Gigabyte Brix eller vanlig speldator ?

Permalänk
Medlem

Gigabyte Brix eller vanlig speldator ?

Hej ska köpa en spel dator och har en budget på 6 tusen så ska jag köpa gigabyte brix eller bygga en egen dator ? Och kommer brix klara battlefield 4 och watch dogs? Och vilken är den nyaste gigabyte brix ? om jag ska köpa en vanlig spel dator för 6 tusen vilken ska jag köpa ? Blev många frågor men tacksam för svar. Tack i förhand (:

Permalänk
Avstängd

Brix är fin om du behöver en väldigt kompakt speldator, gör du inte det så får du förstås mer för pengarna med en mer normal dator. Vad du bör köpa beror på vad du prioriterar och vad du har för delar som du kan återanvända. Har du skärm, chassi och liknande så sparar du förstås en hel del som du istället kan lägga på bättre komponenter och så. Har du också säg lagringsdiskar och minnen också så räcker 6000 till en rätt grym dator men ska du köpa allt så får du kompromissa någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Brix är fin om du behöver en väldigt kompakt speldator, gör du inte det så får du förstås mer för pengarna med en mer normal dator. Vad du bör köpa beror på vad du prioriterar och vad du har för delar som du kan återanvända. Har du skärm, chassi och liknande så sparar du förstås en hel del som du istället kan lägga på bättre komponenter och så. Har du också säg lagringsdiskar och minnen också så räcker 6000 till en rätt grym dator men ska du köpa allt så får du kompromissa någonstans.

Men kan man spela battlefield och watch dogs på brix PRO eller brix gaming ?

Permalänk
Medlem

BRIX Gaming verkar vara en högljudd och inte riktigt så kapabel burk i nuläget. För 6000:- och små mått ser jag i alla fall

http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/EDGE... färdigbyggd

eller

http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-3876721-00.png om du kan bygga själv eller med vänner

som bättre alternativ. Edge Stinger från Netonnet är riktigt bra prissatt måste jag säga..för den storleksklassen.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av acer5349:

Men kan man spela battlefield och watch dogs på brix PRO eller brix gaming ?

Ja det kan man, på båda. Men även det är ju relativt, jag kan nog spela dem på min laptop utan separat grafikkort också, bara med extremt dålig kvalitet liksom.

Frågan är om du är i behov av en mini-speldator eller ej, för är du inte det så får du bättre prestanda för samma pengar om du köper något annat. Brix bygger ju mestadels på laptop-komponenter som inte är lika snabba som stationära, och även om de hade varit lika snabba så är värmen ett mycket större problem i ett så litet chassi så de hade inte kunnat köras lika snabbt som i ett större chassi. Ljudvolymen från kylningen verkar ju vara ett ganska stort irritationsmoment för Brix och det är ju en följd av (relativt) strömkrävande/kraftiga komponenter i ett chassi som inte har tillräckligt med luft för att kyla effektivt. Alltså, en Brix är en kompromiss mellan spelprestanda, ljudnivå och storlek, man tar en smäll på de förstnämnda för att få ner den sista. Är det en kompromiss du vill göra?

Permalänk
Medlem

Hej!
Vilken är den nyaste brix.