Ubisoft fryser färdigställd speltitel till Wii U

Permalänk
Medlem

Med kommande Bayonetta, Hyrule warriors, Super smash bros, ZeldaU och andra som presenteras nu på E3 så tror jag ett sketet Ubicrap spel inte gör så mycket.

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Så det är bättre att inte sälja något alls av en produkt man redan utvecklat? Även om det säljer jättedåligt så är det väl bättre än ingenting. Kan någon förklara hur Ubisoft resonerar...

Problemet det rör sig om är att marknadsföringen av ett spel kostar flera gånger priset för utveckling, tror man därför inte att man kan sälja nog stor volym kan det ekonomiskt sett vara bättre att skrota ett färdigt spel än att börja trycka skivor som ingen vill ha.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite synd att det blir såhär men samtidigt fungerar men Gamecube underbart bra!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segas:

Men du måste medge att när dessa next-gen konsoler levererar spel i 720p och 30hz så blir man bara ledsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt annan fråga, men det kan man väl svara på ;).

Håller inte med helt. Nu har jag ingen konsol (nyare än ps2 iaf) och på datorn är det hopplöst kass att gå under 1080p eller 60hz, men när jag lirar med en slö handkontroll och en skärm som tar upp mindre synfält än min dator gör så stör jag mig varken på lägre uppdateringsfrekvens eller lägre upplösning.
Kör en del spel på TVn från datorn med kryssboxkontroll och så länge det är på TVn så är 720p lugnt för min del. Alla är vi väl olika ;).
Så att mitt svar är inget rungande ja här heller. Hade jag haft en 80" -TV eller projektor så hade jag definitivt vela ha högre upplösning men med nuvarande prylar i hemmet går det rätt bra ändå för min del.

Sen gillar jag inte "next gen"-uttrycket. Det är väl mer passande med "current" gen.

EDIT:
Det där med uppdateringsfrekvens håller jag inte med mig själv om ;).
Högre framerate är alltid tacksamt, men det stör mig mindre när jag har en handkontroll i handen istället för mus. Så jag håller ändå med om att högre fps på konsolerna hade varit trevligt att se.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hårdvaran i Wii U är oerhört underskattad. Och precis som du säger så struntar tredjepartstillverkar i Wii U pga att den kräver mer arbete. PS4 och Xbone använder x86, precis som PC, vilket underlättar väldigt mycket när man utvecklar ett multiplattformspel. Det slutar med att vissa utvecklare (EA) påstår att konsolen är för klen, men faktum är att det är de som är för klen som inte orkar optimera sina spel till Wii U.

Vi har många bevis för att Wii U är mycket kraftfullare än PS3 och Xbox 360. Jag tror dessutom att Nintendo har en hel del att lära sig när det kommer till HD-grafik, så vi kommer definitivt att få se många snygga spel framöver.

Nej, den är inte ett dugg underskattad, det finns inte jättemycket konkreta siffror men CPUn är förhållandevis lik den som ligger i Xbox 360n, fast med ~60% lägre klockfrekvens. Det är fortfarande 5x prestandan i Wii dock.

Grafikenheten är typ 40-50% kraftfullare än vad som sitter i Xbox 360 och Playstation 3, vilket är en klar förbättring jämfört med Wii, men om man jämför med Xbox One och Playstation 4 som har i princip samma CPU och GPU så pratar vi kanske 1/5 av prestandan. Det är inte på något sett trivialt att porta ett spel från Next-gen konsolerna till Wii U.

Samtidigt så sitter Nintendo i en tuff situation för de är mycket mer beroende av marginalerna på sin konsol än vad både Microsoft och Sony är.

Permalänk
Sötast

Precis som förr så är det spelet som är det viktiga och inte penga..... nä men vänta nu lite här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nintendo behöver nog Ubisoft mer än Ubisoft behöver Nintendo. Watch Dogs blev Ubisoft snabbast säljande speltitel, utan Nintendo...

Men att lägga ned stora resurser på en AA titel och sedan vägra släppa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Nej, den är inte ett dugg underskattad, det finns inte jättemycket konkreta siffror men CPUn är förhållandevis lik den som ligger i Xbox 360n, fast med ~60% lägre klockfrekvens. Det är fortfarande 5x prestandan i Wii dock.

Grafikenheten är typ 40-50% kraftfullare än vad som sitter i Xbox 360 och Playstation 3, vilket är en klar förbättring jämfört med Wii, men om man jämför med Xbox One och Playstation 4 som har i princip samma CPU och GPU så pratar vi kanske 1/5 av prestandan. Det är inte på något sett trivialt att porta ett spel från Next-gen konsolerna till Wii U.

Samtidigt så sitter Nintendo i en tuff situation för de är mycket mer beroende av marginalerna på sin konsol än vad både Microsoft och Sony är.

Såg du nya Zelda-spelet? Knappast bara 40-50% kraftfullare. Ha i åtanke att Wii U är modernare och har stöd till nyare tekniker än förra generationen, och framför allt 2GB RAM vs 256MB för PS3 och 512MB för 360.

Spel idag använder inte processorn på samma sätt som på den tiden, och därför är Wii U inte i behov av en stark CPU.

Varken PS3 eller 360 skulle ens komma i närheten av sån här grafik. Grafiken är på next-gen nivå.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Såg du nya Zelda-spelet? Knappast bara 40-50% kraftfullare. Ha i åtanke att Wii U är modernare och har stöd till nyare tekniker än förra generationen, och framför allt 2GB RAM vs 256MB för PS3 och 512MB för 360.

Spel idag använder inte processorn på samma sätt som på den tiden, och därför är Wii U inte i behov av en stark CPU.

Varken PS3 eller 360 skulle ens komma i närheten av sån här grafik. Grafiken är på next-gen nivå.
https://www.youtube.com/watch?v=XZmxvig1dXE

Bättre om du hade visat en trailer på ett spel som släppts, är ju ett flertal spel senaste åren som visats upp och varit otroligt snygga och sedan inte levererat i närheten av det. Nu vet vi ju inte om nya Zelda kommer göra det men risken finns ju.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Såg du nya Zelda-spelet? Knappast bara 40-50% kraftfullare. Ha i åtanke att Wii U är modernare och har stöd till nyare tekniker än förra generationen, och framför allt 2GB RAM vs 256MB för PS3 och 512MB för 360.

Spel idag använder inte processorn på samma sätt som på den tiden, och därför är Wii U inte i behov av en stark CPU.

Varken PS3 eller 360 skulle ens komma i närheten av sån här grafik. Grafiken är på next-gen nivå.
https://www.youtube.com/watch?v=XZmxvig1dXE

Fast de använder sig av en art-style som är mycket lättare att göra snygg, sen så är det klart att den nyare hårdvaran gör viss del. Det är dessutom rätt så knepigt att uppskatta reell prestanda, men jag skulle bli mycket förvånad om den är mer än dubbelt så bra, fast det spelar ingen större roll i slutändan.

Grafikprocessorn i Nintendo Wii U har en uppskattad beräkningskapacitet på ~350 GFLOPS, i jämförelse med Playstation 4 som står för ~1840 GFLOPS och här har PS4an försprånget med nyare arkitekturer.

Sen vill jag inte säga att grafik är allt när det kommer till ett spel, men när spelutvecklare kan bygga ett spel mot PS4 och XBONE, som nästan är identiska, så finns det ingen anledning, speciellt inte med Wii Us relativt lilla användarbas, att begränsa sig till Wii U's prestanda. Därav så väljer de flesta utvecklare att skita i Wii U, för det är inte värt det för dem, speciellt inte när hela resten av marknaden väntar ivrigt på vad den nya generationen av konsoler kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Fast de använder sig av en art-style som är mycket lättare att göra snygg, sen så är det klart att den nyare hårdvaran gör viss del. Det är dessutom rätt så knepigt att uppskatta reell prestanda, men jag skulle bli mycket förvånad om den är mer än dubbelt så bra, fast det spelar ingen större roll i slutändan.

Grafikprocessorn i Nintendo Wii U har en uppskattad beräkningskapacitet på ~350 GFLOPS, i jämförelse med Playstation 4 som står för ~1840 GFLOPS och här har PS4an försprånget med nyare arkitekturer.

Sen vill jag inte säga att grafik är allt när det kommer till ett spel, men när spelutvecklare kan bygga ett spel mot PS4 och XBONE, som nästan är identiska, så finns det ingen anledning, speciellt inte med Wii Us relativt lilla användarbas, att begränsa sig till Wii U's prestanda. Därav så väljer de flesta utvecklare att skita i Wii U, för det är inte värt det för dem, speciellt inte när hela resten av marknaden väntar ivrigt på vad den nya generationen av konsoler kan leverera.

GFLOPS säger egentligen inte så mycket. Visst kan det vara en riktlinje att följa, men behöver inte alltid vara gjutet i sten. Med både Xbox One och PS4 så går drygt 10% av GPU-kraften åt till operativsystemet. Wii U's beräkningskapacitet må vara betydligt lägre, men då har den i stället 3x mer minnesbandbredd än Xbone. Så man kan inte riktigt jämföra Wii U med PS4 och Xbone. Men vad man kan säga är att den är betydligt snabbare än förra generationens konsoler.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

GFLOPS säger egentligen inte så mycket. Visst kan det vara en riktlinje att följa, men behöver inte alltid vara gjutet i sten. Med både Xbox One och PS4 så går drygt 10% av GPU-kraften åt till operativsystemet. Wii U's beräkningskapacitet må vara betydligt lägre, men då har den i stället 3x mer minnesbandbredd än Xbone. Så man kan inte riktigt jämföra Wii U med PS4 och Xbone. Men vad man kan säga är att den är betydligt snabbare än förra generationens konsoler.

Det finns mycket att säga emot det du nyss påstod, men om vi säger såhär istället; Det säger egentligen inte så mycket att det är "betydligt snabbare" om spelen fortfarande ser lika kassa ut, och flyter lika dåligt

Cellshadad grafik är dessutom mycket lättare att få att se snygg ut, speciellt med en bra art style, som i Zelda gameplayet, och grafik i en cutscene säger heller inte speciellt mycket.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det finns mycket att säga emot det du nyss påstod, men om vi säger såhär istället; Det säger egentligen inte så mycket att det är "betydligt snabbare" om spelen fortfarande ser lika kassa ut, och flyter lika dåligt

Cellshadad grafik är dessutom mycket lättare att få att se snygg ut, speciellt med en bra art style, som i Zelda gameplayet, och grafik i en cutscene säger heller inte speciellt mycket.

Fast nu var ju inte nya Zelda cel-shadat, utan hade bara en cartoon stil. Och visst är det lättare att få det att se estetiskt snyggt ut än om man siktar på fotorealism, men det såg snyggare ut än t.ex. Knack. Men vad som är snyggt ligger i betraktarens ögon. Nån kanske ser skönhet i Knack, men personligen så tycker jag att det ser skit ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Nintendo fyller ett tomrum på marknaden, jag gillar de egna titlarna och retro studios grejor... Mario/Luigi, Donkey Kong, Mario Kart är grymma titlar... den som säger "kass hårdvara" är bara dum i mun... vad är definitionen på "kass"? PS4 och ONE är ju PC-konsoller nu för tiden, nu har inte jag sett några spel IRL men ärligt talat, finns det så fantastiska lir till den generationen ännu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Men du måste medge att när dessa next-gen konsoler levererar spel i 720p och 30hz så blir man bara ledsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur som helst så går Wii U inte att jämföra prestandamässigt med vare sig Xboxone eller PS4. Den som tror något annat behöver läsa på lite.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Fast nu var ju inte nya Zelda cel-shadat, utan hade bara en cartoon stil. Och visst är det lättare att få det att se estetiskt snyggt ut än om man siktar på fotorealism, men det såg snyggare ut än t.ex. Knack. Men vad som är snyggt ligger i betraktarens ögon. Nån kanske ser skönhet i Knack, men personligen så tycker jag att det ser skit ut.

Jo, och jag tycker att Wind Waker på Gamecube ser bättre ut än Crysis 3 på PC, det gör inte konsolen mer kompetent eller grafiken mer avancerad

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, och jag tycker att Wind Waker på Gamecube ser bättre ut än Crysis 3 på PC, det gör inte konsolen mer kompetent eller grafiken mer avancerad

Dock kan man med ett flertal spel i 1080p och 60 FPS utan att ens tveka säga att Wii U är betydligt mer avancerad än PS3 och Xbox 360, konsolerna den oftast, och enligt mig felaktigt, jämförs med. Wii U är enligt mig i en helt egen liga som ligger mellan last-gen och next-gen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Dock kan man med ett flertal spel i 1080p och 60 FPS utan att ens tveka säga att Wii U är betydligt mer avancerad än PS3 och Xbox 360, konsolerna den oftast, och enligt mig felaktigt, jämförs med. Wii U är enligt mig i en helt egen liga som ligger mellan last-gen och next-gen.

Vilka spel syftar du på då? Att spelen är i 1080p och 60 FPS säger inte speciellt mycket om grafiken i övrigt ligger efter, även PS3/Xbox 360 klarar det om man drar ner graven på grafik i övrigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

ähh, CoD säljer i många exemplar det med, alla spel som är överhypade säljer bra, storyn är säkert bra men när man inte har full kontroll över sin karaktär och det är otroligt mycket glitchar och spelet dippar i FPS lite för mycket så ger jag det inte godkänt.. ska ge det en chans i framtiden när det är patchat och klart som jag gjorde med Far Cry 3 som var helt "ok" efter alla fixes.

Alla tycker olika FarCry 3 var utan tvivlan ett av de bästa spelen jag spelade 2013 (köpte ej på release 2012). Utöver dOta2 var det nog det roligaste spelet jag spelade det året... Jag har inte provat WD än, men ska göra det om det kommer på rea någon gång, verkar vara sjukt kul och förstår inte hatet emot det :S

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Segas har en knee-jerk reaktion som vanligt.

Från ett rent business perspektiv så har jag väldigt svårt se några som helst anledningar varför Ubisoft ska spendera pengar på en plattform som inte säljer. Den ekonomiska skadan är redan skedd och vad Ubi gör nu är att begränsa den ytterligare genom att inte släppa färdiga spel eftersom det också kostar pengar (marknadsföring osv).

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Dock kan man med ett flertal spel i 1080p och 60 FPS utan att ens tveka säga att Wii U är betydligt mer avancerad än PS3 och Xbox 360, konsolerna den oftast, och enligt mig felaktigt, jämförs med. Wii U är enligt mig i en helt egen liga som ligger mellan last-gen och next-gen.

Nu har man läst flera gånger 1080p, 60fps och Wii U i samma mening. Vilka spel är det ni syftar på? Monster hunter är typ det enda i 1080p, dessutom ojämn 60 fps med drops. Windwaker är 30fps.
Snälla, nämn alla dessa full hd-spel till Wii U. Ett tips: de flesta spelen är uppskalade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Nu har man läst flera gånger 1080p, 60fps och Wii U i samma mening. Vilka spel är det ni syftar på? Monster hunter är typ det enda i 1080p, dessutom ojämn 60 fps med drops. Windwaker är 30fps.
Snälla, nämn alla dessa full hd-spel till Wii U. Ett tips: de flesta spelen är uppskalade.

Smash kommer vara 1080p60 i alla fall. Värt att nämna.

Skrivet av gamefreak:

Bättre om du hade visat en trailer på ett spel som släppts, är ju ett flertal spel senaste åren som visats upp och varit otroligt snygga och sedan inte levererat i närheten av det. Nu vet vi ju inte om nya Zelda kommer göra det men risken finns ju.

Öh, ge mig ett exempel på när just Nintendo har gjort så, tack.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på Nintendos E3 trailers blev iaf jag bra sugen på en Wii U.

Skulle dock aldrig köpa en pga Ubisoft spel lol.

Permalänk
Medlem

De startade just och spelade början på japanska Xenoblade Chronicles X på Wii U via http://www.twitch.tv/nintendo. De höll på i 45 minuter eller mer. Mycket imponerande!!!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elajt_1:

Hur som helst så går Wii U inte att jämföra prestandamässigt med vare sig Xboxone eller PS4. Den som tror något annat behöver läsa på lite.

Påläst är jag inte, men övriga konsoler imponerar inte...alls.

Det finns en uppsjö av artiklar (fz.se, tex) där misstycket för de nya konsolernas prestanda flödet friskt.

...och i vilka inställningar spelen tvingas köra i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mockasin:

Nu har man läst flera gånger 1080p, 60fps och Wii U i samma mening. Vilka spel är det ni syftar på? Monster hunter är typ det enda i 1080p, dessutom ojämn 60 fps med drops. Windwaker är 30fps.
Snälla, nämn alla dessa full hd-spel till Wii U. Ett tips: de flesta spelen är uppskalade.

Och inte ett enda spel kan nämnas på övriga konsoler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Nu har man läst flera gånger 1080p, 60fps och Wii U i samma mening. Vilka spel är det ni syftar på? Monster hunter är typ det enda i 1080p, dessutom ojämn 60 fps med drops. Windwaker är 30fps.
Snälla, nämn alla dessa full hd-spel till Wii U. Ett tips: de flesta spelen är uppskalade.

Zombi U
Wind Waker HD
Mario Kart 8
Super Smash Bros
Bayonetta 2
Rayman Legends (720p på PS3 och 360)
Xenoblade Chronicles X

Alla har inte släppts än, och det är säkert många spel som jag har glömt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

Flopp? Det blev ju en succé för Ubisoft med över fyra miljoner sålda spel första veckan. Spelet i sig hade ett bra ensamspelarläge som fick bra kritik av recenscenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Och alla fyra miljoner spelare blev lurade.

Skrivet av Segas:

Men Wii U klarar av att leverera 1080p i 60hz med full antialiasing...det är mer än vad man kan säga om övriga konsoler.

Det är ingen skitig hårdvara, snarare uppenbarligen för komplex att tredjepartstillverkare ska orka göra något som är just för Wii U och dess unika hårdvara (i förhållande till sina konkurrenter).

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka spel har AA? Kan med säkerhet säga att varken SMW3D eller MK8 har det iaf.

Skrivet av Mockasin:

Nu har man läst flera gånger 1080p, 60fps och Wii U i samma mening. Vilka spel är det ni syftar på? Monster hunter är typ det enda i 1080p, dessutom ojämn 60 fps med drops. Windwaker är 30fps.
Snälla, nämn alla dessa full hd-spel till Wii U. Ett tips: de flesta spelen är uppskalade.

Har också läst att spel är uppskalade men det hade varit intressant att veta det svart på vitt. Hursomhelst flyter de tre spel jag har i 60fps vilket gör mig mer än nöjd. Batman AC till WiiU var dock allt annat än en behaglig upplevelse

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

ubisoft = U be idiot ..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

~GigaFLOPS (single) på olika system för den som undrar...
(Ger en ganska bra representation av prestanda, dock så kan den prestandan utnyttjas olika bra beroende på hårdvara, optimeringar, overhead etc. )

N 64 0,15
N DS: 0,6
Dreamcast: 1,4
PSP: 2,6
PS1: 3,2
N 3DS: 4,8
PS2: 6,2
GameCube: 6,5
Xbox: 7,3
Wii: 11
PSP VITA: 51
iPhone 5s: 115
i7 4960x @3,6: 155
PS3: 230
Xbox 360: 240
2x x5650 @4,0: 256
Tegra K1: 330
Wii U: 350
Xbox one: 1310
PS4: 1840
GTX 680: 3090
GTX 780 ti: 5000
R9 290X: 5600
Titan Z: 8000
R9 295x2: 11500

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com