Permalänk
Medlem

My Table Rigg

Jag har tröttnat på att ha datorn på bordet eller på golvet så jag har byggt under semestern ett nyt dator bord. Så här är lite bilder på hur det ser ut nu. Det är fritt fram att kommentera och komma med förslag.

Jag är ingen snickare så det är inte perfekt ^^

Hårdvara:
Moderkort: Asus P8P67
Processor: i5 2500K
Grafikkort: Asus Gtx 480
Ram: G.Skill RipjawsX 16Gt
SSD: Samsung 128GB 840 Pro Series
SSD: OCZ agility 3 60GB

Kringutrustning:
Tangentbord: Qpad MK-80
Mus: Razer DeathAdder
Headset : Razer Megalodon 7.1
Skärm : Asus VE278H 27"

My Table Rigg

Permalänk
Medlem

ser rejält ut må jag säga, är de byggt för två datorer ?

Permalänk

Hur blir det om man ska på dh? Eller lan över huvud taget?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Det är nog bara för en dator det är ju alltid bra att ha utrymme ^^ Jag är inte så ofta på lan/dh. Men om jag skulle fara så skulle jag ta fram min lan dator Man orkar nog inte ta med hela bordet

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt att se en idé komma till verklighet. Ska bli roligt att se hur det blir när allt är uppe och kör klart!

Lycka till!

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Älskar sådana här lösningar Särskilt hembyggda. Snyggt byggt, fräsig kärra

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt! Det här kan ju bli hur bra som helst!

Lycka till!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk

För att inte vara snickare så tycker jag du lyckades fenomenalt bra. Iof så verkar du ha verktygen och utrymmet att jobba med

Läs på lite om hur du lacka/måla grejjen så det ser proffsigt ut. Det är oftast finishen som gör produkten

Permalänk
Medlem

såg ju bra ut! snyggt jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut faktiskt! Släng in damfilter på insugsfläktarna för att underlätta underhåll då jag antar att det är en liten process att lyfta upp skivan för att komma åt datorn för rengöring? annars riktigt snyggt!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Det skall komma damfilter till fläktarna. Bordsskivan kommer fast med gångjärn men man måste tömma bordet för att få upp det

Permalänk
Medlem

Riktigt fint ser det ut du. Keep up the good work!

Håller med ovanstående att det är finishen som gör produkten. Fast du kanske iofs är mer inriktad på att ha en mer naturlig trä look?

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha för komponenter i den?

Permalänk

Redigt fint!

Visa signatur

GamingLaptopen (MSI GE70 2PE Apache Pro): i7-4710HQ @ 2.5GHz (3.7 Turbo) - GTX860M 2GB - 128GB SSD - 1TB HDD - 16GB DDR3

Övrigt: Razer Naga 2014 - CM Storm TK QuickFire (MX Blue) - Steelseries Siberia V2 - Logitech G27 - Galaxy Note III

Finns även på Garaget.org som VolvoFabbe98!

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Vad ska du ha för komponenter i den?

Skrivet av Dassh:

Riktigt fint ser det ut du. Keep up the good work!

Håller med ovanstående att det är finishen som gör produkten. Fast du kanske iofs är mer inriktad på att ha en mer naturlig trä look?

komponenter:

Moderkort: Asus P8P67
Processor: i5 2500K
Grafikkort: Asus Gtx 480
Ram: G.Skill RipjawsX 16Gt
SSD: Samsung 128GB 840 Pro Series
HDD: Samsung 1Tb

Jag kommer att köra med dessa komponenter i en tid för att testa att det fungerar. Sen kommer jag att köpa nya komponenter.
Jag kommer att köra med ett naturligt trä utseende

Permalänk

Du kan sätta en vintage-dator på andra sidan.

Sjukt fint. Blev rejält besviken på att det inte var ett färdigt galleri.

Permalänk

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

BIG MF: CPU: AMD Thredripper 1950X, GPU: Gigabyte GTX 1080TI Funders ED, Mobo ASUS Prime X399, RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB PRO, Cooler: ASUS ROG Ryuo 240mm, PSU: Corsair RM1000i 1000W, HDD: 2st Kinston 240gb M.2 Nvme SSD Raid-0, WD 2TB Green, Chassi: Fractal Design Mesify S2

Permalänk

Tjena, råsnyggt skrivbord. Jag hade själv ett liknande bygge med en skänk. Min lärdom av detta var att även så robusta grejer som du byggt kan få problem från de rörliga delarna i konstruktionen. Jag hade glas som började komma i självsvängning och en del annat skrammel, trots att det bara fanns 4 st vibrationsdämpade, lågvarviga noctua-fläktar däri. Nu säger jag inte att du kommer få problem med det, men du kanske ska ha en reservplan om du får "skrammel" i lådorna. Återigen riktigt snyggt arbete! Jag gillar speciellt att du förstärkt skrivbordet i hörnen.

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Hur blir temps osv?

Permalänk
Medlem

Kostnad?

Visa signatur

ToddeSwe
Model : ASUS Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 Chassis : Corsair 300R : BIOS: Always latest Total Memory : 16GB DIMM DDR3 1333 Processor : AMD FX6300 Socket AM3+

Permalänk
Medlem

Mycket fint! Men lär vara ett helvete att flytta på?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag byggde för några år sedan ett htpc-chassi i trä och något att tänka på är att trä är dåligt på att leda bort värme och bra på att lagra upp det, i min låda har jag två fläktar i inblås, en utsug samt fläkten i nätagget allt koncentrerat runt processorn ändå blir lådan varm efter någon/några timmar. Inte så varmt att datorn stänger av men tar man i träet är det i sig varmt dvs det lagrar värmen. Alltså kan det vara en god idé att kanske köra med en vattenkylare med radiatorn på utsidan om du tänker trycka i hårdvara av det lite bättre slaget.

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2

Permalänk
Medlem

Gillar egenbyggen, sjukt intressant!

Undrar bara hur det blir med temperaturer och ljud/buller? borde bli mycket vibbrationer och resonans eller?

Permalänk
Medlem

Väldigt stilrent. Ger ett helt nytt perspektiv om hur ett datorbord egentligen bör se ut!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag säga!
Men är lite nyfiken på vad du har för planer till det utrymmet längst till vänster? Alltså, det tomma. Kanske bygga någon form av låda där?

Visa signatur

It's so..so..what's the opposite of chaotic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qade:

Det är nog bara för en dator det är ju alltid bra att ha utrymme ^^ Jag är inte så ofta på lan/dh. Men om jag skulle fara så skulle jag ta fram min lan dator Man orkar nog inte ta med hela bordet

Har du inte kommit på vad du ska använda utrymmet till kan du ju alltid installera ett slutsteg och sen göra ett hål i botten för en bas, bara en liten fundering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensat tråd*

Raderade ett inlägg som var milt sagt meningslöst och ett dåligt försök till att trolla. Trivsel och respekt är viktigt, gott folk.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tack tack jag trodde inte att det skulle bli såhär populärt Sista delarna är på posten nu så snart kan jag börja montera komponenterna in i bordet sen så får jag se hur mycket ljud och hur varmt det kommer att vara.
Jag vet inte vad jag skall lägga på andra sidan. Får se hur mycket utrymme det är kvar sen när jag har monterat in allting

Pris på material som jag har använt :
Trämaterial : 1500kr
Lack/målning: 400kr
Övrigt material: 1000kr

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Det skulle vara något att komma med en sån på lan