Permalänk
Medlem

Lite nyfiken bara. Vad är det som ni här finner så roligt med Euro truck simulator?
Ni som har spelat länge, går ni exempelvis i banorna att ta lastbilskörkort för att på riktigt fullfölja ert "Euro truck kall"?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0lex:

Lite nyfiken bara. Vad är det som ni här finner så roligt med Euro truck simulator?
Ni som har spelat länge, går ni exempelvis i banorna att ta lastbilskörkort för att på riktigt fullfölja ert "Euro truck kall"?

Jag kör skoj skull bara, har inga planer på att ta det iallafall.
Det är mycket roligare tex online än singleplayer. Fråga mig inte varför, men det är väl för man stöter på riktiga personer.
Dock lite tråkigt med online är det finns ingen AI.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag kör skoj skull bara, har inga planer på att ta det iallafall.
Det är mycket roligare tex online än singleplayer. Fråga mig inte varför, men det är väl för man stöter på riktiga personer.
Dock lite tråkigt med online är det finns ingen AI.

Okej! Men du motsäger dig själv lite där, hehe.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0lex:

Okej! Men du motsäger dig själv lite där, hehe.

Jo, sant. Men det är roligare online i sig. Men visst kunde varit roligare om AI't funkade online med.
Spelar hellre online än offline. Om man säger så.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag kör skoj skull bara, har inga planer på att ta det iallafall.
Det är mycket roligare tex online än singleplayer. Fråga mig inte varför, men det är väl för man stöter på riktiga personer.
Dock lite tråkigt med online är det finns ingen AI.

Är det bara text chatt? Eller finns det röstchatt också?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av m0lex:

Lite nyfiken bara. Vad är det som ni här finner så roligt med Euro truck simulator?
Ni som har spelat länge, går ni exempelvis i banorna att ta lastbilskörkort för att på riktigt fullfölja ert "Euro truck kall"?

Jag tog CE-kort under gymnasiet och körde sedan lastbil i över 10år (började med att köra grusbil, sista 2 åren körde jag dragbil utomlands). Jag tror att ETS2 funkar lite som substitut för mig, köra lastbil irl är inget som jag längtar tillbaka till (väldigt slitigt, dåligt betalt samt man hade inte mycket till fritid under dom åren)

Permalänk
Medlem

@Orientexpress
Tack för svaret, roligt att läsa.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Jag är gärna med när jag har fixat min dator

Trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Är det bara text chatt? Eller finns det röstchatt också?

Bara vanlig text chatt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Med Online modden, kan man köra i samma Company som vänner eller?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Med Online modden, kan man köra i samma Company som vänner eller?

Jobb erbjudanden är inte synkade än. Men man kan alltid försöka hitta jobb som ska till samma ställe. Så gjorde jag och polaren.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Kommer med en liten fråga igen.
Har för mig att det "plingade" till förut när dom anställda drog in pengar till företaget men nu låter det inget.... Rullar bara text på gps:n är det någon inställning eller har dom tagit bort det?? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Kommer med en liten fråga igen.
Har för mig att det "plingade" till förut när dom anställda drog in pengar till företaget men nu låter det inget.... Rullar bara text på gps:n är det någon inställning eller har dom tagit bort det?? Någon som vet?

I multiplay funka de inte heller för mig har 40 anställda och de stå att dom är i tjänst men i multiplay funka de inte bara i singelplay. De är nog för att dom ha stängt av trafiken som är redigt tråkigt att de har gjort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

I multiplay funka de inte heller för mig har 40 anställda och de stå att dom är i tjänst men i multiplay funka de inte bara i singelplay. De är nog för att dom ha stängt av trafiken som är redigt tråkigt att de har gjort.

Jag kör i singelplayer just nu och det är där det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag kör i singelplayer just nu och det är där det inte fungerar.

Aa okej hade också problem i singelplay, men när ja byte lastbil en av mina anställda så fungerade de igen och de började direkt dra in cash. Så testa de vetja. Kan va så att just den filen är lite förlamad efter MP och behöver en liten knuff i ryggen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Aa okej hade också problem i singelplay, men när ja byte lastbil en av mina anställda så fungerade de igen och de började direkt dra in cash. Så testa de vetja. Kan va så att just den filen är lite förlamad efter MP och behöver en liten knuff i ryggen.

Dom anställda drar in pengar (om inte så mycket) men ändå pengar.
Det är bara "plinget" som inte låter.
Har du något tipps på hur man ska uppgradera sina åkare för att dra in mera pengar? Jag har bara 2st än så länge men fler ska det bli......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Dom anställda drar in pengar (om inte så mycket) men ändå pengar.
Det är bara "plinget" som inte låter.
Har du något tipps på hur man ska uppgradera sina åkare för att dra in mera pengar? Jag har bara 2st än så länge men fler ska det bli......

Okej, ja tro de där plinget tog ETS2 bort, för jag ha inte heller hört något sist när de uppdaterades.

På mina anställda så har jag de på balanserat och tycker att de är bättre och de dra in pengar en del dra in 10000 några under de varierar vilka laster de kör. Så de skulle ja kunna rekommendera dig att ändra till balanserat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Okej, ja tro de där plinget tog ETS2 bort, för jag ha inte heller hört något sist när de uppdaterades.

På mina anställda så har jag de på balanserat och tycker att de är bättre och de dra in pengar en del dra in 10000 några under de varierar vilka laster de kör. Så de skulle ja kunna rekommendera dig att ändra till balanserat.

Det var mycket. Mina drar in mellan 800-3000kr. Visserligen är jag bara på grad 13-14 själv, kanske blir mer pengar in ju högre jag är oxå??
Men att byta tillbaka dom till balanserat lär jag göra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lämnat av 14 ton glass enligt "fraktsedel"

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Kommer med en liten fråga igen.
Har för mig att det "plingade" till förut när dom anställda drog in pengar till företaget men nu låter det inget.... Rullar bara text på gps:n är det någon inställning eller har dom tagit bort det?? Någon som vet?

Det ljudet togs bort efter en uppdatering för säkert ett halvår sedan. Jag tog dock bort det manuellt då det va så irriterande när man hade många anställda.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det ljudet togs bort efter en uppdatering för säkert ett halvår sedan. Jag tog dock bort det manuellt då det va så irriterande när man hade många anställda.

Ok då är det jag som upptäckt det först nu.... Men själv tycke jag det var ganska bra med ljudet då man själv kör så hinner man inte se allt som "rullar" förbi på gps:n Inte för att man måste se allt!!! Men kul att veta hur mycket "dom" drar in.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Akepouchen:

Ok då är det jag som upptäckt det först nu.... Men själv tycke jag det var ganska bra med ljudet då man själv kör så hinner man inte se allt som "rullar" förbi på gps:n Inte för att man måste se allt!!! Men kul att veta hur mycket "dom" drar in.

In i garaget och leta upp din förare så kan du se viss historik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Det var mycket. Mina drar in mellan 800-3000kr. Visserligen är jag bara på grad 13-14 själv, kanske blir mer pengar in ju högre jag är oxå??
Men att byta tillbaka dom till balanserat lär jag göra.

Dom kommer dra in mer o mer efter när de ha också lvl upp, exakt när du ha lvl upp t,ex 30 då märke du att ekonomin bli större så de spela ingen roll vilket jobb du ta sen. Men de suger i början och de ta lite längre tid när man inte ha så många anställda.
Sen en liten kul grej när du ha lämnat en last du dra in men kör till sovplats och sov tills du inte längre är trött, dvs tro de är 4 gånger man kan sova på en gång, så dra dina anställda också cash. Ja gjorde de lite smått när man inte hade så mycket.

Ja gör det lättast o låta dom sköta sina egna ranker när de är på balanserat, bättre man håller kolla på sin egen rank.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Mitt spel laggar alltid när det regnar, någon som vet om det går att fixa?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Mitt spel laggar alltid när det regnar, någon som vet om det går att fixa?

Prova att sänka grafikinställningen för väder ett snäpp och se om det gör tillräckligt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Prova med det. Jag hade också problem med det. Hittade ett mod som tog bort regnet. Nu har jag en "starkare" dator som klarar regnet bättre.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Mitt spel laggar alltid när det regnar, någon som vet om det går att fixa?

Speglarna är tydligen prestandatjuvar, prova att sänka detaljrikedomen på dom.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Permalänk

Kan dom anställda in mera pengar på något vis?

Ex. Om man uppdaterar deras lastbilar?
Om jag går upp i lev?
Eller vinns det något annat man kan göra?

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Kan dom anställda in mera pengar på något vis?

Ja dom drar in mer pengar efter tiden, när skillpointsen kommer upp sig.

Om man uppdaterar deras lastbilar?
Nej, du kan köpa sämsta billigaste möjliga bil till dom och dom kommer dra in lika mycket.

Om jag går upp i lev?
Nej, de tjänar sina egna pengar.

Eller vinns det något annat man kan göra?
Spela spela spela. Eller justera/höja ersättningen med en mod för det.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM