär inom kort då, jag har nämligen en radiator till som ska på :/

Permalänk
Medlem

FÄRGTEMAT RÄDDAT

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Expertgissare

Äntligen en fläkt som har en IP-klassning för vattentålighet, nu kan jag ta med mig datorn in i badrummet när jag duschar

Nä men härligt att dom äntligen fixat lite nya färger, kanske blir ett par sådana när jag ska byta ut mina fläktar snart

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Dem där gråa såg riktigt läckra ut!

Permalänk
Medlem

När kommer fläktarna med aktiv brusreducering? Har för mig att Noctua jobbade på det?

Permalänk
Medlem

Fucking äntligen.

Permalänk

F@n va underbart!
ÄNTLIGEN !!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Snyggt, men är det bara jag som tycker om Noctua nuvarande färger?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Snyggt, men är det bara jag som tycker om Noctua nuvarande färger?

Skrivet av TT00bbee:

Bara jag som gillar nocutas bruna fläktar?

Uppenbarligen inte...

Permalänk
Medlem

Meh, jag tycker deras nuvarnade färger ger fläktarna karsima.

Permalänk
Medlem

Kul med lite variation men alltid tyckt om dess vin röda färg.
Inget slår Noctua i fläkt kylning och tysthet i ett och samma paket.
Bra jobbat Noctua!

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Permalänk

Men vaf*n...
Jag köpte precis S12A i bajsfärg

Permalänk
Medlem

Inga avföringsfärgade fläktar längre??

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Från diarré och bajsbrunt till två nyanser av grått, är det något att jubla åt? Egentligen ingen större skillnad mot tidigare då färgen också skar sig mot resten av bygget. Kanske dags att damma av något gammalt HP-serverchassi? De skulle matcha varandra

Nu ökade nog den mentala snittåldern på Swec och antalet planerade "gråbyggen" till galleriet ätt rejält

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Nu är väl alla som väljer komponenter i första hand utifrån utseende och färgkombinationer, snarare än prestanda och kvalité, nöjda. Så, in i mittfåran med er Noctua, tycks önskemålen vara.

Om man nu ändå ska uttala sig om utseende så ser de riktigt bra ut, precis som de tidigare. Dämpade färger med klassiskt utseende. Oavsett vad man tycker har det funnits en tydlig koppling till varumärket, starkare än någon annan tillverkare, och det kan endast vara bra. (Sedan kan man förstås kanske känna igen fläktar på annat, från formgivning till detaljer som utseende på "anti-vibration pads".)

Med nya moderkort ute går vårens och sommarens modefärger i 50 nyanser av grått, i många fall, om man t.ex. väljer någon ur Asus mainstream-serie. (Tidigare guld-accenter har som bekant även ersatts med en mer nedtonad guld, "pewter".)

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att de inte erbjudit andra färger tidigare innan med tanke på hur fula de tidigare modellerna är. Hoppas att de följer upp med ytterligare färger!

Permalänk
Inaktiv

Jaha och blev dessa så mycket bättre? När de äntligen gör något med färgerna så satsar de på grått...

Permalänk
Medlem

Men varför så gamla modeller? S12B har ju utgått sedan länge och blivit ersatt av S12A. Ett steg fram, två steg bak?

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Jag skulle nog inte målat om fläktarna alls, på grund av stor risk för ökad obalans och högre ljudnivå som följd av det extra lagret färg,hur tunt det än må vara.

Skrivet av Rydisen:

Problemet med att måla är att du måste få perfekta färglager för att behålla balansen i bladen, annars kan fläkten komma att låta mer.

Förlåt om jag var lite otydlig, men tänkte mest på ramen. Det är den som syns på kylaren och det är ju inte direkt någon diskret färg i ett svart chassi

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Noctua - var är 200 mm-fläkten??

I juni 2013 visades Noctua "upcoming 200 mm A-series fan":

http://www.eteknix.com/computex-noctua-developing-200mm-90mm-...

Kom igen nu, Noctua, lansera den!